טרנד בגדי הכושר ממשיך לחיות ולבעוט. אחרי אלכסנדר וונג ל-H&M ושמלת הטניס שנראית בכל קולקציה אפשרית, גם בקיץ שיבוא הוא ימשיך לככב בחנויות ועל המסלולים. אבל למרות שאי אפשר להתעלם ממנו, נראה שעד כה הוא מתעלם ממרבית הנשים באוכלוסייה, כלומר – מכל אלו שלא אוחזות בגוף של נערת גומי.

 

על פי הקמפיינים של אופנת הספורט, ניתן לקבל את המסר שרק נשים רזות מתעמלות. באופן פרדוקסלי, זה בדיוק המסר שמרחיק נשים מחדרי כושר, מתוך הפחד שהן יהיו שם היחידות שלא נראות כמו ג'יין פונדה ב-1992. לכן אין פלא שאת המסר הבעייתי הזה בדיוק מבקשים המגזין BUST וסוכנות לדוגמניות פלאס סייז ALDA לרמוס.

 

המגזין והסוכנות יצרו יחד קמפיין שבו הצטלמו דוגמניות יפיפיות ומלאות (לפחות על פי הסטנדרטים של עולם הדוגמנות), על מנת להוכיח שנשים חזקות וספורטיביות מגיעות בכל מידה אפשרית, ולאו דווקא במידה אפס.

 

 

 

בצד הקמפיין, שוחרר גם סרטון שתיעד את הנעשה מאחורי הקלעים, בו, בין השאר, מדברות על הדוגמניות על השליחות שלהן כנשים הבטוחות באיך שהן נראות ועל ההתמודדות עם הערות נוסח "חבל, יש לך פנים יפות".

 

"אני נחשבת לדוגמנית במידה גדולה כבר 15 שנה", אמרה אשלי גראהם, דוגמנית וגם אחת ממייסדות הסוכנות, "אין לי שום בושה בנוגע לכך, גם לא ממש אכפת לי. אם רוצים לקרוא לי גדולה, זה בסדר מבחינתי. אבל בסוף היום אני יודעת מי אני. אני דוגמנית. קוראים לי אשלי גרהאם ואני דוגמנית. לא רק דוגמנית במידה גדולה".

 

 

"אף פעם לא הבנתי למה יש מעין פער בין דוגמניות עגלגלות לבין הכחושות", אומרת אינגה אירקודוטיר. "זה מה שאנחנו רוצות לדחוף - שיתחילו לראות נשים בכל המינים והמידות במגזינים ועל המסלולים". עוד היא אומרת כי היא חושבת שהטיימינג של הקמפיין הוא מושלם, משום שכיום "נשים רוצות לראות יותר דמויות שהן יכולות להזדהות איתן, ופחות פוטושופ".  

 

נכון שאי אפשר שלא להתאהב בהן?