משטרת ניו דלהי פיתחה טקטיקה חדשה ומרעננת למאבק באלימות מינית: חוליית שוטרות שעברו הכשרה מיוחדת באמנות לחימה קארטה, שמקוות להביא צדק לניו דלהי שזכתה לכינוי "עיר האונס" של הודו. המאמנים שלהם קוראים להן "המלאכיות של צ'ארלי", ותפקידן הוא "לנקות" את רחובות הבירה מאנסים.

 

המלאכיות מונהגות על ידי השוטרת בארטי וואדה ונתמכות על ידי מפקד משטרת דלהי הראשית, בים סאיין באסי שמזוהה כבר שנים עם מחויבותו לביטחונן של הנשים ההודיות. היחידה המיוחדת מונה 40 נשים שמתאמנות בטכניקות אומנויות לחימה במשך חודשים. המטרה של הנבחרת הזו היא להסתובב במכוון בכל מיני מקומות בעיר בהם מספר התלונות על תקיפות גבוה במיוחד כגון בתי ספר ותחנות מטרו, במסווה של אזרחיות רגילות ולחשוף את כישוריהן כשיתקלו במעשי אלימות.

 

 

"אנחנו לא נגלה סבלנות לכל סוג של התנהגות אלימה," אומרת וואדה, "זה יכול להתחיל מהטרדה מינית מילולית (שריקות, קריאות) שמובילה לאחר מכן למעקב אחרי הבחורה ולאחר מכן לאונס. אנחנו רוצות לקטוע את זה לפני שזה מתדרדר.

 

"נערות ונשים צעירות ירגישו בטוחות יותר כשהמלאכיות השומרות הללו יהיו בסביבה כדי לסייע להן בכל עת," בטוחים במשטרה. היוזמה האחרונה זה מצטרפת למאמצים קודמים שנקטו במשטרת ניו דלהי כגון מתן שיעורי הגנה עצמית ממוקדת לנשים, כדי להילחם בשיעור הגבוה של אלימות מינית בדלהי ובהודו בכללותה.

 

קצת רקע: נכון לשנת 2014, בכל 22 דקות התרחש מקרה אונס בהודו, על פי נתוני הממשלה הודו. המגזין טיימס של הודו דיווח כי קרוב ל-25% מהגברים ההודיים הודו בביצוע מעשה של אלימות מינית, כך על פי סקר שביצע המגזין ב-2011. מעיניים מערביות האלימות הזו עולה לכותרות בשנים האחרונות על ידי אמצעי התקשורת שמדווחים שוב ושוב על מקרי אונס קבוצתי, כולל האונס הקבוצתי המחריד באוטובוס שאירע ב-2012 והוציא את נשות הודו להפגנות גדולות ברחובות העיר.

 

 

הודו לא מתמודדת לבדה עם תופעת התקיפות המיניות והיא אפילו לא במקום הראשון ברשימת המדינות עם המספר הגדול ביותר של מקרי אונס המדווחים כל שנה. הודו מדורגת במקום השלישי בעולם. במקום הראשון נמצאת ארה"ב. אישה אמריקאית נאנסת כל 6.2 דקות כך לפי נתוני שנת 2013.

 

כמובן, אין דרך פשוטה כדי להילחם בתקיפה מינית, ומן הסתם טקטיקת השוטרות הסמויות המיומנות בקראטה לא הולכת לפתור את הבעיה. במקרה הטוב, אם נהיה אופטימיות, ייפחת מעט שיעור האלימות בעיר. כדי למגר באמת תקיפה מינית, התוקפים חייבים להפסיק לתקוף. ארה"ב ניסתה להכיר בעובדה זו באמצעות הקמפיין "זה עלינו", שביקש מכולם (אבל בעיקר מגברים) להתחייב לבער את התקיפה המינית.

 

ולמרות ש"המלאכיות של צ'ארלי" ההודיות לא יטפלו בשורש הבעיה, אי אפשר שלא להעריץ אותן ואת משטרת דלהי על הניסיון הזה המקיים העצמת נשים כערך ליבה. כאחת שגרה במדינה בה שוטרים בכירים נעצרים בחשד להטרדה מינית השכם וערב ונראה שעבור מרבית חברי הכנסת ביטחונן של נשים הוא עניין שולי, לא נותר לי אלא לקנא.