ככה זה נראה כשמאפשרים לגברים לקחת 480 ימים של חופשת אבהות. הצלם יוהאן בוומן מתעד את העולם של האבות והתינוקות בשבדיה, המדינה שבה אבות מוזמנים לקחת חופשת לידה נדיבה.

 

בסדרת תמונות מרגשת של אבות וילדיהם, נראים הגברים שמנצלים היטב את החוק כדי לבלות יותר זמן איכות עם התינוקות שלהם מאשר האב הממוצע.

 

המערכת הנוכחית מאפשרת להורים להישאר בבית עם הילד שלהם 480 ימים בסך הכל תוך קבלת קצבה מהמדינה. מתוך 480 בימים אלה, 60 חייבים להילקח על ידי האב, אחרת הם הולכים לאיבוד.

 

למרות הקצבה הנדיבה, לטענת בוומן רק 12% מהאבות השוודים באמת חולקים את 480 ימי החופשה באופן שווה עם בת זוגם.

 

"התחלתי את הפרויקט הזה כשאני עצמי הייתי בבית עם הבן שלי והתקשיתי למצוא משהו שנכתב על אבות בחופשת הורה, כמוני. זה היה הרגע בו הבנתי שאני רוצה לתעד אבות במהלך חופשת ההורה שלהם, לשמוע למה הם רוצים להיות בבית עם הילדים ומה הם קיוו ללמוד מזה".

 

יוהאן אקנגארד, 38, מפתח מוצר

יוהאן אקנגארד חלק את חופשת ההורה שווה בשווה עם בת זוגו. הוא אב לאבי (7), טיירה (5), וסטינה (שנה). שניהם נטלו תשעה חודשים של חופשת לידה עם כל ילד.

"ההפסד הכספי שכרוך בכך שווה כל קרונה. צברתי ביטחון כאבא לילדים שלי, הבנה לשותפה שלי לחיים, וקשר חזק יותר עם הילדים שלי".

 

 

אורבן נורת', 32, יועץ תשתיות

אורבן נורת' נמצא בחופשת הורה כבר עשרה חודשים עם בנו, הולגר.

"אשתי ואני מנסים להיות שווים ככל האפשר בחיי היומיום שלנו. הבן שלנו, הולגר, נגמל מחיתול בגיל 4 חודשים, משהו ששנינו עבדנו עליו קשה מאוד בחודשים הראשונים, ושאני מאוד גאה בו היום. סדר היום שלי מורכב מבישול ומשחק עם הבן שלי".

 

 

לואי קאלו, 28, אמן

לואי קאלו נמצא בחופשת הורה כבר כמעט שנה עם בנו, אלינג.

"מעולם לא היה דיון על מי צריך להישאר בבית עם אלינג. היה ברור לי ולשותפה שלי שאנחנו נפצל את חופשת הלידה שווה בשווה. אם לא הייתה לי את ההזדמנות להיות בבית עם הבן שלנו במשך כמעט לשנה, כנראה שלא הייתי יודע מה הבאתי לעולם ומה הצרכים שלו. למרות שזו עבודה במשרה מלאה, אני מתקשה להבין גבר שלא היה רוצה להיות בבית עם הילד שלו".

 

 

סמד קויגולטף, 32, מהנדס בניין

סמד קויגולטף נמצא בחופשה הורה משותפת עם בת זוגו בארבעת החודשים הראשונים, ולאחר מכן יבלה שישה חודשים בכוחות עצמו עם התאומות שלו פריסה ולייה שנולדו לפני שבוע.

 

"כשאתה מחליט להביא שני אנשים חדשים לעולם הזה, יש לך גם את האחריות לגדל אותם. הייתי צריך להתווכח עם בת הזוג שלי כדי לקבל את החודשים שלי עם הילדים, אבל אני חושב שזה חשוב שיהיה להם אב נוכח כבר בשלב מוקדם בחייהם".

 

 

אולה לארסון, 41, קניין

אולה לארסון יוצא כעת לחופשת הורה עם בנו, גוסטב, בן שמונה חודשים.

"המדינה צריכה לספק יותר מידע להורים על היתרונות שחופשת הורה מעניקה לשניהם. האפשרות ליצור קשר רגשי חזק עם הילד שלך היא מתנה אמתית. אתה חייב לחוות חופשת לידה כדי להבין מה אתה מפסיד לפני שאתה מחליט ללכת לעבוד במקום".

 

 

וויג'נבורג טג'רד, 34, מפתח מוצר באיקאה

וויג'נבורג טג'רד נמצא בחופשה הורה עם בנו טים לשנת ו- 4 חודשים.

 

"בעבודה שלי באיקאה מעודדים אותי לקחת את הזמן כדי להיות עם טים וזה מעניק הרגשה נהדרת. אני שוקל להפחית את שעות העבודה שלי כדי לבלות איתו יותר זמן בשנותיו הראשונות. חבל שיותר אבות לא רואים את היתרונות של המערכת השוויונית ששוודיה מקדמת".

 

 

אנדריאס ברגסטרום, 39, קצין מבחן בכיר

אנדריאס ברגסטרום נמצא בבית מאז שהילד הצעיר שלו, סם, נולד. הוא עומד להתחיל כעת שישה חודשי חופשת לידה, והיה בעבר בחופשת מחלה בשל סיבוכים בלידה של זוגתו ובריאותו הרופפת של בנו הבכור.

 

"הילדים נותנים בי אמון בי כמו בבת הזוג שלי. חשוב לי שגם אני אהיה מסוגל לנחם את הילדים שלי. מאז שאימא שלהם נפלה למשכב בשל סיבוכים בלידה, הייתי חייב לקחת על עצמי את החלק הארי של הטיפול מיד לאחר לידה. כתוצאה מכך יש לי קשר ישיר איתם".

 

 

מרקוס רגוויסט, 33, מהנדס בניין

מרקוס רגוויסט היה בחופשת לידה עם בנו הבכור טד במשך שישה חודשים ועם בנו צעיר סיגי במשך שמונה חודשים.

 

"כאמא אני חושב שאת גדלה לתוך ההורות כבר במהלך ההיריון. לאבות, כל זה קורה בפתאומיות מיד אחרי הלידה. אני תוהה מה היה קורה אם הבן שלי, סיגי, היה מגיע אליי כשהוא עצוב ואני ואמא שלו לא היינו חולקים את ימי החופשה שלנו. עם הילד השני ניסיתי להיות יותר נוכח, אמרתי לא לדברים אחרים שחשבתי שלא אהיה מסוגל להתמודד איתם בזמן שאני איתו והורדתי את הדרישות שלי מעצמי".

 

 

מרקוספרנטר, 29, מוכר יין

מרקוס פרנטר נמצא בחופשת לידה עם בנו במשך שמונה חודשים.

 

"אני חושב שהתקנות הן טיפשיות. אתה צריך לקחת חופשת לידה כי אתה רוצה ולא בגלל שהממשלה שלך אומרת לך. בת הזוג שלי ואני הורים שווים לבן שלנו ואנחנו צריכים לחלוק את האחריות לחינוכו. ככל שתמתין עם לקיחת חופשת לידה, כך יהיה לך קשה יותר ליצור קשר עם הילד שלך כי קל יותר לילדים לקבל דברים חדשים וליצור קשרים בגיל צעיר".

 

 

גוראן סבלין, 27, סטודנט

גוראן סבלין נמצא בחופשה מלימודיו כבר עשרה חודשים כדי לדאוג לבתו, ליב.

"המנשא של התינוק הוא תחליף לקירבה שיש בין האם לילד במהלך ההנקה. אני חושב שזה חשוב לחלוק את האחריות של להישאר בבית עם הילדים שלך, גם אם זה אומר לאבד לא מעט מבחינה כלכלית. יש לנו פחות כסף כרגע בגלל שאני נשאר בבית, אבל מצד שני לא יהיה לי יותר זמן להתחבר ככה לבת שלי וזה חשוב לעתיד שלנו יחד".

 

 

 

תמונות נוספות מתוך הפרוייקט: