אתחיל את הפוסט בווידוי, אני אמא היסטרית (לעיתים ברמות קשות) וחולת ניקיון- שילוב שני הפרמטרים יוצרים בעיה מאוד קשה אצלנו בבית.

 

אני אוהבת בטירוף לבשל ויכולה לעשות זאת 24 שעות ביממה, ילדי שגדלו לאמא שמככבת במטבח אוהבים ודבקים בחדוות הבישול, אולם בשל היותי כאמור אמא היסטרית ודאגנית לרוב אני לא נותנת לילדי להתקרב למטבח ואם זה כבר קורה החששות והמתח שלי מרקיעים שחקים.

 

כמובן שאף אחד לא מתקרב לגז ו/או לתנור מחשש לכוויות, אף אחד לא מתקרב לסכינים על כל סוגיהם (כן, גם קולפן) מחשש לחתכים. היסטרית כבר אמרתי?

 

ממש לאחרונה נכחנו אני ובני בן התשע בסדנת בישול איטלקית (זמן איכות של אמא ובן) ושלא תטעו החסרתי פעימה מספר פעמים.

 

את תחילת הסדנא כמובן העברנו במספר תקנות בטיחות לעבודה במטבח:

 

בהליכה עם סכין יש לוודא שהלהב פונה כלפי מטה, לצד הגוף.

במידה ונשפך שמן , יש לנגבו מיד ולבזוק מלח גס (חידוש בשבילי).

יש להעמיד סירים על הגז כשהידית לא בולטת החוצה.

את התבניות החמות, יש לשים תמיד במתקן המיועד להן.

 

יש עוד המון טיפים אבל הטיפ שהעיר את עיני הינו: במידה ונכוויתם או נחתכתם במהלך העבודה, יש לעצור את העבודה באופן מידי ולטפל בפציעה על ידי משחות ותחבושות המיועדות לכך, כדוגמת בפנטן פלוס.

 

נכון, אני לא יכולה לעטוף את הילדים בצמר גפן ולהגן עליהם מפני כל הסכנות האורבות מסביב, אבל אנחנו יכולים למזער את הסיכוי שיקרו, בעזרת לימוד והכנה מראש ויצירת סביבה בטוחה בבית ובמטבח בפרט.

 

כמובן שמרב הלחץ וההיסטריה שחס וחלילה בני יקבל כוויה או חתך אני משכתי אלי את כל האש וקיבלתי כוויה מהתנור בעצמי. ניגשתי לתנור להוציא את הפיצה שהכנו יחד,פתחתי את דלת התנור,הושטתי ידי אל עבר הפיצה ונכוויתי מדלת התנור הלוהטת. כוויה קטנה,באמת, אבל  צורבת..אלוהים כמה שצורבת!

 

מייד  רצתי למשחת הקסם- בפנטן פלוס,מרחתי כמות נכבדת על  האזור השורף..בתחילה האזור עוד עקצץ מעט אבל לאחר כרבע שעה שכחתי לגמרי מהכוויה. לא סתם אני קוראת לה משחת הקסם.

 

מעבר לסכנות שבמטבח כמובן ישנן סכנות נוספות של פציעה כגון נפילות על כל סוגיהן.

במיוחד לשם כל אלה יש לנו תיק עזרה ראשונה (מדוגם) אחד בכל רכב (שלי ושל בעלי) ואחד בבית, התיק כמובן כולל את כל מה שצריך ואת משחת בפנטן פלוס-

קרם היעיל לחיטוי וריפוי פצעים, חתכים וכווית קלות, שריטות- הקרם תורם לריפוי הפצע וחידוש תאי העור, הקרם אינו שורף, קל למריחה ונספג בקלות בעור.

 

אז שמרו על עצמכם ועל ילדיכם במיוחד עכשיו בימי החופש ועשו לעצמכם טובה, רכשו את משחת בפנטן פלוס לכל צרה שלא תבוא- כי בפנטן פלוס זוהי עזרה ראשונה לכל המשפחה.