קימברלי טורבין, אם יחידנית מקליפורניה תבעה את הרופא המיילד שלה על תקיפה במהלך הלידה. סרטון וידאו שצולם במהלך הלידה מראה במפורש כיצד הרופא עושה אפיזיוטומיה, למרות התנגדות מפורשת של היולדת. כתוצאה מהתביעה ועל אף שעדיין לא ניתנה הכרעה משפטית בנושא, נאלץ הרופא, אלכס אבאסי, לוותר על הרישיון הרפואי שלו.

 

עוד באון לייף:

 

אפיזיוטומיה היא חיתוך כירורגי יזו?ם של איזור חיץ הנקביים – האיזור שבין הנקבים – פי הטבעת ופתח הנרתיק - המבוצע במהלך הלידה. המטרה היא להרחיב את פתח הנרתיק על מנת שהתינוק יצא ביתר קלות. מרבית הנשים מעדיפות, מן הסתם, להימנע מהחתך, אולם הוא קורה תדיר בחדר הלידה, בהתאם לצורך.

 

"זה נצחון ענק", אומרת דאוון תומפסון, נשיאת הארגון המשפטי לשיפור חווית הלידה, שמעניק סיוע משפטי לטורבין. למרות שהרופא הודח מתפקידו רק ביום שני האחרון, אבאסי החזיר את רישיונו בסוף אוגוסט, עקב הטענה של "פגמים קוגניטיביים הקשורים בגיל". על פי עורך דינו, הרופא מכיר בכך ש "התפקוד הקוגניטיבי שלו כעת לא מאפשר לו לעסוק בבטחה ברפואה".

 

 

תומפסון מעריכה כי הרופא בחר לוותר בעצמו על הרישיון הרפואי שלו כמהלך טקטי בלבד. "הוא פשוט העדיף שלא להגיע לסיטואציה בה הוא מודח ממערכת הבריאות. בכל מקרה, מה שחשוב הוא שכעת הוא לא יוכל לפגוע באף אחת אחרת".

 

קטעי הווידאו, שצולמו על ידי אחותה של טורבין שנכחה בלידה, מראים בבירור את טורבין ששרדה שתי תקיפות מיניות בעברה, שוכבת על גבה בשעה שהרופא מבצע 12 חיתוכים בנקביה אף על פי שניתן לשמוע אותה זועקת בבירור "לא, לא! אל תחתוך אותי!". הרופא מתעלם בבוטות מהזעקות וממשיך בחיתוך. הסרטון המחריד והקשה לצפייה פורסם ביוטיוב ונצפה כבר למעלה מ- 348.000 פעמים. טורבין ניגשה עם הסרטון לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה על תקיפה - אולם במשטרה סירבו לקבל את התלונה.

 

 

בחודש יוני האחרון הגישה טורבין תביעה אזרחית נגד אבאסי, בסיועם של הארגון המשפטי לשיפור חווית הלידה ועו"ד מטעם האגודה לזכויות האזרח, מארק מרין, שטען כי הניצחון הוא "צעד גדול לנשים שהושתקו." מרין לקח על עצמו את התביעה לאחר ש-80 עורכי דין סרבו לקחת אותה לפניו ולאחר קמפיין למימון המונים במהלכו גוייסו למעלה מ -13,000 $ עבור הוצאות משפטיות. ההליכים המשפטיים עדיין בעיצומם והדיון הבא יתקיים רק ביוני 2016, אבל למרות הדחייה, טורבין אומרת שהיא מאושרת שהרופא כבר לא עוסק ברפואה.

 

"אני מרגישה ממש טוב", אומרת טורבין, "הגיע הזמן, הילד שלי כבר בן שנתיים. כשנודע לראשונה שאני תובעת את הרופא קיבלתי הרבה תגובות בנוסח "אה, היא עושה את זה בשביל הכסף" אבל זה מעולם לא היה באמת בשביל הכסף.  מרגש אותי שהאיש הזה לא יכול להעניק יותר טיפול רפואי לנשים בקליפורניה. זה היה הדבר הכי חשוב לי".

 

לפי מסמכים של בית המשפט בנוגע לרישיון של אבאסי הרופא "נקט צעדים יזומים" בין החודשים מרץ ליוני "כדי להגן על המטופלות שלו על ידי כך שהפנה את כולן לספקי שירותי בריאות אחרים, הפסיק בפועל לקבל פציינטיות וסגר את משרדו". אולם לפי תומפסון, היא התקשרה בעילום שם למשרדו כדי לברר את לוח הזמנים שלו. "שאלתי במפורש האם הוא מקבל חולים חדשים כעת", היא טוענת, "ואמרתי לי, 'כן, בהחלט".

 

 

בכל מקרה, תומפסון מסבירה כי הן מחכות לשמוע האם  בית המשפט הפדרלי יגן על אבאסי וידחה את התביעה על הפעלת כוח ויבחר להאשים אותו ברשלנות רפואית. אם התביעה תידחה ברמה הפדרלית", היא אומרת, "נלך לבית המשפט של המדינה, עם חבר מושבעים ולא עם שופט אחד".

 

לתביעה של טורבין יש משמעות עצומה עבור יולדות באשר הן. עצם הדיון בה מעלה על סדר היום את ההבנה שזכויות של נשים לא יכולות להילקח מהן תחת התירוץ של "היא יולדת". לנשים יש דרישות ובקשות שאסור להתעלם מהן, גם אם הן בעיצומה של לידה ואולי על אחת כמה וכמה אם הן בעיצומה של לידה.