אם במקרה אתה גבר, ויש לך בת זוג שנמצאת עכשיו בהיריון ואתה נוהג להגיד את המשפט 'אנחנו בהריון' הקטע הבא מוקדש לך: תפסיק להגיד את זה!

אתה לא בהיריון, אתה מצפה לילד. אני בטוחה שאתה מתרגש ורוצה להיות מעורב, זה מובן וברור אבל היי, אתה ממש לא בהיריון.

 

עוד באון לייף:

 

כשאתה אומר 'אנחנו בהיריון' אתה בעצם מנכס לעצמך תהליך פיזי ונפשי אדיר שעובר עליה, האישה שאיתך. ההיריון הוא לגמרי שלה, אפילו אם הילד שלך מונח שם בפנים. ההיריון עצמו הוא שלה. אל תיקח לה את זה. היא הולכת עם ההיריון הזה לכל מקום, אפילו לשירותים. היא קמה איתו בבוקר, היא מנסה לישון איתו בלילה, גופה מתמלא בהורמונים,היא עוברת מגוון תסמינים פיזיים כאלה ואחרים, שלא נדבר על ההיבט הנפשי שעדיין לא מדובר ולא מוערך מספיק, אבל הוא עצום.

 

היא מגדלת בגופה עובר, וגופה ייקח ממנה עצמה את כל המשאבים הדרושים לכך, פשוט כי זו דרך הטבע ואתה, אתה לא בהריון, גם אם אתה תומך ורץ ומביא לה גלידה באמצע הלילה. גם אם אתה יודע בדיוק באיזה שבוע היא ומה קורה לעובר בשבוע הזה, גם אם אתה הולך איתה לבדיקות ועומד לידה לבוש בזמן שהיא נבדקת, גם אם אתה מפתח תסמיני הזדהות ומתנפחת לך הבטן בהתאם. גם אם כל אלה, אתה לא בהריון.

 

 

אתה אולי חושב שאתה מבין איך זה להיות בהריון כי אתה צופה בה, אבל עד שלא תהיה בהריון באמת- לא תדע. כשאתה אומר "אנחנו בהריון" אתה מקטין את מה שהיא עושה, אתה מנכס לך את כל מה שהיא עוברת. אתה גורם להריון שלה להיות פחות שלה. גם אם אתה אומר את זה כדי להרגיש מעורב ושותף, גם אם זה בגלל שאתה רק רוצה לעזור ולתמוך, מה שאתה עושה זה בעצם ממש ההיפךכי זה לא רואה אותה באמת. לא רואה את מה שהיא עוברת. וכן, היא עוברת. גם אם יש לה הריון ממש קל, היא עדיין עוברת. וכשאתה אומר 'אנחנו' זה כאילו אתם עוברים ומרגישים את אותם דברים.

 

יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי לתמוך, יש הרבה מילים שאתה יכול להגיד שיפגינו את המעורבות וההשתתפות שלך. "אנחנו בהריון" זה לא אחד מהם. תן לה להיות זו שבהריון כי, ובכן, היא באמת זו שבהריון ותחשוב על בחירת המילים שלך עבורה.

 

זו שמחזיקה את ההיריון הזה תשעה חודשים, זו שמסכנת את חייה, שמשלמת מחיר גבוה, גם נפשי וגם פיזי, שעוברת את התהליך המופלא והלא פשוט הזה. עבורה תפסיק להגיד "אנחנו בהריון" כי אתם לא. אתם אולי מצפים לילד ביחד, אתם אולי מתרגשים ביחד אבל היא ורק היא בהריון. אל תיקח את זה ממנה.

 

 

 

זהר אלימלך היא בעלת עמוד הפייסבוק בואי אמא שמטרתו לתת לאמהות את ההרגשה שהן לא לבד, שהן עושות עבודה טובה ושהן נהדרות.