מחקר חדש ומקיף בבריטניה מצא שכמעט חמישית מהנשים בגילאי 35 עד 44 נאבקות להרות. בשורה התחתונה, נראה שנשים שדחו את הכניסה להיריון לשלב מתקדם יותר בחיים נוטות לדווח על בעיות פוריות.

 

עוד באון לייף:

 

המחקר בוצע בין השנים 2010-2012 בקרב 15,162 נשים וגברים בני 16 עד 74. הוא פורסם לאחרונה בכתב העת Human Reproduction. אלה עיקרי הממצאים:

 

17.6% מהנשים שנכנסו לזוגיות אחרי גיל 30 דיווחו על בעיה להיכנס להיריון לעומת 13.8% מנשים בגילאי 20-29.

 

מאלה שכבר יש להן ילדים, למעלה משליש מהנשים שהפכו לאמהות בגיל 35 ומעלה חוו קושי ברור להיכנס להיריון לעומת 1 מכל עשר נשים שילדו את ילדן הראשון עד גיל 25.

נשים עם משרות טובות יותר ובעלות תארים אוניברסיטאיים עשויות למצוא את עצמן בסבירות גבוהה יותר במאבק להרות.

 

בעיות פוריות מעל גיל 35

 

בקרב הגברים: אצל 14.9% מהגברים בגילאי 35-44 ו-14.5% בגילאי 45-54 נמצאו בעיות פוריות לעומת 10.1% מהגברים בכל הגילאים.

 

11.9% מהגברים דיווחו על בעיות פוריות בין הגילאים 20-29, לעומת 11.1% מאלה שנכנסו לזוגיות בגיל 30 ומעלה.  

 

המחקר מצא כי נשים בגילאי 50 ומטה אשר נתקלו בבעיית פוריות נטו יותר לדווח על דיכאון ולהרגיש חוסר שביעות רצון מחיי המין שלהן מאשר אלו שלא נתקלו בבעיות כאלה. יש לשים לב שהנתון הזה מתייחס אך ורק לנשים ולא תקף לגבי הגברים שהשתתפו במחקר.

 

אצל שני המינים, כמעט מחצית מאלו שחוו קשיי פוריות לא פנו לעזרה חיצונית. ומי כן פנה לסיוע? העשירים. 57.3% מהנשים ו-53.2% מהגברים דווקא כן פנו לעזרה. המחקר מצא כי מרביתם משכילים ובעלי הכנסה גבוהה, יותר מאלה שלא שיתפו איש בבעיות הפוריות שלהם.

 

סובלים מבעיות פוריות ולאו דווקא פונים לעזרה

 

ג'סיקה דאטה שהובילה את המחקר, אומרת: "למחקר שלנו יש השלכות על נשים שרודפות אחר קריירה בשוק עבודה שלא מבטיח להן דבר. במקום כדי להזהיר אותן מהסיכונים של אובדן הפוריות בדחיית ההורות, אנחנו דוגלים במדיניות חברתית שתתמוך בצורה טובה ומקיפה יותר בהורים עובדים ותאפשר לנהל קריירה ולהביא ילדים במקביל".

 

המחברים, מ- University College London ומ-Queen's Medical Research Institute באדינבורו, סכמו: "המחקר מספק הערכות לגבי פוריות ופנייה לעזרה בבריטניה. תוצאות המחקר מראות בבירור כי השכיחות של בעיות פוריות גבוהה יותר בקרב אלה שדחו את ההורות לגילאים מאוחרים יותר. בעלי השכלה גבוהה ומצב כלכלי טוב יותר נוטים יותר להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום הרפואה כשהם נתקלים בבעיות פוריות, בעוד היתר נוטים להצניע את הבעיות. מערכת הבריאות הציבורית חייבת להתחשב בכך בפרקטיקת הטיפול".