בשנים האחרונות צצות ברשתות החברתיות תמונות רבות של אמהות או נשים בהיריון בעיצומו של מולטי-טאסקינג מרהיב: מבצעות במקביל שורה של פעולות שמשאירות את הצופה פעור פה נוכח היכולות המדהימות של המצולמת.

קבלו לדוגמא את קרלי באניר בת ה-29 מטקסס. באניר היא אם לשניים שתרגלה יוגה באדיקות לאורך כל ההיריון השלישי שלה והחליטה להמשיך עם התחביב גם אחרי לידת בתה. בסופו של דבר, היא עשתה יוגה אחרי הלידה בדיוק כמו לפני הלידה והצליחה לשלב בין הספורט האהוב עליה להאכלת התינוקת החדשה.

אמא מתרגלת יוגה ומניקה בו זמנית

"למן הרגע בו בתי נולדה היינו בלתי ניתנות להפרדה. אחרי כמה שבועות בהם בהיתי בכל צעד שלה הרגשתי את הדחף לחזור למחצלת היוגה שלי ולשוב לפעילות האהובה עליי עם גוש המתיקות והשמחה הזה סביבי.  ברגע שהתחלתי להניק אותה תוך כדי היוגה הניצוץ הגיע. היינו קשורות שוב זו לזו בהרמוניה.

אמא מתרגלת יוגה ומניקה בו זמנית

באניר העלתה תמונות שלה מתרגלת יוגה ומניקה לאינסטגרם, לצדן היא מפרטת את הסיבות שלה להמשיך עם התרגול בכל מצב.

אמא מתרגלת יוגה ומניקה בו זמנית

"אנחנו יכולות לעשות כל דבר"

והנה סופר- מאם נוספת: אנה יאנג אם צעירה מיוטה רצה חצי מרתון (כ-21 ק"מ)  והצליחה לשאוב חלב משדיה תוך כדי הריצה. ליאנג היה חשוב לשאוב את החלב גם כדי שתוכל להאכיל בתום הריצה את בתה בת החמישה חודשים וגם כדי לא לסבול מגודש בשד. התמונה הזו צולמה בקילומטר השמיני של המרוץ.

לאחר מכן, היא פרסמה את התמונה בפייסבוק לצד הטקסט "אתמול רצתי חצי מרתון  לראשונה אחרי הלידה שהתרחשה לפני חמישה חודשים". נאלצתי לצאת מהבית בשעה 4:30 בבוקר והמרוץ עצמו התחיל בשעה 6:45. הינקתי הבת שלי לפני שעזבתי את הבית ואחרי 8 ק"מ שאבתי שוב והנקתי אותה מיד כשהגעתי לקו הסיום. ליגת לה לצ'ה היא זו שהניעה אותי למצוא את הדרך גם לרוץ מרתון וגם לא להפסיק את רצף ההנקה.

רצה מרתון ושואבת חלב בו זמנית

מטבע הדברים, התמונה הפכה מיד ללהיט ויראלי וכלי תקשורת ביקשו לראיין את האם הצעירה. יאנג הופתעה מההד הגדול שיצרה התמונה. "אני אסירת תודה לכולם. התגובות היו כל כך חיוביות. לא ראיתי את זה בא. לא חשבתי שזה ייגע ברמות האלו בנשים ושיהיו לזה המוני שיתופים. אני מקווה שעזרתי לעודד אמהות אחרות ושהן מבינות שאנחנו באמת יכולות לעשות כמעט כל דבר בזמן שאנחנו מטפלות בילדים שלנו". יאנג סיפרה כיצד היא התאמנה לקראת חצי המרתון הזה  בהתחשב בעובדה שהיא רק חמישה חודשים לאחר הלידה ומדוע היא הייתה נחושה בדעתה לגשת למירוץ הזה ולסיים את כולו.

תראו, אין לי בעיה  ספציפית עם באניר או עם יאנג. כל אחת רשאית כמובן לעשות כל העולה על רוחה עם גופה לפני ואחרי לידה- רוצה לתרגל יוגה ולהניק תוך כדי? נהדר. עופי על זה. רוצה לרוץ מרתון חמישה חודשים אחרי שיצאת מחדר הלידה? יופי, שיהיה המון בהצלחה. רוצה לטוס במזחלת מעופפת עם תאומים, כשאחד צמוד לשד ימין והאחר צמוד לשד שמאל? שיהיה לך בכיף. הבעיה מתחילה בציפייה ההולכת וגדלה מנשים שיהיו סופר-מאמא, כלומר שיצליחו, לא משנה מה, לבצע מספר בלתי נתפס של פעולות במקביל. לצד הנשים שהתמונות הללו "מעצימות", יש לא מעט נשים שהולכות ללדת או ילדו לא מזמן שהתמונות האלה עושות להן בדיוק את ההיפך - מלחיצות, מעיקות ומבאסות אותן. כי אם היא מצליחה להלך על חבל ולהחליף חיתול תוך כדי, אז מה הבעיה שלך? למה את לא יכולה? ולמה, לכל הרוחות, את עייפה כל הזמן? תראי כמה היא נראית בריאה.

רצה מרתון ושואבת חלב בו זמנית

יאנג מקווה שהתמונות שלה יעודדו אמהות להאמין שהן יכולות לעשות כל דבר ובמקביל, כמובן, לגדל לתפארת את הצאצא החדש שלהן. ובכן, הן לא יכולות. כלומר, הרוב המוחץ של האמהות לא יכולות לעשות את זה. הנקה מתישה וגוזלת זמן ומעייפת וגורמת פעמיםמ רבות לכאבים ולא כולן יצליחו גם להניק וגם להכין ספגטי בולונז תוך כדי ולקלח טיגריס. מה לעשות, אנחנו רק בנות אדם והאמת המרה היא שפעולות מסוימות באות על חשבון פעולות אחרות. אלה החיים. מה בדיוק אנחנו מנסות להוכיח? ולמה כשאבא מדבר בטלפון הוא רק מדבר בטלפון ולא נדרש להוכיח שהוא גם יכול לעשות כלים ביד אחת ולהכין בקבוק חלב לילד ביד השנייה?

העובדה שגברים מתקשים לבצע מספר פעולות בו"ז ונשים מעולות בזה היא הכללה גסה, גם אם היא מוכחת מדעית. מן הסתם, לא כל הנשים טובות בריבוי משימות ולא כל הגברים גרועים בזה. ייתכן שיש לנשים יתרון מובהק במולטיטאסקינג. אין סיבה לקחת את היתרון הזה ולהפוך אותו לתירוץ לבטלנות של גברים או לווירטואוזיות של נשים.

בהחלט אפשר להשאיר את הצאצא החדש עם אבא שלו לכמה שעות ולבצע איזושהי פעילות שחשובה שלך. בהחלט אפשר גם לא להצליח לבצע המון דברים במקביל וגם לא בטוח שצריך. את לא חייבת להיות סופר-אמא. את יכולה גם להיות פשוט אמא - אישה שהצליחה להוציא מהגוף שלה תינוק ומתמודדת עם שינוי קיצוני ומשמעותי בסדר היום שהתינוק הזה הביא איתו, לצד האושר והשמחה. בהורות, בכל מקרה, ישנן סיטואציות כל כך בלתי אפשריות לפעמים שמצריכות תעצומות נפש מדהימות, כך שכל האמהות הן לפעמים קצת סופר-מאמא, גם אם הן לא מניקות וקופצות על רגל אחת בו זמנית.