נשים קרבנות אונס שנכנסו להריון מהאנס שלהן חושפות את מה הן הרגישו לגבי ההיריון הזה ומה הן החליטו לעשות בקשר אליו - בסדרה של וידויים באפליקציית הווידויים Whisper.

 

עוד באון לייף:

 

חלק גדול מהנשים, שחלקן היו צעירות מאוד בעת התקיפה שהעדיפו לעבור הפלה מרגישות טוב עם ההחלטה וחלקן חיות עם רגשות חרטה. אלו שבחרו ללדת הודו שלהביא לעולם ולגדל ילד מהאנס שלהן זה אתגר לא פשוט אולם הן שמחות שהן עשו זאת.אבל דבר אחד עלה בצורה חד משמעית אצל כולן: הקושי לקחת החלטה גדולה, משמעותית ומשנה-חיים זמן קצר אחרי חוויה טראומטית כל כך.

 

אצל חלק מהנשים ההחלטה התקבלה עבורן כי הן פשוט עברו הפלה לא יזומה: "אנסו אותי בגיל 13, נכנסתי להיריון ועברתי הפלה שלא תכננתי. מעולם לא סיפרתי על זה לאיש".

 

אישה אחת הודתה שחשה הקלה עצומה כשזה קרה: "עברתי הפלה היום ולא יכולתי להיות מאושרת יותר. לפני שבוע גיליתי שאני בהריון מהאנס שלי".

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

 

צעירה אחרת כתבה על הטראומה בדיעבד: "לפני 5 שנים, נאנסתי, נכנסתי להריון ואיבדתי את התינוק. כמה שנים אחר כך, קיימתי יחסי מין בפעם הראשונה בחיי. אני מחשיבה את החבר שלי כאיש שלקח את בתוליי (ואני לקחתי את שלו) ולא את האנס שלי".

 

אישה אחרת גילתה כי ההפלה, ולא האונס עצמו, היה החלק הגרוע ביותר בכל הסיפור:

היא הוסיפה: "המשפחה שלי יודעת הכל אבל הם מעולם לא דיברו איתי על זה. האונס פגע בי והסב לי נזק אבל אף אחד לא מקבל את זה ההפלה הייתה זו ששברה אותי".

 

נשים אחרות שגילו שהן בהיריון מהאנס שלהן דווקא קיבלו את ההיריון בשמחה.

 

אחת סיפרה: "כשהייתי בת 15 נפלתי קרבן לאונס והריתי. היום הבת היפה שלי כבר בת שש, אני מאורסת לאהבת חיי ונושאת ברחמי את התינוק השני שלי. אתה לא תהרוס אותי".

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

 

אחרת סיפרה: "לפני ארבע שנים נאנסתי והריתי לאנס שלי. אתמול, התחתנתי עם החבר שלי מזה שנתיים והיום הוא אימץ את הבת שלי באופן חוקי. אני הבחורה עם הכי הרבה מזל בעולם".

 

אישה אחרת הוסיפה: "כאשר האנס שלי הכניס אותי להריון, כמעט כל מי שהכרתי אמר "תעשי הפלה" כאילו אין אפשרות אחרת. החלטתי לשמור על ההיריון. היום אני מגדלת בת והיא הדבר הטוב ביותר שקרה לי".  

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

 

אישה אחת גילתה שהיא שמחה שהיא נכנסה להריון מוקדם, כי היום היא עקרה:

"נכנסתי להריון בגיל 14 מאונס. שמרתי בשמחה את ההיריון וגידלתי את הילד. אני כל כך שמחה שהתברכתי באמהות כל כך מוקדם כי לאחרונה אובחנתי כסובלת מבעיות פוריות. סביר להניח שלא אוכל להיכנס שוב להיריון".

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

 

עבור אישה אחת, בנה מהווה תזכורת יומית מפחידה לטראומה:"נאנסתי כשהייתי בת 17 ונכנסתי להריון. הבן שלי נראה כמו האנס שלי וזה מפחיד אותי", היא מודה.

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

 

אחרת דווקא מספרת שבנה כלל לא דומה לאיש שתקף אותה: 'נאנסתי בגיל 18, נכנסתי להריון והמשכתי אותו. הבן שלי בן 11 היום, ואני לא יכולה שלא להיות גאה בו כי הוא מוכיח מדי יום כמה הוא שונה מהאנס שלי".

 

אישה אחרת החליטה לתת את התינוקת לאימוץ: "ידעתי שזה לא באשמתה ושהיא קרבן של האירוע בדיוק כמוני. אני רוצה שהיא תחיה חיים מדהימים. אין לי חרטות", אמרה.

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

 

עבור נשים רבות, סיום ההיריון היא הדרך היחידה עבורן להמשיך הלאה, גם אם זה אומר לאבד בדרך חברים ובני משפחה.

 

"הארוס שלי לא מאמין בהפלות והוא מוכן לקחת אחריות ולגדל יחד איתי את הילד אבל אני לא יכולה ולא רוצה לשאת ילד של אנס. החלטתי על הפלה וזהו", סיפרה אחת.

 

"כשהייתי בת 14, נאנסתי ונכנסתי להריון. עברתי הפלה וכל החברים שלי הפנו לי גב. זה היה לפני שבע שנים, אני לא מתחרטת על כלום", סיפרה אחרת.

 

אישה אחרת גילתה שהיא מעולם לא סיפרה על ההפלה לחבריה כי כולם "פרו-לייף" (אוחזים באג'נדה המתנגדת להפלות): "מה שקרה היה טראומה עבורי אבל אני לא יכולה לספר על זה לחברים שלי כי פרו-לייף קיצוניים. אז אני שומרת על זה בסוד ומשתגעת מבפנים", היא אומרת.

 

אישה אחרת גילתה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה לסיים את ההיריון למרות שהיא מעוניינת בכך.

 

"חשבתי שהגרוע ביותר מאחורי ואז גיליתי שנכנסתי להיריון ואין לי כסף עבור הפלה", היא גילתה.

 

אישה אחת אמרה שהיא מתחרטת: "איבדתי את בתולי לאנס שלי כשהייתי בת 15, נכנסתי להיריון והפלתי את העובר. זה כואב יותר ויותר ככל שאני מתבגרת".

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

 

עבור נערה צעירה אחרת זו הייתה דרך הפעולה הטובה ביותר: "אני בעד הזכות להפיל כי אני עצמי נאנסתי בגיל 12. האנס שלי הכניס אותי להריון והיום אני אם לילד בן 4 וקשורה לנצח לאנס שלי. זה לא היה קורה אם הייתי עוברת הפלה".  

 

אחרת אמרה "עברתי הפלה. אל תשנאו אותי. אם הייתן בנות 15 ובהריון כתוצאה מאונס, מה לעזאזל הייתן עושות? אל תשפטו אותי כל עוד אתן לא במקומי ולא מבינות כמה מפחיד ונורא זה".

 

וגם, כמה מחריד, יש נשים שגילו כי גם אחרי שנכנסו להיריון מהתקיפה, הן עדיין צריכות להתמודד עם הפחד שמא האנס יגלה על ההיריון:

 

"נכנסתי להריון מאונס ... אני ממש רוצה לזרוק לבנה על כל מי שאומר שאני צריכה לספר על כך לאנס שלי ולאפשר לו לראות את הילד שלי".

 

קרבנות אונס שנכנסו להיריון

אחרת סיפרה: "כרגע גיליתי שאני בהריון מהאנס שלי. אני חוששת שהוא יעשה משהו כדי לפגוע בי. זה גדול עליי להתמודד עם כל זה".

 

ואישה נוספת הודתה: "עברתי אונס קבוצתי ביולי האחרון: "החלטתי להשאיר את התינוק, אבל אני מפחד לספר לו מי האב ואיך בדיוק נכנסתי להיריון".