מפרקת משפחות, הורסת בתים, גנבת בעלים, זונה, פילגש. אין ספור שמות גנאי מוטחים מאז ומעולם בפני נשים שמצאו את עצמן בצד הלא נכון של סיפור אהבה עם גבר בוגדני – הצד הידוע לשמצה, השנוא והנרדף של המאהבת. אותה אחת שנוח להפנות כלפיה אצבע מאשימה, הרי מי אם לא אישה-שטן פתיינית האורבות בחשכה לטובי הגברים התפוסים תישא באשמה על זוגיות שעלתה על שרטון בעקבות החלטה של אחד הצדדים לרעות בשדות זרים?

עוד באון לייף:

"התגובה של החברה, במידה וה'אמת' לגבי חיי האהבה שלך יצאה לאור מזכירה ציד מכשפות", מתארת נופר (שם בדוי), שהתפשטות השמועה על רומן שפצח בינה לבין מנהל המסעדה בה עבדה כמנהלת משמרת בקיץ האחרון גרמה להתפטרותה, לאחר שספגה ביקורות קשות מצוות העובדים.

בסוף נאלצתי להתפטר. צילום: shutterstock

"בקיץ האחרון קודמתי לתפקיד מנהלת משמרת במסעדה בה עבדתי שנתיים בזמן התואר. לאורך תקופת עבודתי במקום היה לי קראש על מנהל המסעדה, מי שקיבל אותי לעבוד שם. לא הייתי המלצרית היחידה שהתאהבה בו. אני וחברותי ניזונו משמועות על מסיבת פתיחה של סניף נוסף ברשת, בה הוא זיין ברמנית בשירותים. למרות שידענו שהוא נשוי + ילד היינו מפנטזות עליו. בהרמת כוסית בפסח שעבר הוא שתה די הרבה והציע לי לצאת איתו לטייל ברחוב, טיול שנחתם בנשיקה הראשונה שלנו, נשיקה שהתחילה סאגה של קרוב לחצי שנה בה אהבתי אותו".

התפתחה בניכם מערכת יחסים?

"היום, מנקודת מבט צלולה, אני יכולה להעיד שזו לא מערכת יחסים פרופר אבל באותה תקופה האמנתי שכן. הייתי שם כדי להישאר. החיבור שלנו היה מדהים, למרות שפער הגילאים בינינו הוא כמעט עשור. הייתי מתייצבת עם כל קריאה שלו, נענית לכל גחמה. הוא, מצדו, כנראה חווה סוג של משבר גיל 30 כי במבט לאחור אני חושבת שפשוט לא היה לו מושג מה הוא רוצה. הוא נהג לסמס לי מגילות על כמה שהוא זקוק לי ואז מתעלם ממני במשך שבוע. הוא נהג להזמין אותי למשרד רק כדי להביט בי כשאנחנו לבד ואז מצהיר שזה לא יכול להימשך. לדעתי, קודמתי לאחראית משמרת רק בשביל שנעבוד ביחד, צמודים".

בסופו של דבר המבטים והיחס המיוחד הסיתו את תשומת לבם של העובדים אליכם?

"גם, וגם החברות שגיליתי להן את הסוד... כנראה שילוב של השניים. פתאום גל שמועות שטף את המסעדה. הרגשתי שזוגות עיניים נעוצות בי בכל רגע נתון במשמרת, מלוות בלחשושים. זה נמשך ככה במהלך יולי ואוגוסט, החודשים העמוסים של הקיץ בהם בכל משמרת יש הרבה אנשי צוות, אנשים שבמשך שנתיים צחקו איתי כל יום, פתאום הסתודדו בכל פעם שעברתי. דרך אגב, אליו, אף אחד לא התייחס אליו אחרת. ממש כמו שגם לנו לא הפריעו השמועות על הברמנית שהוא זיין בשירותים, זה היה הקטע שלו. בסופו של דבר היה פיצוץ במשמרת שבת עמוסה, כשברמן שנכנס איתי לוויכוח התחיל לצרוח מול כולם שמי אני שאחלק לו הוראות בכלל, סתם שרמוטה מזדיינת שאף אחד לא רוצה, רק מהצד..."

אליו אף אחד לא התייחס אחרת. צילום: shutterstock

"הרגע הזה נצרב לי בלב. הבוטות של המשפט שלו פוצצה הכל, הוא אמר בקול את מה שכולם חשבו ונתן לזה תוקף ממשי. מאותה המשמרת התחיל עליי 'חרם' שעד היום לא לגמרי ברור לי מה היו הסיבות מאחוריו. שתי מלצריות אפילו ניגשו אליי ושאלו אם לא איכפת לי שאני פוגעת באמא לילד. לא יכולתי להישאר שם יותר וגם ככה הסמסטר כמעט התחיל אז עזבתי"

למה את חושבת שהאש הופנתה אלייך?

"כי אין גבול לצביעות. אני רווקה, התעניינתי במישהו – הוא נישק אותי ויזם את זה, אבל אני הורסת משפחה. איזו משפחה זו בדיוק, בה הבעל מזיין בחורות אחרות? זו צביעות וזה לא הוגן. איך נוצר מצב בו הוא מתהלך כמו טווס ואני כביכול השרמוטה? לא זכיתי למשפט שדה, פשוט שרפו אותי על המוקד בזמן שאני לא זו שבגדה פה, לא מתפקידי לתחזק מערכות יחסים של אחרים".

"משהו בי משדר שאני מוכנה לתת הכל ולא לקבל כלום בחזרה"

לנטע (שם בדוי), רווקה בת 27 ממרכז הארץ, ניסיון רב בהסברת הצד השלישי, צדה של הבחורה האחרת. בעיניים דומעות היא מספרת איך נפלה שוב ושוב ברשתם של בחורים שהבטיחו לה הרים וגבעות, ובסופו של דבר מעולם לא הוציאו אותה ממשבצת המאהבת, עד שכמעט וחדלה להאמין שהיא ראויה למקום ממשי במערכת יחסים מתפקדת.

"הסיפור שלי הוא סיפור סינדרלה, רק הפוך. הוא התחיל בתיכון. הדרכתי בצופים והכרתי מדריך מתיכון אחר. הוא היה האהבה הראשונה שלי, וטען שאני שלו. אחרי חודש של נשיקות גנובות ולחץ מתון לשכב איתו כי כולם עושים את זה, שכבנו. מבחינתי היינו חברים והמשכנו לשכב על בסיס קבוע. הוא תמיד התעקש שלא יראו אותנו ביחד כי ההורים שלו לא רצו שהוא יצא עם ילדות, מה שבסופו של דבר התגלה כשקר, פשוט הייתה לו חברה. אני לא אפרט על הסרט שנכנסתי אליו, על השנה בה בקושי אכלתי ועל היחס הגועלי שקיבלתי ממנו כשבחרתי להתעמת איתו בנושא, אבל בסופו של דבר השתחררתי מהסיפור הזה והמשכתי הלאה. רק שהסיפור המשיך לחזור על עצמו".

חדלה להאמין שהיא ראויה למקום ממשי במערכת יחסים מתפקדת. צילום: shutterstock

"היו שני מקרים מרכזיים מאז. אחד סבב סביב בחור שהכרתי בצבא, שכבנו ו'יצאנו'מספר חודשים בהם לא ידעתי שיש לו חברה, ועוד כמה שנים לסירוגין בהן כבר ידעתי ולא הייתי מסוגלת להפסיק כי אהבתי אותו ולא המשכתי הלאה. הבחור הנוסף היה בעצם מערכת היחסים הרשמית היחידה שהייתה לי, שגם התגלתה כפיקטיבית כי הוא פשוט יצא עם מישהי במקביל, וכשהבנתי מה קורה בחר לשמור עליה כבת זוג ועליי כבחורה מהצד".

עם שניהם המשכת את הקשר המיני למרות שהם היו במערכות יחסים עם אחרות?

"כן. זאת שאלה שמופנית אליי מחברות כבר עשור, למה אני נשארת אם זה המצב. את שני הבחורים האלה אהבתי כמו בני זוג, אני עדיין אוהבת. שניהם שיקרו לי לגבי טיב הקשר שלנו בהתחלה, ובעיניי יצגו את התקווה למשהו אמיתי שנגוזה עם הידיעה שהייתי הבחורה השנייה, הנספח. כנראה שהייתי אמורה להתנתק, לאו דווקא כאקט של לקיחת אחריות על מערכות היחסים שלהם אלא כסמל להערכה שלי כלפי עצמי, אבל מבחינתי אלו האהבות שחוויתי ולא הייתי מוכנה לוותר עליהן, אני עדיין לא בהכרח מוכנה".

הם השפיעו לדעתך על היכולת שלך להיכנס לזוגיות?

"ללא ספק. הם הרי לא היו היחידים איתם קיימתי מגע מיני, עברו עוד גברים בחיי. בכל פעם שהכרתי גבר שעניין אותי הייתי שוכבת במיטה שעות ומדמיינת אותנו ישנים ביחד, נוסעים להכיר את ההורים, טסים ביחד לחו"ל. עם כולם זה הסתכם בסקס, אולי סקס מתמשך וכמה הבטחות שלעולם לא מומשו, ולמרות שאני לא יודעת לשים את האצבע על זה בדיוק, ברור לי שמשהו בי משדר שאני מוכנה לתת הכל ולא לקבל כלום בחזרה, שאני אפתח את הרגליים גם בלי זוגיות. זה קורע אותי מבפנים".

לא ביקשתי את זה, נפגעתי בדיוק כמו בנות הזוג שלהן אם לא יותר. צילום: shutterstock

את תופסת את עצמך כ"מאהבת"?

"כרגע לא, היו תקופות שכן. הסובבים שלי לגמרי תופסים אותי כמאהבת. הייתי כבר בעשרות שיחות, שומעת חברות שנוזפות "וואו מסכנה חברה שלו, אל תיפגשי איתו, הם בטח עוד מעט יתחתנו ואין לה מושג שהוא בוגד בה ככה", ואני שואלת – מה איתי? אני ידעתי שהבחור שמשקר לי במצח נחושה שהוא לא יכול להיפגש הרבה כי הוא חייב לעזור בבית ובעצם מתארגן לקראת מעבר דירה עם בת הזוג... אני ביקשתי להיות הסטוץ הזה, גם אם חיכיתי כמה דייטים עד הסקס הראשון ועדיין הוא התאייד ביום למחרת? השורה התחתונה היא שאני יוצאת שרמוטה, אני זו שיש לה עבר עם גברים תפוסים. מבחינתי פשוט נדפקתי עם כמה בחורים קהי רגשות שעשו את הבחירות שלהם ואני את שלי".

"בכל בוקר, כשאני קמה, בכל יום בו אני חוזרת מהעבודה לדירה ריקה ובכל לילה בו אני חולקת את מאורעות היום עם חברה במקום עם בן זוג שישלים אותי אני מרגישה את הכאב על הבחורים שבגדו איתי ובגדו בי בעת ובעונה אחת. אני לא ביקשתי את זה, נפגעתי בדיוק כמו בנות הזוג שלהן אם לא יותר. בי לא בחרו בסופו של דבר, אליי התייחסו כחפץ שמניחים בצד וחוזרים לשחק בו כשמשעמם".

"אדם שנוגס מתפוח עושה את זה מרצונו החופשי"

נאווה (שם בדוי), גרושה נאה, משכילה ואטרקטיבית בתחילת העשור החמישי לחייה, מעולם לא שיערה שתמצא את עצמה נלחמת בשיניים על קשר רומנטי עם גבר נשוי שהאמינה בכל ליבה שיהיה בעלה השני. "לפני שמונה שנים הגרוש של אחותי הקטנה ניהל רומן עם השיננית שלו. אני זוכרת עד היום את מאה הדרכים בהן איחלנו לה למצוא את מותה", היא צוחקת. "איך הגלגל מסתובב. מה שכן, למדתי שיעור לחיים - לעולם לא לשפוט אדם עד שאפסע בנעליו".

למדתי שיעור לחיים. צילום: shutterstock

אחרי שהתגרשה מבעלה ואבי שני ילדיה, חיפשה נאווה אהבה בכל פלטפורמה אפשרית. "התחתנתי צעירה והתגרשתי קרוב לעשרים שנים אחר כך עם תחושת פספוס. כל עוד מרצי בי חיפשתי שותף לחיים דרך חברת שידוכים, באתרי האינטרנט ואפילו בערבי היכרויות. בגלל שנישאתי לגרוש שלי מוקדם כי נכנסתי להריון, חיפשתי את ההתאהבות הטוטאלית שלא יצא לי לחוות. בסופו של דבר, ביום פתוח במוסד חינוכי אותו אני מנהלת, הגיע אב להתעניין עבור בנו ואין דרך לתאר את החשמל שעבר בינינו חוץ מאשר לספר שעפו ניצוצות".

ידעת שהוא נשוי?

"בוודאי, הוא הרי ציין זאת מהדקה הראשונה. באותה הנשימה גם סיפר לי על תכניתו להתגרש ועל משבר בנישואין. הרומנטיקה לבלבה בין שנינו ותוך מספר מפגשים כבר החלפנו וידויי אהבה. בחודשים הראשונים התנהגנו כמו בני עשרה – היינו נפגשים בלילות למין חפוז, קונים מתנות, מפתיעים בגיחות רומנטיות מחוץ לעיר. הידיעה שיש לו משפחה וילדים הדהדה לי איפשהו בראש, אבל העובדה שהוא לא ציין פרטים על הרובד הזה בחייו עזר להם להעלם. פחדתי לאבד את האחד שגרם לי להרגיש שוב כמו בת שש עשרה. עד שזה לא הספיק יותר".

וכשזה לא הספיק יותר?

"אז הוא שיקר. כלומר, באותה התקופה האמנתי לו, אבל בהמשך גיליתי שהכל היה מבוסס על שקרים. איציק (שם בדוי) הבטיח לי שהוא עוזב את אשתו. אדרבה ואדרבה, אחרי כמה חודשים בהם לא ראיתי התקדמות בנושא, הוא הציג בפני מסמכים מנוטריון, עליהם הוא זייף חתימה מאשתו רק כדי להרגיע אותי. ידעתי שמשהו לא בסדר כשיום אחד הוא צלצל אליי, עניתי, ואחרי כמה רגעים השיחה התנתקה, שיחה שאחריה לא שמעתי ממנו קרוב לשלושה שבועות. הוא טען שלא, אבל אני מאמינה שאשתו גילתה או חשדה".

הפסקת איתו את הקשר?

"בוודאי, אבל לא זו הנקודה. רציתי להסביר למה אני לא לוקחת אחריות על הבגידה הזו, ולמה לשיננית של גרושה של אחותי מגיעה התנצלות על האיחולים ששלחנו לה – כל אחת יכולה למצוא את עצמה ברומן שכזה. קשה להקשיב ללוגיקה כשהלב עובד שעות נוספות, ובסופו של דבר אישה שאינה נמצאת במערכת יחסים זוגית לא אמורה או יכולה לקחת אחריות על הבחירות המוסריות של שאר העולם. נוח לנו להשליך על הנשים האחרות את הדמות המפתה, אבל בדיקת מציאות קצרה תחזיר אותנו לעולם המודרני, בו אדם שנוגס מתפוח עושה את זה מרצונו החופשי, לא בגלל הנחש, החווה או אפילו אלוהים עצמו".