על ההתמכרויות ומכורים אנחנו שומעים וקוראים הרבה אבל על המשפחות שלהם אנחנו שומעים פחות. הרבה פחות. אני רוצה לספר לכם על קבוצת תמיכה עבור נשים (וגברים) שבן זוגן מכור למין.

עוד באון לייף:

לפעמים האישה יודעת שבעלה טיפוס פלרטטן ומתחיל עם כל אשה עוד לפני החתונה ובכל זאת היא חושבת שיהיה בסדר ומתישהו העניינים יסתדרו. לפעמים, זה נופל עליה כרעם ביום בהיר. מישהו מספר לה, היא שומעת כל מיני שמועות, רואה כל מיני רמזים ברורים.

לחלקן הגדול של הנשים המידע הפתאומי הזה דומה קצת לצירי לידה - כאב חד באמצע היום ללא התראה. אחרי חצי שנה שוב אותו כאב חד בבטן פתאום באמצע אירוע כי שמעת אותו מלחשש בטלפון בצד ואחרי חודשיים שוב אותו כאב, כשאת רואה סמס מוזר.

במקרה שלי, אני הגבתי במעקב אובססיבי. התמכרתי למעקב אחריו, למציצנות ולהמתנה המתוחה הזאת כשהוא לא עונה לי לטלפונים ולהודעות או כשהוא איחר להגיע הביתה. עקבתי אחריו בפייסבוק, אספתי מידע על כל לייק, על כל מגיבה, על כל מברכת ביומולדת. "רגע, מי זאת?" "למה היא קוראת לו חמוד?" כשהסלולרי שלו צלצל הקפדתי להסתכל על הצג... אולי יהיה רשום שם של מישהי. היית מקשיבה בשקט בחדר כשהוא דיבר בטלפון, אולי אצליח לשמוע משהו חשוד.

והכאב הגיע בכל פעם יותר חזק, ובכל פעם הוא חיסל משהו בתוכי, הסבל הזה הצמיח לי שערות לבנות, חיסל לי את פעימות הלב והעיק לי על הנשמה.

בפעם ראשונה שתפסתי אותו הוא כל כך התנצל, היה נראה שבור וראיתי את הכאב בעיניים שלו.

ומאז הוא לא הצליח להפסיק

הייתי מתחננת, בוכה, מבקשת, מאיימת, מסבירה והוא מצדו מבטיח שזה לא יקרה והוא מתכוון לזה! את יודעת בוודאות שהוא מתכוון לזה. את רואה את הצער שלו בעיניים ואת יודעת שקשה לו, שהוא רוצה אבל לא מצליח ובכל זאת זה מרסק אותך. אחרי כל בגידה כזו מצד בעלי קרסתי. הסבל הביא איתו התקפי חרדה, הזנחה עצמית, דיכאון, ירידה בביטחון העצמי ובדימוי העצמי.

בשלב הזה גיליתי את קבוצת אס-אנון. מדובר במעין חברותא של קרובי משפחה וחברים של אנשים עם התמכרות מינית, החולקים את ניסיונם, כוחם ותקוותם על מנת לפתור את הבעיות משותפות שלהם. תכנית ההחלמה שלנו מותאמת מאלכוהוליסטים אנונימיים, והיא מבוססת על 12 הצעדים ו-12 המסורות של אלכוהוליסטים אנונימיים. המטרה העיקרית היא להחלים מההשפעות שנותרו בנו כתוצאהמהסקסוהוליזם של מישהו אחר, ולעזור לבני משפחה וחברים של סקסוהוליסטים.

בהתחלה חשבתי שמצאתי עוד מישהו שמצא דרך לעשות כסף מהחיים שלי שמסובכים גם ככה. הופתעתי לגלות כבר בפגישה הראשונה שהקבוצה הזו מתקיימת לגמרי בחינם, ושיש נשים שמוכנות להקדיש מזמן החופשי כדי לחלוק מניסיונן עם נשים (או גברים) אחרות.

לפני הפגישה הראשונה, עמדתי בחוץ ופשוט בכיתי, זאת הפעם הראשונה שבכיתי על המקום שאליו הגעתי בחיים ומאז במשך חצי שנה בכל פגישה אני בוכה. וכולם שם בשבילי. כל המשתתפות חיבקו אותי בחום והזדהות כפי שלא הכרתי מעולם.

אני לא לבד!

סוף סוף, אני יודעת ומרגישה שאני לא לבד!

אפשר לחזור לנשום!

יש שם כל כך הרבה נשים שחוו כל כך הרבה דברים קשים. כולנו מתחברות לאותו כאב דרך חוויות שונות.

כל אחת מספרת על הדרך שבה היא צעדה, על הכלים שעזרו לה לקום, על רגע שבו היא הבינה שהיא חייבת לחזור לחיות, למען עצמה. כי היא ראויה לכך. כמה עוצמות יש בנשים האלו שלומדות לקום, ללכת, לעשות גבולות, להפריד בין אהבה לתלות, לשים לב מה שייך לי ומה שייך למכור, לשחרר, להפסיק לנסות לשלוט וכמובן להפסיק לעקוב אחריו.

באחד מהכנסים של אס-אנון עמדה אישה מבוגרת על הבמה, שהגיעה לכנס במיוחד מארה"ב. היא סיפרה באריכות על כל מה שלמדה במשך השנים אבל אחד הדברים שנגעו בי ביותר היה המשל שהיא סיפרה על החיים שלה עצמה:

"לקחתי סל יפהפה" היא אמרה, "קישטתי אותו בסרטים צבעוניים ובדים זוהרים, ריפדתי אותו עם ספוגים נוחים ונעימים, והנחתי בתוכו ביצים מקושטות ומעוצבות כשעל כל ביצה כתוב את אחת מהמעלות שלי: 'הומור', 'בטחון עצמי', 'יצירתיות', 'ערך עצמי', 'חברותית', 'שמחה', 'קלילה' וכו' ונתתי את הסל המושקע הזה בידי איש חולה שפשוט שמט את הסל מידיו וכל הביצים נשברו. לי נשאר" היא המשיכה "לאסוף את כל הביצים אחת אחת ולבנות שוב מחדש את הסל עם ביצים שלי".

אם את חיה אם מכור למין או סובלת בגלל התנהגות מינית של אדם אחר אל תחששי לפנות אלינו- הקו החם של אס אנון, חינם ואנונימי- 0525059208