יש מי שיחשוב שזו אולי העבודה הכי טובה בעולם, ויש מי שיסתייג ואף ייגעל, אבל דבר אחד בטוח – "מבקרת דיק פיק מקצועית" הוא אחד המקצועות הכי הזויים ששמענו עליהם. למי שלא מכיר, נעים מאוד: הדיק פיק הוא בעצם סלפי כשהזין חושב במקום המוח. כמעט בטוח שנתקלתם בו בעבר, כנראה גם ללא הזמנה, ושמענו כבר על הצדדים הבעייתיים, המרגיזים ואולי אפילו דוחים שלו. אבל לא בטוח שידעתם עד היום עד כמה התחום הזה רחב ומתפתח. (האינואנדו לא מכוון, אבל יאללה, נזרום).

עוד באון לייף:

דיק פיק

כשהזין חושב במקום המוח, הוא גם זה שמצלם את הסלפי. צילום: Shutterstock

ומצד שני זה היה רק עניין של זמן עד שמישהו יבוא ויעשה מזה כסף. הרשתות החברתיות רק הולכות ומתחזקות, ומערכות יחסים על כל סוגיהן עוברות למציאות וירטואלית. גברים שמצלמים את איבר המין שלהם ומפיצים לוורלד ווייד ווב הוא דבר נפוץ מאוד. רק תיכנסו להאשטג הלא נכון באינסטגרם, או סתם לסנאפצ'ט ולטינדר, והם יזדקרו לעברכם: איברי מין גבריים בכל מקום. אם כך, מאוד הגיוני שמישהו ייראה כאן את ההזדמנות העסקית, ויציע לאותם גברים מעורטלים שמאחורי התמונות לעזור לאיברם להיראות מרשים יותר. מי שראתה את ההזדמנות הזו היא מבקרת הדיק פיק מדליין הולדן.

הגודל לא קובע, התאורה והזווית כן

"זכיתי למנת חלקי ההוגנת של צילומי זין נוראיים ולא מוזמנים, כמו נשים רבות ברשת", אומרת הולדן, "אבל היתה תמונה אחת טובה במיוחד שקיבלתי בשמחה, והיא זו שגרמה לי לפתוח את הבלוג 'בקרי את הדיק-פיק שלי'". זהירות – הבלוג שלה כמובן מכיל תמונות חושפניות. מה שנקרא NSFW (=לא בטוח שכדאי להסתכל במשרד).

הולדן פתחה את הבלוג בספטמבר 2013, ועם הזמן הוא הפך לעסק צדדי רווחי. היא לא הולכת לעזוב את עבודתה כעורכת דין בזמן הקרוב, אבל הבלוג מכניס לה סכום נאה: כל ביקורת באתר עולה 10$, ולטענתה היא מקבלת בין 100 ל-250 תמונות בשבוע. היא שומרת על רמה מקצועית גבוהה: הולדן טוענת שמעולם לא שכבה עם אחד מלקוחותיה, ושהיא לא מערבבת בין עבודתה במשרד עורכי הדין לבין העבודה הצדדית, (טוב, לכי תסבירי לקולגות למה את בוחנת לעומק איברי מין בזמן העבודה).

ובאמת, היא שומרת על נימה מקצועית מאוד גם כשהיא ניגשת למלאכת הביקורת עצמה. "דיק פיק טובה במיוחד לא מתמקדת בגודל של האיבר, וגם לא בצורתו", היא כותבת. "לבלוג הזה יש פונקציה פשוטה: שלחו לי את הדיק פיק שלכם ואני אבקר אותן באהבה. לעולם לא אבייש אתכם לגבי הגודל או איך שהוא נראה", הולדן מבהירה. "מה שכן, אני אבקר אתכם ללא רחמים כשזה מגיע לזוויות, לתאורה ולשפה הכללית. אני מנסה לעזור לכם להשתפר, כי רוב הסיכויים שהדיק פיק שלכם הוא חסר אמנותיות ומשעמם".

מבקרת דיק פיק מקצועית

התמונה הזו, למשל, זכתה לביקורת מצטיינת. מתוך הבלוג של הולדן

כפי שהייתם מצפים מתמונה שהיא סמל לגחמה מינית אימפולסיבית, הפוזיציה הנפוצה ביותר בקרב הדיק פיקס היא חסרת מעוף במיוחד: "בול העץ", תמונה מלאה וישרה של האיבר לבדו, לרוב מעל הכיור של השירותים. לעיתים קרובות הצלם יטרח להוסיף גם אביזר כלשהו שיבהיר את מידתו: שלט, טלפון ואפילו משחת שיניים (כן כן גם הלינק הזה הוא NSFW).

אבל ככל שהבלוג של הולדן מתפתח, הוא זוכה לתמונות יצירתיות יותר, וגם ללא מעט ניסיונות חוזרים. "הם תמיד מראים שהם מקשיבים ומשתפרים", היא אומרת. "זה ממש מעודד". ויש גם לקוחות חוזרות, לדבריה: "נשים אומרות לי שוב ושוב שהן שולחות את בני זוגן אל הבלוג".

מבקרת דיק פיק מקצועית

ויש גם נשים שמנסות להשתלב ככה. מתוך הבלוג של הולדן

זה דונלד טראמפ במכנסיים שלך, או שאתה סתם שמח לראות אותי?

הולדן אינה היחידה שמנסה לעורר את הצד היצירתי של עולם הדיק פיק (ועל הדרך לעשות ממנו כסף). לפני כמה שבועות הרשת הוצפה בעבודותיה של סוראיה דולבאז, צלמת ניו יורקית ממוצא איראני-קנדי שמצלמת איברי מין מחופשים למחייתה. היא מגדירה את עצמה כ"צלמת דיק-פיקס מקצועית", וגם היא החלה להתעסק בתחום לפני כשנתיים. "המטרה שלי היא להצחיק אנשים, אני רוצה לעורר נוחות וביטחון סביב מיניות לגברים ולנשים", היא מעידה באתר שלה, בו תמצאו גם את תיק העבודות שלה. "דיקי מינאז'", "פידל קוקסטרוק" ו-"קים דונג און" הם בין הדוגמאות הקורעות שתמצאו שם (וכמובן שגם זה NSFW).

נדיר למצוא גברים שמוכנים להפוך את איבר מינם למושא להומור, ובכך להגשים סיוט עתיק יומין של לא מעט מבני מינם, מה שהופך את הפרויקט של דולבאז לא רק למצחיק, אלא גם לדי מרשים. אבל מסתבר שלא חסרים כאלו שיש להם "ביצים" להיחשף באופן כזה ברשת, לעיניי כל.

דונלד טראמפ זין

דונלד טראמפ, זה אתה?! צילום: סוראיה דולבאז

ואולי בעצם לא נדרש מהם כל כך הרבה אומץ. נניח שרוב האבות לא היו מתרגשים אם היו מוצאים דיק פיק בפרופיל האינסטגרם של בנם (ואולי אף היו מתרגזים יותר אם היה מדובר בדיק פיק יצירתי ומחופש), אבל אם היו מוצאים תמונת עירום של בתם, או חס ושלום – של איבר מינה, השערוריה היתה גדולה הרבה יותר. רגע, זה נשמע לכם מוכר? כנראה כי מצאנו את עצמנו שוב במוסר הכפול של החברה שלנו, בה מיניות גברית הופכת בחור ל"גבר-גבר" אבל מיניות נשית הופכת בחורה לשרמוטה או זנזונת. מבאס, אבל לפחות נפיק הנאה מלבחון את זה מהצד ולהשתעשע מהאובססיה של המין הגברי לדיק-פיק. כשאפשר.

המבקרת שומרת על נימה מקצועית מאוד גם כשהיא ניגשת למלאכת הביקורת עצמה. "דיק פיק טובה במיוחד לא מתמקדת בגודל של האיבר, וגם לא בצורתו", היא כותבת. "לבלוג הזה יש פונקציה פשוטה: שלחו לי את הדיק פיק שלכם ואני אבקר אותן באהבה. לעולם לא אבייש אתכם לגבי הגודל או איך שהוא נראה", הולדן מבהירה. "מה שכן, אני אבקר אתכם ללא רחמים כשזה מגיע לזוויות, לתאורה ולשפה הכללית. אני מנסה לעזור לכם להשתפר, כי רוב הסיכויים שהדיק פיק שלכם הוא חסר אמנותיות ומשעמם".