אתרי הכרויות הפכו בעשור האחרון לקרקע פורייה למציאת זוגיות מכל סוג שהיא. לצדן יש מי שפועל במרץ גם ברשתות החברתיות, הפייסבוק בראשן, כדי למצוא פרטנר/ית ללילה או לחיים שלמים או למה שביניהם. המגוון רחב מאוד, הנתונים פרוסים וגלויים והאפשרויות רבות. על פניו, נראה שהכרויות ברשת הן הדבר הכי פשוט ונעים בעולם.

אולם בדרך ליעד הנכסף, נאלצות נשים רבות, רבות מדי, לפלס את דרכן בין שורת זכרים ששולחים הודעות פתיחה שלעתים קרובות מותירות אותך בפה פעור. באופן לא מאוד מפתיע, את אותן ספק הטרדות מיניות ואחרות, ספק התחלות עלובות סופגות נשים גם בהיכרויות ברשת. לפנייך מדריך לזיהוי הטיפוס פלוס דוגמאות חיות מהשטח. ברוח חג הפסח שהגיע לקצו, על 4 דושבאגים דיברה התורה:

חכם

הוא יודע הכל, בטוח בעצמו, מתנשא, מסוגל להסביר לך בנושאים שלא קשורים לחיים שלו בשיט וכמובן מתנדב לעשות זאת גם אם ממש לא ביקשת. למה? ובכן, כי הוא גבר. לא סתם גבר. גבר-גבר. אם תעירי לו, הוא ישיב בהתפלפלות עמוסה במילים גבוהות. לא יהיו שם שגיאות כתיב, חס ושלום. הוא מלומד, הוא משכיל, הוא יודע לדבר. יש רק דבר אחד שהוא יודע קצת פחות- להקשיב למישהו שהוא לא עצמו.

 סימני זיהוי: אינטליגנט, עברית גבוהה באופן יחסי, מרבה להשתמש במילה "אני", ביטחון עצמי לתפארת, נהנה לבקר אחרים/ות, קצת פחות נהנה כשמבקרים אותו.

 זה הדושבאג המרגיז ובמובן מסוים, גם המסוכן מכולם. יחד עם זאת, בגלל שהוא חכם, לרוב לוקח לדושבאגיותו יותר מהודעה-שניים לצוץ החוצה. בדרך כלל מדובר במספר שיחות לא קצרות עד שהיא נחשפת במלוא הדרה ולפיכך, אין כאן דוגמאות. מה שכן, הרמזים יופיעו לכל אורך הדרך. בשורה התחתונה, אלוהיי, שמור אותי מהחכם, עם הרשע אסתדר בעצמי.

רשע

שני סוגים של רשעים במחוזותינו: הראשון- שקרן, מניפולטיבי ותחמן. אם ביקשת במפורש לא לקבל פניות מגברים לא פנויים, הוא יסתיר את היותו נשוי/ במערכת יחסים, אם התנית את הפניות אלייך במרחק, הוא "יעתיק" את אזור מגוריו מבאר שבע לתל אביב. הכל הולך. הוא יכתוב את כל מה שצריך כדי שתסכימי "לתת לו צ'אנס". לגברים מהסוג הזה אין שום יושרה מינימאלית ונדמה להם ששם בדוי, תמונה בדויה, סטטוס בדוי וטקסט שכולו מומצא זה לגמרי תקין באתר הכרויות כי הרי "המטרה מקדשת את האמצעים". בקיצור- חרא של גבר.

סימני זיהוי: מסרב לספק לך את הפייסבוק שלו, מספר טלפון או כל פרט זיהוי אחר שיקשר בין הפרופיל שלו לחיים האמתיים.

אתרי הכרויות- הרשע

הסוג השני הוא אף גרוע יותר מהשקרן. הרשע האולטימטיבי הוא הטיפוס המטריד. על אף שאתם "מכירים" שנייה ורבע הוא יישלח לך הודעות בוטות הקשורות, כמה מפתיע, בסקס שהוא היה רוצה לעשות איתך או במראה החיצוני שלך. ההודעות שלו אולי מלאות בסקס אבל הן פחות או יותר הדבר הכי פחות סקסי ביקום. הוא לא יסנן מילים ולא יחשוב פעמיים כי לדידו אין שום סיבה. מי שעומדת מאחורי המקלדת היא לא באמת בנאדם, לא?

אגב, אם תסרבי לו, תקבלי מטר גידופים מרהיב. הוא לא באמת יודע להתמודד עם ה"לא" שלך.

סימני זיהוי: התייחסות ישירה לאיברים ספציפיים בגופך, חוצפה, היתממות, דילוג על מילות נימוס בסיסיות, אינפנטיליות, העדר יכולת לדחות סיפוקים.

הרשע- דוגמא ראשונה

אתרי הכרויות- הרשע

הרשע- דוגמא שנייה

אתרי הכרויות- הרשע

אתרי הכרויות- הרשע

אתרי הכרויות- הרשע

תם

בחור עם כוונות טובות אבל אידיוט גמור. לא מבין רמזים, מתקשה לפתח שיחה, מנסה להחמיא אבל יוצא לו "עקום"... בקיצור, לא העיפרון הכי חד בקלמר.

סימני זיהוי: אל תדאגי, את תזהי.

אתרי הכרויות- תם

זה שאינו יודע (להפסיק) לשאול

הגבול בינו לבין הרשע המטריד דק מאוד. הוא לא הטיפוס שיישלח אלייך הודעות מיניות אבל הוא לא ירפה ממך עד שתחסמי אותו או שתעברי למיקרונזיה. מה שיבוא קודם.

סימני זיהוי: הודעות (בד"כ זהות) שחוזרות על עצמן שוב ושוב, לוקה באלצהיימר קל בכל הנוגע להודעות שכבר שלח אלייך בעבר, עקשנות, העדר יכולת לעבור הלאה.

זה שאינו יודע (להפסיק) לשאול- הגרסה הקלאסית

אתרי הכרויות- זה שאינו יודע להפסיק לשאול

זה שאינו יודע (להפסיק) לשאול- הגרסה המורחבת

אתרי הכרויות- זה שאינו יודע להפסיק לשאול

אתרי הכרויות- זה שאינו יודע להפסיק לשאול

אתרי הכרויות- זה שאינו יודע להפסיק לשאול

ושלושה נוספים:

התלוש

את הכי יפה בעולם בעיניו, הוא רוצה להתחתן איתך מיד או לפחות להיפגש איתך עשר דקות אחרי פתיחת השיחה, המחמאות שלו מופרכות, לא ברור מה הוא רוצה להשיג ולמה נדמה לו שזו הדרך להשיג את זה.

סימני זיהוי: הוא גורם לך לתהות "וואט דה פאק" קצת יותר מדי פעמים.

התלוש- דוגמא ראשונה

אתרי הכרויות- התלוש

התלוש- דוגמא שנייה

אתרי הכרויות- התלוש

הנואש

קצת דומה לתלוש, רק גרוע בהרבה. הוא "חייבבבבבבבב" לדבר איתך, הוא יעשה הכל כדי שתגידי לו כן, הוא התאהב בך ממבט ראשון והוא מתחנן. ממש מתחנן.

סימני זיהוי: מכירה את זה שאת כאילו אמורה להרגיש מוחמאת אבל ברור לך שזו לא את, זה הוא? אז כזה.

הנואש- דוגמא ראשונה

אתרי הכרויות- הנואש

הנואש- דוגמא שנייה

אתרי הכרויות- הנואש

איש הקופי-פייסט

לגברברי הקופי-פייסט יש אסטרטגיה שלמה. מרבית הנשים באתרים מעולם לא ענו להם. בגלל שכל הודעה דורשת מחשבה וזמן- ומדובר בשני משאבים חשובים- הם החליטו לוותר על עניין ההתאמה האישית, כתבו טקסט גינרי שמציג את עצמם ומה הם מחפשים ושולחים את לחמם על פני המים. בגדול, אין עם זה בעיה. בקטן, אף אחת (או אחד) לא רוצה להרגיש שהיא עוד אחת מ-4529816 הנשים שנשלחה אליהן הודעה באותו היום. הטיפשים באמת נוהגים לשלוח את ההודעה כפי שהיא לחצי מדינה, בתקווה שמישהי תרים את הכפפה. אחרים שולחים את ההודעה למישהי שאשכרה מצאה חן בעיניהם.

סימני זיהוי: זה פשוט נראה כמו משהו שכבר קראת בווריאציה אחרת בעבר ואין בו שום פרט אישי שמתייחס אלייך ישירות, טקסט מהוקצע, מסודר וערוך שחצי מדינה כבר ראתה קודם לכן.

איש הקופיפייסט- הגרסה "הרצינית"

אתרי הכרויות- איש הקופיפייסט

איש הקופיפייסט- גרסת הסקס

אתרי הכרויות- איש הקופיפייסט

הנורמאלי

הם פונים בנימוס, מציגים את עצמם, כותבים שמצאת חן בעיניהם, לעתים אף מסבירים מדוע. כשאת מציינת חוסר עניין, הם נסוגים. כן, יש גם כאלה. לפעמים אני מרגישה שמגיע להם צל"ש ואז אני נזכרת- ככה בעצם זה אמור להיות.

סימני זיהוי: לא רצית להקיא אחרי שקיבלת את הפנייה ולא עלה בך שוב הצורך לסגור את האתר הזה/ הפייסבוק ולהיעלם מהעולם הווירטואלי לצמיתות.

הנה כמה דוגמאות:

אתרי הכרויות- הנורמאלי

אתרי הכרויות- הנורמאלי

אתרי הכרויות- הנורמאלי

אתרי הכרויות- הנורמאלי