מחקר חדש טוען כי גברים הנמצאים ברשת החברתית ?טינדר?, מרשים לעצמם להתנהג לנשים שפחות מושכות אותם איך שבא להם. המחקר מצא כי גברים בטוחים שאם הם יוצאים לדייט עם אישה שנראית פחות מושכת מתמונת הפרופיל שלה, אז זה נותן להם את הלגיטימציה להשתמש בנשים בדרך שמתאימה להם, כדי לפצות על ?הפרת האמון?.

 

עוד באון לייף:

 

סוציולוגים באוניבסיטת מטרופולין במנצ?סטר, ערכו את המחקר על גברים שמשתמשים בטינדר ועל אופן השימוש באפליקציה. המחקר התמקד בעיקר בגברים הטרוסקסואלים שמחפשים מערכת יחסים עם אישה. ד?ר ג?ני ואן הוף, מרצה וחוקרת באוניברסיטה, טוענת כי ?רוב הנשאלים שלנו חשו אכזבה במהלך הדייט, שהייצוג החזותי שלה (תמונת הפרופיל), לא היה מדוייק כמו במציאות?.

 

 חלק מהמשתתפים העידו כי שבירת האמון הזה, נתן להם סוג של רישיון להתנהג בדייט בלי להתחשב בצד השני, וזה בא לידי ביטוי בעיקר בזירוז האינטימיות ביניהם. מומחית אמריקאית לדייטים, היילי קווין, מספרת: ?אפליקציות ברשת לדייטים, כמו טינדר, בהכרח מעודדת אנשים לשפוט על פי מראה חיצוני. בשל ריבוי המשתמשים והפופולריות שלה, אנשים מרגישים פחות מחויבים לקשר, בייחוד שאפליקציות מסוג זה מעודדות אותך להמשיך ולשחק בהן?.

 

אפליקציית הדייטים הכי פופולרית. טינדר

 

"מצד שני, זה מעט שטחי ופשטני להאמין שהגברים הם טורפים והנשים חייבות לפחות. העצה שלי, למי שמחליט להשתמש באפליקציות האלה, הוא להיות ברור לגבי הגבולות שאתה מחויב אליהם, ולגבי האינטימיות שאתה מעוניין לשאוף אליה. מי שמחפש מערכת יחסים, שידע שזה לוקח זמן להכיר מישהו, והעצה הזאת תקפה גם לגברים וגם לנשים?

 

מאז ההשקה ב2012, טינדר הפכה לאחת מאפליקציית הדייטים הכי פופולרית בישראל ובאירופה. האפליקציה מאפשרת לאנשים לחפש אנשים אחרים על בסיס מרחק, ו?להחליק? את המסך ימינה או שמאלה בהתאם לאנשים שבהם הם מעוניינים. ברגע ששני האנשים החליקו ימינה, הם מתאימים ויכולים להמשיך לתקשר אחד עם השני.

חלק מהמשתמשים טוענים שהאפליקציה גרמה למהפכה בעולם היכרויות בגלל הפשטות והפופלריות, אבל המבקרים, מאידך, טוענים כי היא מעודדת שיפוט רדוד על סמך מראה חיצוני ומפגשים קצרי מועד בין אנשים. נכון להיום, ישנם למעלה מ-800 מיליון ?החלקות? באפליקציה מדי יום.