גובה של גברים הפך לתנאי סף רציני באתרי היכרויות. פעם חשבתי שאני, על כל מאה ושבעים הסנטימטרים שלי, בעל גובה ממוצע. עדיין לא נחשב נמוך, אבל גם לא גבוה. בשנתיים האחרונות, אחרי שחזרתי לשרוץ באתרי הכרויות, גיליתי שלפי התקנים החדשים של עולם הדייטינג אני ממש גמד. כזה שנפסל גם על 2 ס"מ. יידחה ואל יעבור.

ראיתי באתר מישהי ממש חמודה. התמונות לא השאירו הרבה מקום לספק (למרות שלך תדע), היא חובבת חתולים, עוסקת במקצוע אקזוטי, ואפילו עולם הספרים והמוסיקה שלה ממש דומה לשלי. ושם, בתיאור הכללי, הגיע משפט המחץ: "חשוב! אני גבוהה, 1.72, אז אני מחפשת מישהו יותר גבוה ממני. סורי נמוכים, זה לא אתם".

אלעד אקרמן, צילום ביתי

נפסל על 2 ס"מ. אלעד אקרמן. צילום ביתי

לא מותק, זה אני. אמנם נולדתי למשפחה של אנשים מקסימים אבל אף אחד מהם לא חצה את רף ה-1.74, ואיכשהו נשארתי קצת מאחור. פעם מצאתי את הדרכון של סבא שלי עליו השלום. גובה: 1.67. אוקי, זה בגנים. אי אפשר להתחמק מזה. מה אפשר לעשות? לנסות.

- הי, מה שלומך? אהבתי מה שכתבת על עצמך :)

- הי, אחלה. תודה חמוד! אבל אני רואה שאתה נמוך ממני.

- נמוך? 1.70. לא כזה היסטרי. תפסלי אותי על 20 מ"מ?

- אז זהו, שכן. ממש מצטערת. זה מפריע לי. בהצלחה!

ככה. נפסלתי. לא תחומי עניין, לא משיכה, פשוט גובה. נמוכים לשמאל, גבוהים לימין. פעם מישהי סירבה לצאת איתי כי אין לי תואר ראשון. למה להשקיע באקדמיה? בינינו זה לא באמת משנה אם יש לך דוקטורט, דירה, או אוצר מילים עשיר.

גבר, העיקר שאתה גבוה. כל השאר פתיר (כמעט). רגע לפני ששילחה אותי לדרך צלחה, שאלתי אותה למה זה באמת כל כך מפריע, 2 ס"מ קטנטנים. נתתי לה כדוגמה (לא שאני משווה, כן?) את וודי אלן. או למשל את אל פצ'ינו. כולה 1.70 אבל כמה כישרון, וכמה כסף, ונראה שמור היטב יחסית לגיל שבעים פלוס.

אלעד אקרמן. צילום: שמחה ברבירו

גבר, העיקר שאתה גבוה. אלעד אקרמן. צילום: שמחה ברבירו

 שאלתי פעם מישהי גבוהה (על באמת, 1.83, לא כמו הבדיחות האלו באוקי.קיופיד): תגידי, זה Must? – בטח! מה, נראה לך? אני צריכה להרגיש שאני מסתובבת עם ילד שמגיע לי לפטמה?אני רוצה להרגיש גבוהה ליד גבוה, לא ליד גמד.

אבל מה עם השכל בקופסה? והומור? ותחומי עניין? – מצטערת. שכל זה חשוב, הומור זה אחלה, אבל גובה זה הכי סקסי.

פתאום נזכרתי שהפעם האחרונה שנמדדתי הייתה אי שם בצבא. אולי נוספו לי כמה ס"מ בזמן שישנתי? שלפתי את המטר מארגז הכלים, עמדתי זקוף מול המראה ומתחתי את הפס: 1.70. על המילימטר.

מי אתם גברים גבוהים שקוטלים נשים במבט אחד? שומע בראש את קולה של אימא שלי שכמעט התחננה שאשחק כדורסל ("זה בריא לעצמות, מותח שרירים, אתה תהיה גבוה"). אבל תמיד שנאתי משחקי כדור. בשביל מה לרדוף אחריו ולקלוע? בזמן שכולם שיחקו במגרש הביתי העדפתי לרכוב על אופניים.

למדו איתי ביסודי כמה בנים כאלה שעד כיתה ח' היו ממש גמדים, ופתאום תפסו גובה ואף אחד לא עצר אותם. סיימו תיכון ועברו אותי בראש וחצי. חצופים. הסיבה שאני נשאר אופטימי היא שיש ניסים בישראל, כמו למשל דני סנדרסון וענת עצמון שמתחזקים זוגיות יפה למרות הפרשי גובה ניכרים.

כשגרתי בתל אביב הייתי שכן של סנדרסון. נפגשנו לפעמים אצל הירקן, עושים חצי שלום עם הראש, הוא המשיך ללימונים ואני לעגבניות שרי. אם אני זוכר נכון (כשעמדנו יחד בתור לקופה), הוא נמוך ממני בכמה מילימטרים. וכל זה בכלל לא הזיז לענת עצמון, שגבוהה ממנו בהרבה וזכתה באחד הגברים היותר שנונים ומצחיקים שנולדו פה.

מובן שלא כולן פוסלות על גובה. כבר יצאתי עם גבוהות ממני שלא ייחסו לעניין המטראז' שום חשיבות. היו אפילו כאלו שאהבו את זה. אבל הן דור הולך ונעלם, ואם לוקחים בחשבון שגם גובה הולך ונעלם עם הגיל, אני ממש בבעיה.

אלעד אקרמן. צילום: שמחה ברבירו

למה לענת עצמון זה לא הפריע? אלעד אקרמן. צילום: שמחה ברבירו

 בכל מקרה, בין כל ההגבלות, האיסורים והחוקים החלים על גברים באתרי היכרויות (חייב לאהוב חתולים/כלבים/אלפקות, מוכרח לעשן, צריך לכבד את השבת, טייל בחצי עולם, עשיר, קירח, שעיר, שמאלני/ימני, תל אביבי) – בעיניי סעיף הגובה הוא המורכב ביותר.

אז התחלתי לתרגל פילאטיס. קראתי שזה מותח שרירים. פעמיים בשבוע אני מתייצב בסטודיו בחולון, מפקיד את שריריי לתרגילים של מורתי הארגנטינאית, ומדמיין את הרגליים שלי מתארכות בעוד מילימטר או 19 ס"מ לפחות.

"תחשבו שהשרירים שלכם נמתחים כמו גומי. למתוח רגליים! קדימה, למתוח עוד, הנה אתם כבר מגיעים לתקרה!". ואני עוצם עיניים, מותח, מתמתח, וממלמל "לי כל שריר נושא מזכרת מהדייט שהתבטל".

למה אני הולך דווקא על הגבוהות? הרי יש אלפי בחורות באתר, אז למה דווקא אלו עם שריטת גובה? זה לגמרי מקרי, בחיי. אני לא בוחר אותן לפי גובה אלא לפי פרמטרים אחרים שמושכים אותי.

ואז הבנתי: גובה הוא כמו כל איבר אחר בגוף. בדיוק כמו שאני נמשך לתווי פנים מסוימים, רגליים או כל דבר אחר. ויש נשים שלא משנה מי יעמוד לידן – אם הוא לא גבוה, זה לא יילך.

בינתיים אני ממשיך לשוטט בגלקסיית הפרופילים. רואה אותן שותות קפה, משתזפות בים, או מעלות תמונות הפוכות (הי, זה מעצבן!). הנה מישהי כזאת. יפה, שנונה וממש גבוהה.

אז לפני שאני מתבזה, רק מוודא: 1.73 יחפה או על עקבים? – ברור שיחפה. היה נחמד לקשקש, ביי.