בלה דפאולו בת ה- 63 מעולם לא נישאה ומעולם לא חפצה בכך. "אף פעם לא רציתי להתחתן. חיי הרווקות שלי היו שמחים" מספרת דפאולו, פסיכולוגית מאוניברסיטת קליפורניה סנטה ברברה והאישה שכונתה 'חלוצת החיים נטולי זוגיות', בהרצאה שלה ב-Ted.

דפולו חקרה רווקים ורווקות במשך למעלה מעשור, וממצאי המחקר שלה מצביעים על כך שלרווקות יש טווח שלם של יתרונות, החל מפסיכולוגיים וכלה בפיזיים."האמונה לפיה אנשים רווקים הם אומללים, בודדים וחסרי אהבה, והדבר היחיד שהם שואפים אליו בחייהם הוא להיפטר כבר מהרווקות המייסרת שלהם היא לחלוטין מיתוס", טוענת דפאולו בעקביות.

בשנה שעברה היא קיבצה למעלה מ- 800 מחקרים על אנשים רווקים ונשואים ומצאה כי המחקר שלה ממש לא היחיד שמצביע בבירור על מספר יתרונות בריאותיים מוחשיים - מרשתות חברתיות חזקות יותר לגוף בריא יותר. אז מאילו יתרונות נוספים נהנים אלה שחיים בגפם?

לרווקים יש רשת חברתית חזקה יותר מאשר לחבריהם הנשואים

חשבתם שלאדם נשוי יש יותר חברים? חשבו שוב.

בשנת 2015, הסוציולוגיות נטליה סרקיסיאן ונעמי גרסטל החלו לחקור את ההבדלים והדמיון בין קשרים בין בני משפחה, שכנים וחברים אצל אנשים רווקים ונשואים. הם גילו כי לא רק שרווקים השתמשו לעתים קרובות יותר ברשתות החברתיות שלהם, אלא גם נטו לספק ולקבל עזרה מחבריהם יותר מאשר בני גילם הנשואים. התוצאות שלהם היו יציבות גם כאשר נלקחו בחשבון גורמים כמו גזע, מגדר ורמות הכנסה.

ככל הנראה מדובר בעניין של זמן ופניות נפשית לחברויות והכרת בני אדם חדשים. מסקנת המחקר, במילים פשוטות, "להיות רווק מגדיל את הקשרים החברתיים של נשים וגברים כאחד", כתבו סרקיסיאן וגרסטל.

רווקים יותר בכושר

כולם כבר מכירים את הסיטואציה: חבר טוב מתחתן ומעלה עשרה ק"ג ואתם בתגובה טופחים לו על השכם, צוחקים ואומרים "החיים טובים, אה?" כנראה שיש לא מעט אמת במה שנהוג לכנות "כרס של נשואים". אנשים שנטשו את חיי הרווקות נוטים לפתח הרגלים לא בריאים. בין היתר, הם נוטים להזניח פעילות ספורטיבית קבועה.

מחקר שכלל יותר מ -13,000 גברים ונשים בין הגילאים 18-64 מצא כי אלו שהיו רווקים ומעולם לא נישאו, התעמלו בתדירות גבוהה יותר מדי שבוע בהשוואה לבני גילם הנשואים או הגרושים.

רווקים יותר בכושר מנשואים

מחקר שפורסם ב - Journal of Social Science and Medicine שנערך ב - 2015, השווה בין 4,500 אנשים ב 9- מדינות אירופאיות, ומצא כי לגברים ונשים רווקים יש BMIנמוך בהשוואה לגברים ונשים נשואים. בסך הכל, זוגות נשואים שקלו 5 קילו יותר, בממוצע, מאשר רווקים.ככה זה כשבן/בת הזוג כבר מחכה לך על הספה בבית. אין סיבה להתאמץ.

אנשים בודדים עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר להתפתח כפרטים

בניתוח והשוואת נתונים ארציים של משקי בית בארה"ב של למעלה מ -1,000 בני אדם רווקים וכ-3,000 אנשים שנשואים ברצף מ-1998 עד היום נמצא כי רווקי המדגם נטו יותר לחוות צמיחה אישית מהנשואים – או לפחות העידו על צמיחה כזו. בפני המשתתפים הוצגו שני משפטים:

1.      עבורי, החיים הם תהליך מתמשך של למידה, שינוי וצמיחה.

2.      אני חושב שזה חשוב לחוות חוויות חדשות שיאתגרו אותך ואת הדרך בה אתה חושב על עצמך ועל העולם.

הן הרווקים והן הנשואים התבקשו לסמן עד כמה הם מזדהים עם האמירות. כצפוי, אחוז הרווקים שהסכימו עם ההצהרות: הללו היה גבוה בהרבה מהנשואים.

גברים שנישאו עשויים להיות פחות נדיבים לאחר הנישואין

בהתבסס על סקר ארצי של אלפי אמריקאים שנחקרו ב 1988-1987, ולאחר מכן שוב כעבור חמש שנים, מצאה דפאולו שהגברים במדגם שהתחתנו מתישהו בשנים הללו העניקו לחבריהם 1,875 דולר פחות בממוצע בשנה מאשר כשהיו רווקים. אותם ממצאים לא חלו על הנשים במדגם.כלומר, נשים המשיכו להעניק לחברותיהן את אותו הסכום פחות או יותר, בין אם הן נשואות ובין אם הן רווקות.

רווקים נדיבים יותר

גברים שהתגרשו, לעומת זאת, נתנו יותר ממה שהם נתנו כשהיו נשואים - בממוצע 1,275 דולר יותר. ושימו לב לנתון הבא: גברים שהתגרשו אך נישאו מחדש חזרו להיות הרבה פחות נדיבים לחבריהם ב -1,050 דולר בממוצע לשנה.

לאנשים רווקים יש הרבה יותר זמן איכות פרטי ומהנה מאשר לנשואים

הסעיף הזה הוא ככל הנראה המובן מאליו ובכל זאת שווה להתעכב עליו: ברור שלרווקים יש הרבה יותר זמן פנוי. מה שלא ברור הוא שלא תמיד צריך לרחם עליהם בשל כך. לדברי הפסיכותרפיסטית איימי מורין, רווקות מעניקה מגוון של יתרונות לבריאות הנפש והיא עשויה להעצים את רמת הפרודוקטיביות והיצירתיות. "להיות לבד לא בהכרח אומר להיות בודד", אמר מורין ל- Business Insider ב-2015. "להיות לבד יכול להיות גם המפתח להכיר את עצמך טוב יותר".

ואכן, מחקרים של פסיכולוגים אחרים קשרו "לבד" (בניגוד לבדידות) עם לא מעט דברים חיוביים- החל מתחושה מוגברת של חופש לרמות גבוהות יותר של יצירתיות ואינטימיות.