- את יודעת מי יצאה איתו אחרייך? שאלה אותי חברה לפני שבוע

- וואלה, לא. לא פתחתי את הפייסבוק שלו אחרי שנפרדנו. אנחנו לא בקשר, עד היום אני לא עונה לו לטלפונים

- בכל מקרה, הזהירו אותה בנוגע אליו. סיפרו לה על התמונה

- איזו תמונה?

- נו, התמונה שאת במיטה שלו, שהוא צילם אותך עירומה מאחורה. זאת שרואים את הגב החשוף שלך וחלק מהפנים

- איזו תמונה??? הלב שלי התחיל לדפוק, התחלתי להזיע והרגשתי שאין לי אוויר

- זו תמונה שאין בה סקס, אבל ברור שהיה שם סקס. הוא רצה להראות לכולם שהוא זיין אותך, אפילו שאתם לא ביחד יותר. הספיק להוריד אותה לפני שעשיתי צילום מסך

 

עוד באון לייף:

 

כך, באיחור של יותר מחודש, גיליתי שמישהו שיצאתי איתו במשך כמה חודשים העלה לרשת תמונה אינטימית שלי, ללא רשותי. העובדה שהוא הוריד אותה מהר לא ניחמה אותי - אין לי מושג למה הוא הוריד אותה, אילו עוד תמונות שלי יש ברשותו ולמה עוד הוא מסוגל.

 

זה מעליב נורא שגבר שהכנסת לביתך, לחייך ולגופך משתמש בך ובמיניות שלך ללא רשותך. ועוד בשביל מה - כדי שיהיה ברור שהוא זיין. אותך. הפגיעה הזאת מצטרפת לשורה של פגיעות מיניות שכל אישה עוברת, לשורה של חישובים שנועדו לשמור על עצמי: אני חושבת פעמיים לפני שאני יוצאת מהבית, כי אני יודעת שהסבירות שיטרידו אותי מינית היא גבוהה; אני ממעטת להיכנס עם גברים שאני לא מכירה היטב למיטה, כי אני יודעת שהסיכוי שלי לקבל יחס, שנע בין לא מכבד לאונס, גבוה יותר מהסיכוי ליהנות; אני אף פעם לא סוגרת את הדלת במשרד כשאני בשיחה עם הבוס; ואני משתדלת לא לשבת ליד גברים במוניות שירות.

 

השגרה שלי מורכבת מניסיונות, עקרים בחלקם, להימנע עד כמה שאפשר מפגיעה מינית. ועכשיו, התווסף לשורה הזאת סיכון נוסף שעליי לקחת בחשבון: אני לא יכולה יותר להפנות את הגב לשום גבר.

 

מפחדת להפנות לגבר את הגב. צילום: shutterstock

 

אחרי שחוויתי אונס בתוך קשר זוגי ובמסגרת סטוצים, אני מפחדת לישון לצד גברים. אני מפחדת מהידיים שלהם - אני מפחדת ממגע שאני לא רוצה בו ועכשיו גם ממה שאותן ידיים יעשו עם הסמארטפון. האירוע הזה הכניס אותי לאטרף - לא האמנתי שאפשר לפגוע בי מינית גם בלי לגעת בגוף שלי. בלי להרגיש אותו, בלי להיות בקרבתו.

 

ניסיתי לקחת שליטה על המצב. בהתחלה דמיינתי את עצמי נוסעת לביתו והורגת אותו בשנתו. בהמשך דיברתי עם עורכי דין ועם חוקרים פרטיים. לבסוף, החלטתי להניח לזה ולהתמקד במה שיש לי - עבודה, לימודים, חברות ואנשים נוספים שיקרים ללבי.

 

חוויתי עוד פגיעה מינית בחיי. ושוב, היא הגיעה מאדם שהיה קרוב אליי ונתתי בו אמון. למרות הכל, אני מנסה להמשיך בשגרה. אני מנסה להיזהר עד כמה שאני יכולה ובמקביל להשקיע את מרצי, שכלי ומשאביי הרגשיים בבניית אמון עם מי שאני חולקת איתו מיניות ואינטימיות, במקום לחיות בפחד ובטראומה. זה נעשה קשה יותר ויותר, אבל אני מזכירה לעצמי שהאשמה והבושה היא שלו ושל גברים כמותו.

 

אנחנו שומעות לאחרונה לא מעט על נערות שסרטונים שלהן מקיימות יחסי מין ונאנסות מופצים ברשת. זה לא המקרה שלי, אבל היחס המבזה שקיבלתי מהגבר הזה כואב לי באופן אישי. ועם כל הכאב, ברור לי שהפתרון היחידי למצב הוא הוקעה שלו ושל גברים פוגעים אחרים. רק ככה התנהגויות בסגנון ייפסקו.