עם יד על הלב, כמה פעמים הרגשתן שרק לכן אכפת ממה שעובר על בן הזוג והוא אפילו לא ממש שם לב לכלום בחייכן? כמעט כל אישה בזוגיות תוכל לחלוק שפע של דוגמאות (וכולן רק מהשבוע האחרון!) על כך שהן יותר דואגות ואמפתיות למה שקורה בחיי בן הזוג שלהן, ובן הזוג לעומת זאת, לא ממש מגלה אכפתיות לצרות שלך (לצרות שלו הוא דווקא כן רגיש, כמו שתבינו בהמשך). עכשיו זה גם מדעי.

 

עוד באון לייף:

 

לא אחת, אלא שתי אוניברסיטאות באוסטרליה - גריפית' וקווינסלנד - ערכו מחקר ובו גילו (מה שכמובן ידענו כבר יובלות) כי לנשים יש יותר אמפתיה במערכות היחסים מאשר לגברים. כדי להגיע למסקנה הלא ממש מפתיעה הזו ערכו החוקרים סקר ארצי בהשתתפות יותר מ-20,000 גברים ונשים ברחבי אוסטרליה על מנת להעריך כיצד בריאות הנפש של יחידים מושפעת משינויים המבוססים על החוויות של בני \ בנות זוגם. בנוסף הם נעזרו בנתונים על הכנסה של משקי הבית, שוק התעסוקה ועוד.

 

בתום המחקר ניסחו החוקרים את המסקנה שלהם כך: "כאשר השותפים במערכת היחסים היו חולים או חוו מוות של חבר, נשים הושפעו באופן ניכר, אך גברים לא הושפעו באופן ניכר על ידי אירועים שליליים בחיי בת הזוג שלהם". אאוץ'. כמה כיף לגלות שבן הזוג שלך מכיל, קשוב ותומך...

 

וזו עוד לא המסקנה הכי עצובה במחקר הזה. כך מסבירים החוקרים את מה שכל אישה כבר יודעת: "זה לא שגברים הם נטולים רגשות או אדישים, שכן הם מושפעים מאוד ממה שקורה להם, אבל הם פשוט לא מאוד רגשיים כשמדובר ברגשותיה של בת הזוג שלהם". מה שבעצם אומר שגברים הם לא נטולי רגש או אדישים באופן כולל לגבי החיים, הם פשוט אדישים אליך! אל תדאגי, כלפי עצמם והצרות שלהם הם אמפתיים ועוד איך. הם רגישים בעבודה או כשהקבוצה שהם אוהדים הפסידה (או אפילו סיימה בתיקו) ואפילו יכולים להזיל דמעה בסרט מרגש, אבל את לא ממש מרעידה להם את מיתרי הרגש.

 

אפשר לקשר את זה לאמרות ידועות כמו נשים חזקות נפשית ורגשית מגברים, או כשגבר חולה הוא מושבת - כשאישה חולה היא מתפקדת כרגיל, ועוד כל מיני אמירות מבוססות-מציאות, אבל בשורה התחתונה - לא ממש אכפת לו אם את עצובה \ מדוכאת\ חולה \ מותשת \ כל התשובות נכונות. ממה כן אכפת לו? מעצמו. הנה, בבקשה, אמא שלך צדקה ויש מחקר שמוכיח את זה.