אנחנו רגילות לחשוב על מיתוסים שקשורים בנשים וסקס, כמו: נשים שלא גומרות בחדירה הן לא נשים אמיתיות, נשים שיוזמות סקס הן נימפומניות, נשים שלא רוצות סקס בכלל הן פריג'דיות או "כואב לי הראש, לא הלילה". את רוב המיתוסים הללו הפרכנו כבר, אבל מה קורה עם המיתוסים שקשורים לגברים וסקס?

גברים רק רוצים מין

אחד המיתוסים הרווחים הוא שגברים רק חושבים על סקס כל הזמן, רק מחפשים סקס, רק רוצים סקס. כאילו יש להם יצר ודחף בלתי נשלטים שהם חייבים להעמיד לספק, אחרת משהו נורא ביותר יקרה להם. אין הוכחה למיתוס הזה ולכן הוא נשאר בגדר מיתוס. כשאני מחנכת למיניות בריאה בכיתת בית ספר ושואלת האם גברים באמת רק רוצים סקס כל הזמן, הנערים עונים לי שכן. ואני שואלת אותם, ומה עם הנערות. הם אומרים שהן רוצות יותר אבל החברה אוסרת עליהן להראות את החשקים שלהן. מה שאני מנסה להגיד הוא שהחברה מעודדת נערים וגברים להיות מיניים ולהביע את המיניות שלהם כל זמן שהם יכולים. אם הם לא ייראו כתאבי מיניות, הם יגונו על כך מבחינה חברתית.

אם גבר מרוגש מינית, בטוח תהיה לו זקפה

התפיסה הרווחת לגבי מיניות גברית היא שהמוכנות של גברים למין מתבטאת אך ורק בעובדה שיש להם זקפה, לא משנה איפה או מתי. היעדר זקפה = היעדר חשק מיני ומוכנות למין. המציאות הרבה יותר מורכבת מזה. זקפה יכולה להתרחש בסיטואציות שהן לא מיניות בכלל, כמו זקפת בוקר, שאגב אינה קשורה לחלום רטוב בכלל אלא לעובדה שישנים במאוזן וכל הדם זורם לפין ומעמיד אותו. בנוסף, גברים יכולים להיות חרמנים גם בהיעדר זקפה, שנגרמת מכל מיני סיבות פיסיולוגיות ופסיכולוגיות. כשלגברים יש בעיות בזקפה (שאני אגב לא חושבת שזו בעיה אבל הרפואה והתרבות הפופולרית כן), זה לא אומר שהם לא מרוגשים מינית. וזה בטח שלא אומר שום דבר על הפרטנרים/יות שלהם.

המשמעות של סקס טוב הוא שהגבר גומר כל פעם

סקס יכול להיות נעים, מרגש, אינטימי, לוהט וקרוב, גם בלי אורגזמה גברית. זה יכול להיות כי לבן/בת הזוג נהיה לא נוח או לא נעים, יכול להיות שמאבדים עניין ויכול להיות שהייתה אורגזמה בלי שפיכה גברית (כן, מסתבר שזה אפשרי. תשאלו את כל מי שעושה טנטרה). זה ממש בסדר להפסיק את הסקס גם אם הגבר לא גמר, וזה לא אומר שהסקס הוא לא טוב. גברים הם לא מכונה. הם לא יפלטו זרע בכל פעם שהם יתקרבו לנשים. נכון שהמחשב היא שהם פשוטים ואנחנו מורכבות, אבל זה ממש לא ככה.

חדירה צריכה להיות ארוכה כדי שהסקס ייחשב לסקס טוב

ממש לא. רוב הנשים חוות אורגזמה מהדגדגן ולכן החדירה היא לא האקט הכי משמעותי עבורן מבחינת הגעה לאורגזמה. לכן אין שום צורך שהחדירה תימשך לאורך זמן. חדירה ממושכת יכולה לגרום לגרד, כאבים, יובש בפות, או סתם שעמום. זה שגברים לא מחזיקים מעמד כמו בסרטי פורנו (שאנחנו יודעים שהם שקריים מהתחלה ועד הסוף), לא אומר שהסקס הוא לא טוב או שהם פחות גבריים. בואו נפסיק להגיד להם את זה.

הגודל כן קובע

רק מכיוון שלגבר יש פין גדול, זה לא אומר שהוא יהיה טוב יותר במיטה או שהפרטנר/ית שלו יהנו יותר במיטה. התאמה בין איברי המין והאנשים שסביבם, הם הרבה יותר חשובים בשביל הנאה הדדית. הרבה יותר חשוב הוא אופן השימוש בפין, או כמו שאני אומרת לנערים וגברים צעירים שפונים אליי "הגודל ממש לא חשוב אלא מה אתה עושה איתו וכמה תהיה קשוב לבן/בת הזוג שלך".

גברים אוהבים להיות שולטים במיטה

יכול להיות שיש כאלה שכן ויכול להיות שלא. אין ספק שאחד המיתוסים הנפוצים הוא שגברים הם המובילים, היוזמים והשולטים בתסריט המיני. המציאות היא הרבה יותר מורכבת. גברים מבחינה חברתית, נתפסים כמובילים. חדר המיטות (או האמבטיה, השולחן או השיש במטבח לצורך העניין), הוא מקום בו אפשר לאבד שליטה, לשחק, לבטוח ולתת אמון מוחלט. למה שגם שם הם ירצו לשלוט ולהיות החזקים? המיטה זה בדיוק המקום בו אפשר לאפשר לעצמך להיות פגיע ומובל, אז בואו ניתן להם להיות כאלה.

גברים הם תמיד לא בתולים

לא כל הגברים הם כאלה מנוסים כמו הנשים שאיתן, והם גם לא צריכים להעמיד פנים שהם מנוסים. יכול להיות שלגברים יש יותר פרטנרים/יות מיניים אבל זה עדיין לא אומר שהם מנוסים יותר מבחינת היכולת לענג, תקשורת מינית או אקטים מיניים שהם לא חדירה. גברים לא נולדים עם הידע לגבי מיניות האישה ודרכי עינוגה. זה משהו שלומדים אותו ביחד ולכן בואו נפסיק לדרוש מהם לדעת הכל או להתאכזב כשהם לא יודעים, ונלמד בעצמנו איך לעשות טוב לגוף שלנו.