טוב, אז יש לנו טינדר, גריינדר, פייסבוק, אטרף, אוקיקיופיד ושלל אתרי היכרויות שעוזרים לנו למצוא פרטנרים לסקס בצורה מיידית. אז כנראה שאנחנו עושים יותר סקס מכל הדורות שהיו לפנינו, נכון?

 

עוד באון לייף:

 

לא, לא נכון. לפי ממצאי הסקר הארצי של חוקרי אוניברסיטת סן דייגו, שניתחו מסת נתונים מסיבית של למעלה מ- 33,000 מבוגרים האמריקאים בין השנים 1972-2012, בני הדור הנוכחי מקיימים יחסי מין עם 8.26 פרטנרים מיניים בממוצע, לעומת 11.68 לדור הבייבי-בום (פוסט מלחמת העולם השנייה).

 

זה אומר שלהורים שלנו - לפחות אלה שנולדו בשנות ה-50 וה-60 היו הרבה יותר פרטנרים מיניים משהיו לנו. אבל זה לא אומר שאנחנו בהכרח "מתחסדים" או יותר מסורתיים מההורים שלנו. באופן אירוני, אנחנו סובלניים לסקס מזדמן יותר מאי פעם. אנחנו פשוט לא מבצעים אותו לעיתים תכופות.

 

חילופי דורות בעמדות

עמדות דור המילניום למין ללא נישואים מעולם לא היו חיוביים יותר. למעשה, אלה מאתנו שנולדו בשנת ה-80 וה-90 עשויים להיות סובלניים יותר מכולם. 58% מהמשיבים בשנת 2012 אמרו שאין שום דבר רע ביחסי מין ללא נישואין, 49% טענו זאת בשנת 2000 ורק 29% בשנת 1970. (זה בא לידי ביטוי בהתנהגות המינית שלנו - עד גיל 44, 99% מהמבוגרים קיימו יחסי מין, ואילו 95% מהם עשו זאת שלא במסגרת נישואין).

 

השינוי חולש גם על השקפות הדור שלנו על פעילות מינית בין בני אותו המין. 56% מבני 18-29 טענו ב-2010 כי אין שום דבר רע ביחסים חד-מיניים, לעומת 21% מבני אותו גיל ב-1970.

 

יותר פתוחים ליחסים חד מיניים. צילום: shutterstock

 

למה אנחנו עושים פחות סקס מההורים שלנו? יכול להיות שדווקא בגלל שאנחנו יותר משכילים ומודעים לעצמנו, לגוף שלנו ולמחלות מין. עם יותר מידע ואפשרויות בחירה בכל הנוגע למין, דור המילניום מאפשר לעצמו ללמוד בקצב שנוח לו.

 

"הירידה בפרטנרים מיניים בין הדורות הייתה קצת הפתעה, אבל לא לגמרי," טוען ז'אן טוונג, ממחברי המחקר. "סקרים אחרים הראו כי בני הנוער של דור המילניום מחכים יותר זמן עד שהם מקיימים יחסי מין לראשונה, והבחירות המיניות שלהם זהירות הרבה יותר בגיל הזה מאשר מהבחירות שלהם בחיים הבוגרים".

 

עם נראות גדולה יותר, החצנה וקבלה של מין בתרבות שלנו, בני דור המילניום מרגישים פחות לחץ להתאים את עצמם לדרישות החברתיות כמו הדורות הקודמים ומפתחים הסתכלות אינדיבידואלית יותר על מין ומיניות.

 

"לפי התוצאות נראה  שכל דור יוצר עמדות כלפי התנהגות מינית כבר בשלב מוקדם בחייהם", אמר טוונג. בעוד שדור הבייבי בום למד שסקס הוא חלק מנישואים, הדורות הבאים מאמינים שאין שום דבר רע ביחסי מין לפני נישואים".

 

מגמה זו לא צריכה להיות הפתעה. ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם דפוס כולל של סובלנות ומודעות למיניות. מחקר שפורסם בשנת 2014 בכתב העת Journal of Sex Research  מצא כי הדור הנוכחי מעדיף סקס מזדמן, ואילו מחקר נוסף מצא קבלה הולכת וגדלה למערכות יחסים פתוחות.

 

בנוסף, מחקר שנערך לאחרונה מצא כי 75% מהציבור מעדיפים ללמד חינוך מיני מקיף בבתי ספר, 87% מאמינים שביטוח בריאות אמור לכלול גם בדיקות איידס ו -44% מדברים עם החברים שלהם על בעיות בריאות מיניות. פתיחות מינית היא סימן היכר של הדור הנוכחי, גם אם אנחנו עושים פחות מין.