"העור שלי הפך לאובייקט של חיבה", אמר אוון (שם בדוי, כל השמות בכתבה בדויים), גבר בשנות ה-30 לחייו.

"הרגשתי שאני ובן הזוג שלי מתמזגים לכדי בן אדם אחד," אומרת שרון.

"בהחלט הרגשתי תחושות מוגברות," אומרת אתנה.

 

עוד באון לייף:

 

לא, זה לא צעצוע מין חדשני או סרט פורנו מרגש שכל השלושה צפו בו. הם מדברים על קיום יחסי מין בזמן שהם מסטולים. ככל שעישון מריחואנה הופך למקובל בתרבות שלנו, אנחנו נעשים חכמים יותר לגבי איך אנחנו יכולים לתעל את השימוש בו. לאחרונה, אנחנו שומעים יותר ויותר על החיבור, שיש שיכנו אותו טבעי, בין מריחואנה למין.

 

כבר לא מדובר רק בזוגות המאושרים שמשבחים את העשב הירוק. מומחים, רופאים ויזמים שונים פועלים בכדי לרתום את כוחו של העשב לשיפור ושדרוג חיי המין שלנו. המטרה: לתת לסקס את ההזדמנות להיות טוב כמו שהוא יכול להיות.

 

מריחואנה ומין במדע

האינטראקציה בין המריחואנה ליחסי מין מעולם לא הובנה עד תומה (אם כי ההיסטוריה מראה שעמים עתיקים בהודו עסקו במין טנטרי במקביל לשימוש בקנאביס) אבל המדע החל לעסוק בכך כשהשימוש במריחואנה הפך לנפוץ מכדי להתעלם ממנו. פריצת הדרך הגיעה ב-1980. החוקרים רונלד וולר וג'יימס הליקס פרסמו מחקר ראשון בתחום עם ממצא בולט ומלהיב במיוחד: יותר משני שלישים מהמשתתפים במחקר דיווחו על עלייה בהנאה ובסיפוק המיני כתוצאה משימוש בעשב. כמחצית ממשתתפי המחקר גם ציינו שהם הרגישו תשוקה מוגברת לפרטנר שלהם.

 

 

הם הגיעו למסקנה שלמריחואנה יש השפעה כמו לשיקוי קסמים - משחררת עכבות, משפרת וממקדת את החושים, מאטה את תפיסת זמן ומרגיעה. איך זה עובד? "הקנאביס מכיל תרכובות כימיות הנקראות קנבינואידים, כשהפעיל והמפורסם ביותר בהן הוא ה-THC", מסביר דסטין סולק, דוקטור לאוסטאופתיה (טיפול ידני לבעיות שרירים, גידים ומפרקים). יש לנו קולטני קנבינואידים בכל רחבי הגוף שלנו, כולל בבלוטות השולטות רבייה והורמוני המין שלנו.בהנחה שאנחנו יודעים איך קולטני הקנבינואידים האלה עובדים כל אחד מהמומחים והיזמים יכול באופן פעיל לרתום את המריחואנה לשיפור חיי המין שלנו. בין פורצי הדרך המנסים לסלול את דרכנו לאושר נמצאים גם סקסולוגים ואנשים העוסקים בטיפול מיני.

 

לא כל חוקרי המיניות מסכימים על יתרונות המריחואנה, ויש שימהרו להטיח את חסרונותיה אולם רבים מתחילים להפנים שהצמח הירוק עושה פלאים בחדר המיטות. הסקסולוג ניק קראס החל לחקור את השפעת המריחואנה על יחסי מין לפני מספר שנים יחד עם עוזרו קאמי לנוקס. הוא ממליץ באופן קבוע על שימוש במריחואנה כטיפול לזוגות החווים בעיות בחיים המין שלהם.

 

"כסקסולוג ומטפל מיני, אני שואל את עצמי איך אני גורם לזוגות להתחבר מחדש," אומר קראס. "רוב הספרים יגידו לך לשתות קצת אלכוהול... אבל אני כבר שמתי לב שדווקא מריחואנה מעניקה את המיקוד החושי והמגע מוגבר, ובמקביל עושה גם משהו למוח שלך. היא מאפשרת לך להאט, היא משחקת עם הזמן והיא מעצימה את הגוף שלך".

 

לקראס כבר שורה ארוכה של עדויות ממטופליו על ההשפעה החיובית של החומר:

"מריחואנה עושה שינויים ברורים בגוף שלי - הדגדגן שלי גדול יותר בזמן גירוי, ככל הנראה כפול בגודלו.  בתור התחלה, בדרך כלל אני מרגישה זמזום קל בראש שלי, לאחר מכן עקצוץ בפטמות ובשדיים עד לבהונות שלי, ולבסוף באיברי המין שלי", סיפרה מטופלת של קראס.

 

 

המריחואנה עשויה לסייע גם באינטראקציה בין בני זוג. "כששני בני הזוג מעשנים ביחד, יש פתיחות רבה ביניהם. השיחה קלה יותר והמגע מרגיע", סיפר מטופל.  

 

בכלל, נראה כי העדר מודעות עצמית הוא המפתח ביחסי מין. "בשבילי, לא מדובר בזרימת דם טובה יותר או בזקפה ארוכה יותר אלא במודעות. הסם הזה באמת מגביר את המודעות ומביא את החדות לשיאה ועוררות מוגברים, יותר מדובר במצב נפשי מאשר בשינוי פיזי," סיפר מטופל נוסף.

 

מריחואנה ואביזרי מין

הידע הגדל והולך על השפעת המריחואנה על המין כבר מתרגם לצרכנות. עולם אביזרי המין ומוצרי הצריכה האישיים המשודרגים במריחואנה הוא עדיין צעיר, אולם מת'יו גרסון, מייסד Foria, חומר הסיכה הראשונה בעולם שעשוי משמן קוקוס נוזלי המכיל THC וקנבינואידים אחרים, מאמין שיש לצמח העתיק את היכולת לקבל תפקיד מרכזי בחדר המיטות המודרני, במיוחד עבור נשים.

 

בזמן השימוש, חומר הסיכה, Foria נספג בקרום הנרתיק ומעניק תחושות של עקצוץ, רגישות וחום מרוכז. "ניסיתי את המוצר הזה עם מנה גדולה של ספקנות בהתחלה, אבל אוי אלוהים, לא היה לי אורגזמות אינטנסיביות כאלה במשך עשרות שנים," מספרת ג'ואן פרייס, לקוחה של Foria, באתר מיק.

 

 

בריטני קונפר, מנהלת השיווק של המוצר, מספרת שחומר הסיכה כבר זכה לביקורות מהללות גם מנשים הסובלות מואגינימוס (התכווצות בלתי רצונית של שרירי הנרתיק מצב שבו אין את היכולת להחדיר לנרתיק איבר מין גברי, אצבע או כל חפץ אחר למרות רצונה של האשה) ואנדומטריוזיס (מחלה גינקולוגית שאחד מתסמיניה הוא כאבים במהלך מגע מיני) ומאישה אחת המחלימה מסרטן השד. לדבריהן, המוצר שינה את חיי המין שלהן מן הקצה אל הקצה. לאחר שנמכר ביותר מ -10,000 יחידות בקליפורניה, והגיע לקולורדו בינואר האחרון, שואפים היזמים להתרחב לאורגון, וושינגטון ואריזונה ויש להם גם תכניות נוספות בקנה.

 

"אנחנו עובדים כעת על חומר סיכה המיועד למין אנאלי, בתקווה לספק מוצר מבוקש לקהילה הגאה, Foria כפי שהיא קיימת עכשיו, מיועדת לנרתיק, לא נותנת לך סוטול פסיכואקטיבי. חומר הסיכה האנאלי יעשה את זה ובגדול. מבין שלושת הנקבים- הפה, הנרתיק ופי הטבעת – הספיגה האמיתית תגיע דווקא מהדלת האחורית".

 

לך תמצא את הזנים הטובים ביותר למין

התאמת זן המריחואנה ליחסי מין היא עניין משמעותי וגם פה, כמובן, יש מי שלקח על עצמו את האחריות: Leafly- סוג של מדריך לעשבים- מספק הדרכה לגבי הזנים המעוררים והממריצים ביותר.  

 

 

קראס ממליץ על זנים מסוימים מאוד לזוגות, ביניהם "פנטזיה אסייתית", ו"תאונת לבנדר" שמעניקים למעשנים את תחושת האופוריה בלי "לרסק" אותם על הספה. "כרגע אנחנו עובדים על קו של סיגריות שזכה לשם "כניעה", עבור זוגות שרוצים לעשות אהבה", אמר קראס. "הן מכילות זן שבאמת עובד היטב עבור סקס".

 

החידושים האחרונים בתחום המריחואנה והמין - מחומרי סיכה נרתיקי לאפליקציית  High There(מעין טינדר לחובבי מריחואנה) – מדגימים איך הצמח הזה יכול לסייע לזוגות רבים לדלג מעל המלכודות הנפוצות שכולנו חווים במיטה: המבוכה, השיחה המאולצת וחרדת הביצוע.

 

"אנחנו רוצים להזכיר לעולם שהנאה היא חלק חשוב מהבריאות, אם אתם עסוקים מבוקר עד ערב בתזונה בריאה ובספורט אבל אתם לא חווים שום הנאה, משהו ענק חסר לכם וזה בהכרח ישפיע על היומיום שלכם". למזלנו, המריחואנה כאן כדי להחזיר את ההנאה לכל מי שמוכן לקחת שאכטה.