חיי מין בריאים ופורים הם לא נחלתן הבלעדית של נשים צעירות.

 

מחקר חדש, שפורסם בגיליון האחרון של כתב העת Annals of Family Medicine, מראה כי קרוב לשש מתוך 10 נשים מעל גיל 60 הנמצאות במערכות יחסים מחויבות פעילות מינית . "אנשים מניחים שנשים מתבגרות, הופכות באופן אוטומטי ללא פעילות מינית ומציבות את המין בתחתית סדרי העדיפויות, אולם זה לא בהכרח המצב" אומרת ד"ר הולי תומאס, מחברת המחקר.

 

עוד באון לייף:

 

יותר מ-2100 נשים אמריקאיות בגילאי 28-84 נשאלו סדרה של שאלות הנוגעות לבריאות גופנית ונפשית, בעיות רפואיות, שימוש בתרופות, מערכות יחסים, פעילות מינית וסיפוק מיני. לפי התוצאות נשים בשנות ה -60 וה -70 שלהן חוות סיפוק מיני בשיעור דומה לנשים בשנות ה -30 וה-40.  

 

 

המחקר גם גילה כי נשים רבות פעילות מינית כשהן נמצאות במערכת יחסים וכשיש להן פרטנר קבוע. "נראה שעבור נשים בקבוצת גיל זו, בן זוג רומנטי מהווה פקטור משמעותי לחיי מין פעילים" מציינת תומאס, אולם טורחת להוסיף "אנחנו לא צריכים להסתכל על אישה לא נשואה בת 60 ולהניח שהיא לא פעילה מינית". תומס גם מקווה שמידע זה יסייע לרופאים לשאול מטופלות שלהן על פעילות מינית. "הרבה נשים רוצות לדבר על מין עם הרופא שלהן אולם מרגישות שהן לא יכולות לעשות את זה אולם אם רופאים יהיו מודעים לכך שהרבה נשים בגילאים האלה פעילות מינית ומעוניינות לשמור על חיי מין בריאים, הם יוכלו להעלות את זה כנושא שיחה".