כל אימא טרייה מכירה את ההרגשה הזו. בשלב מסוים, לא מיד, כל האימהות הטריות שלידך הולכות לחוגים. חוג שחייה לתינוקות וחוג בייבי יוגה, ופילאטיס עם המנשא. ואז הן עוברות ליועצות שינה, החתלה, הנקה, נמנום. הדרכת משחקי התפתחות ולאחרונה – הזמנה אמיתית שקיבלתי בפייסבוק! – "סדנת מעבר למוצקים- שאלות, טיפים וטעימות". רק שמונים שקל להרצאה של שעתיים. אפשר להביא תינוקות.

 

עוד באון לייף: 

 

ההצפה של השוק, שלא לומר הפרטת מיומנויות גידול הילדים, היא ברורה ומובנת. איפה שיש ביקוש, יהיה גם היצע. איפה שיהיו הורים הלומים מעודף מידע, מותשים ומייחלים לשעתיים שעות שינה רצופות בלילה, יהיו גם היזמים הטריים שיזדרזו לתת תשובה. אז לפני שאתן נרשמות לסדנת "חיבור וחיבוק- התקשרות עם התינוק דרך מגע, תנועה וקול", עצרו רגע כדי לבחון את האלטרנטיבות שקיימות במרחבים החופשיים:

 

עיסוי לתינוק

מה לומדים: איך לגעת בתינוק, לעשות לו מסאז' בכפות הרגליים, רפלקסולוגיה, שחרור מגזים ובעיקרון, לחבק ולנשק עד שהוא ישקע שוב לשגרת ה-15 שעות שינה ביממה שלו.

קהל יעד: אימהות לתינוקות שסובלים מגזים וכבר רוקנו את כל המדפים של קופת חולים מגרייפווטר וסימיקול.

במקום זה: יש המון סרטוני יוטיוב שמראים אם אפשר לעשות את התינוק וגם באתרי התפתחות לתינוקות נותנים טיפים מעשיים, אבל בפועל כדאי פשוט להקשיב לילד ולגעת בו לפי התגובות שהוא מציג. והגזים? עובר בגיל שלושה חודשים בדיוק. בלי נדר.  

 

יוגה לתינוקות

מה לומדים: למתוח, להגמיש ולעסות את המפרקים של התינוק תוך כדי שמירה על יציבת ההורה. המפגשים אמורים לחזק את הבנת המרחב ואת הביטחון בגוף (מה?) וכן את הקשר בין ההורה לתינוק.

קהל יעד: אימהות בחופשת לידה שלא בטוחות שזה שהן מבלות עם התינוק 24/7 מחזק את הקשר עם העולל הטרי.

במקום זה: תשאירי את הילד עם סבתא ותרשמי לחוג יוגה בעצמך. גם יותר יעיל, גם יותר כיף, גם לא יאלץ אותך להתמודד עם תינוק צורח ששונא לעשות כלב מביט למעלה וגם ישחרר לך את הגב התפוס, כי הוא כל הזמן על הידיים.

 

יועצת שינה

מה לומדים: איך להרדים את התינוק בשלל שיטות הרם-הורד, עד שההורה מתחיל לבכות עם הילד. עיסוי לפני השינה (ע"ע), טקס שינה ובעיקרון איך להחזיר לעצמך את החיים שלפני, רק לא ממש.

קהל יעד: אימהות מותשות שקמות לתינוק חמש פעמים בלילה. בעצם עזבו, אימהות באופן כללי.

במקום זה: יש קבוצה נהדרת וחינמית בפייסבוק ששמחה לעזור בכל שאלה וכמובן ספרים כמו "הלוחשת לתינוקות" שעוברים בין אימהות כבר שנים. אבל העיקרון הכי חשוב הוא מחזוריות וסבלנות שיביאו לאותן תוצאות. וכמובן קפה. המון המון קפה.

 

תמונה: shutterstock

 

יועצת לגמילה לחיתולים

מה לומדים: איך לאפשר לקטני לאותת כשהבטן לוחצת, שנייה לפני שמכניסים אותו לגן עירוני עם סייעת אחת ואז אללה הוא אכבר.

קהל היעד: הורים שנמאס להם לכבס את המצעים באמצע הלילה, שמתפדחים להיפגש עם חברים כי הילד אולי ישתין במכנסיים ומי שמאמין בגמילה טבעית, גם אם הילד עוד שנייה מסיים תיכון.

במקום זה: זה קשה, זה מטונף וזה דורש התמדה ששמורה בדרך כלל ללוחמים ביחידות קרביות, אבל אתם לא צריכים גומלת מחיתולים. אתם צריכים להיות סבלניים לילד שלכם ולהצטייד במספיק נליוניות ואהבה (ואולי איזו חברה תומכת באותו מצב שתוכלו לקטר לה בלי שתיגעל).

 

מפענחת בכי

מה לומדים: מה רוצה. לא באמת, מה הוא רוצה שהוא בוכה כבר שלוש שעות רצוף ומסרב לציצי, חיתול, ידיים, כדור פיזיו ולחיים עצמם באופן כללי. מפענחת הבכי תעזור לכם להבין למה בדיוק הוא מתכוון שהוא צורח ולמה.

קהל היעד: הורים שמתפדחים ממבטים מאשימים בקניון ולא יכולים לשמוע יותר את הבכי של התינוק. כלומר, כולנו.

במקום זה: תינוק בוכה כי הוא רעב, עייף או רטוב. אם פסלתם את שלושת המקרים האלו, לכו עם האינסטינקטים שלכם ופשוט תרימו ותלטפו אותו. הוא נוגע באוזניים הרבה, או מתעוות עם הבטן? קפצו לרופא. רק ליתר ביטחון.

 

יועצת מנשאים

מה לומדים: איך לקשור קיבינימט את חתיכת הבד המוזרה הזו שקיבלת מגיסתך ואמורה לפתור לך את בעיות הגב וגם לגרום לבייבי להרגיש כאילו הוא ברחם. בת'כלס מגיעה מישהי עם מזוודה מלאת בדים ועורכת לך שיעור בקשירות. היי, זה ממש כמו בצופים!

קהל היעד: נשים שקיבלו מנשא אינדיאני מגיסתן.

במקום זה: בכל חנות שרוצה למכור לך מנשא, ישמחו להתאים לך אותו וישנם גם חנויות און ליין שמאפשרות לך לשכור מנשא (משתלם!) ולהחליף בהתאם לצורך ולהתאמה. ואם את באמת מסתבכת והילד עבר את גיל חודש, לכי על הבייביביורן.

 

תמונה: shutterstock

 

מורה לזחילה נכונה

מה לומדים: איך לתת לתינוק כלים התפתחותיים להתחיל לזחול, ההבדלים בין זחילת גחון לזחילה אינדיאנית ואיך לפתח את חגורת הכתפיים.

קהל היעד: הורים אובר-הישגים שמוטרדים שהילד כבר מתקרב לחודש השישי לחייו וטרם הראה סימני תזוזה ברחבי הבית. בקצב הזה הוא גם לא יתקבל לאוניברסיטה ויאלץ לגדול על דמי אבטלה, או חמור מכך – על הכסף שהם חסכו לפנסיה.

במקום זה: תנשמו עמוק. אם הרופא או האחות בטיפת חלב שללו כל עיכוב התפתחותי בריאותי, תנו לילד את הזמן שלו להתהפך, לזחול ולהפוך את הבית שלכם לזירת הקרב שלו. הוא עוד ירוץ, אתם תראו.

 

לימוד שפת התינוקות

מה לומדים: תלוי באיזו שיטה אתם מאמינים, יש שפת הסימנים לתינוקות, יש שיטת דנסטן ושפת הטף. איך תרצו שהתינוק שלכם יתקשר איתכם היום?

קהל היעד: הורים שכבר רוצים שהקשקושים של הילד יהפכו למונולוג מהחצר האחורית. חכו, חכו, שהוא יגיע לשלב "הלמה". אתם תתגעגעו לרגעי השקט.

במקום זה: נסו להבין מה התינוק שלכם רוצה, כי הוא מתקשר גם ללא שפה. במבטים, בחיוכים וגם בצרחות באמצע הלילה. זה בדרך כלל גזים.