כולנו חולמים על הרגע שבו הצאצאים שלנו יבקשו לאכול קינואה עם שומר, טחינה אורגנית ונבטים, או לפחות איזה לחם דגנים עם אבוקדו וירקות. אבל המציאות שונה לרוב, ולא פעם אנו מוצאים את עצמנו מארגנים קרקס שלם סביב ארוחת הערב, משחדים, מאיימים או מתחננים, כי מה כבר ביקשנו? שיאכלו בריא? לרוב זה מגיע עם כמה אמירות כמו "אתה יודע, יש ילדים באפריקה שאין להם מה לאכול". מה מוביל ילדים מסוימים להפוך לאכלנים בררנים? למה יש ילדים שלא אוכלים כמעט כלום? תעלומה.

 

אז איך מתמודדים בחוכמה עם האכלנים הבררנים שלנו? בעזרת דמיון ויצירתיות, או במילים אחרות – באוכל כן משחקים. קבלו 5 גדג'טים מעולים שיגרמו גם לעיקשים שבסרבנים לסיים הכל יפה-יפה מהצלחת.

 

מגרש משחקים בצלחת

PLAYTE הן לא סתם צלחות מאוירות וצבעוניות, לפחות לא מהסוג שיש בשפע בכל חנות ואתר. למעשה אלה לוחות משחק שונים, עם קוביות וכללים, המשלבים כמובן אכילה תוך כדי. המוצר הוא פיתוח ישראלי מקורי שמטרתו להפוך כל ארוחה לחווייתית ומסקרנת. בקולקציה הראשונה תמצאו שלוש צלחות משחק זיכרון עם אלמנטים מהחלל, מעומק הים ומהיער; ובקולקציה השנייה תמצאו שלוש צלחות משחק עם מסלולי משימות, במטרה להגיע למסיבת יום הולדת במעלה ההר, להאכיל תנינים או לפלס מעבר בין גורים לבין הוריהם בנהר.אין ספק שזו גם הפעם הראשונה בה תקבלו צלחות עם הוראות משחק.

 

אופן השימוש פשוט: חותכים לילדים את האוכל לחתיכות בגודל ביס, כשכל פיסת מזון מסתירה את הציורים על הצלחת. בצלחות משחקי הזיכרון מרימים בכל פעם שתי חתיכות מזון. אם הצלחנו להתאים את שני הפריטים לכדי זוג תואם, אוכלים את מה שהסתיר אותם. במשחקי המשימות, הילדים בוחרים את חתיכת המזון, שתשמש כ"חייל". מטילים קובייה (המצורפת למארז), מתקדמים במסלול ואוכלים תוך כדי תנועה על הצלחת.

 

זהו רעיון מעולה לילדים, המסייע להם לשבת ארוחה שלמה סביב השולחן, ללא הסחות דעת וקימות תכופות. המשחקים אישיים ולכן כל סועד מנצח, והם מעודדים התנסות בסוגי מזון חדשים. הצלחות עשויות מלמין ומתאימות למדיח, אך לא למיקרו.

מחיר: 129-99 שקלים לסט של שלוש צלחות. להשיג באתר החברה, ברשת אימג'ינריום ובנקודות מכירה מובחרות.

 

Playtes

צלחות המשחק של Playte. צילום: אסף רונן

 

אתגר הג'ליגם (JellyGum)

אם יש לכם ילד שהוא סרבן ירקות ופירות, המכשיר החדש הזה נועד בשבילם ובשבילכם. ג'ליגם הוא מכשיר חשמלי (200 וולט) להכנת סוכריות גומי בריאות, וגם להכנת פונדו (גבינות או שוקולד) ועוד – הכל תוך כדי משחק חברתי וחווייתי. כדי להכין סוכריות בריאות מירקות או פירות מניחים במכשיר את הפלטות המתאימות, סוחטים עם הילדים מיץ טבעי מירקות ומפירות ומוזגים לצורות של דובונים, נחשים, דגים ועוד וממתינים שיתקשה. אפשר אף להכניס לתערובת אבקת ויטמינים או אבקת פרוביוטיקה.

 

מחיר: 279 שקלים. להשיג בחנויות מובחרות או במשלוח עד הבית בתוספת 20 שקלים באתר.

 

ג'ליגם

צילום: שושי סירקיס

 

פונדו הגרסה הביתית והבריאה

אותו מכשיר המשמש להכנת גומי ביתי יכול לשמש אתכם גם לטריק בריא ויעיל נוסף, שיגרום לילדים לזלול ירקות כאילו אין מחר. לגוף החימום ניתן להכניס כל גבינה צהובה שעולה על דעתכם וליצור ממנה פונדו. בצד, חותכים ירקות שונים - גזר, פלפל, מלפפון, בטטה, כרובית, ברוקולי ועוד. אפשר גם לגוון בלחם, סלמון, תפוחי אדמה ועוד. הילדים יהנו מלטבול הכל בגבינה מותכת וטעימה, אך אם בכל זאת תרצו לעודד אותם, אפשר להפוך את העניין למשחקי יותר: כל ילד בתורו מגריל פתק, שבו כתוב המצרך שהוא זכה לטבול במטבל הגבינה החמים. לילדים שהצטיינו בסיבוב המלוח אפשר גם להגיש פונדו שוקולד, עם שלל פירות לטבילה. 

 

מחיר: 279 שקלים. להשיג בחנויות מובחרות או במשלוח עד הבית בתוספת 20 שקלים באתר.

 

פונדו ביתי

צילום: יחסי ציבור

 

אוכל בצורות

לרשת סוהו יש שלל חותכנים ויוצרי צורות שיעזרו לכם להפוך את האוכל למעניין יותר במראהו. הטעם אמנם אותו טעם, אבל כבר הבנו שהכל טמון בצילחות. כך למשל יש חותכן לחם של מותג Monkey Business (35 שקלים) שיעזור ליצור מפרוסה משמימה צורות מעניינות של משולשים וצורות משוננות; ה-Sports Huevos הוא כלי לעיצוב ביצה קשה בצורת כדורים מעולם הספורט (35.90 שקלים); MASTRAD הוא סט של ארבע תבניות ליצירת חביתה או ביצת עין בשלל צורות כמו עיגול, לב, פאזל ועוד (84.90 שקלים).

 

מאנקי ביזנס, ספורטס חואבוס

עניין של צורה. צילום: יחסי ציבור

 

מים בששון

איציק לביא המציא פטנט עולמי שנמכר במיליוני יחידות בכל העולם, והוא עשוי לעזור ולעודד את ילדיכם לשתות יותר מים. הסוד הוא טריק שפועל על המוח, המעניק למים הכי רגילים תחושה של טעם. יש "טעמים" לבחירה כמו תפוזים, תפוחים, פירות יער וכו'. בבסיס הפטנט ישנה ההבנה שדווקא חוש הריח שלנו חווה 80% מהטעם, ולא הלשון, כך שמזיגת מים רגילים/מינרליים לכוס המיוחדת שלThe Right Cup  מעניקה למים תחושה של טעם טעים בלי הקלוריות, צבעי המאכל והסוכר, אך עם החוויה. ארגון ה-FDA אישר את השימוש בטכנולוגיה. 

 

מחיר: מ-29 דולרים לכוס, להשיג באתר The Right Cup

 

רייט קאפ

מים בטעמים, בלי הקלוריות והכימיקלים. צילום: מתוך אתר The Right Cup