כשאנשים הופכים להורים, נראה כי בעיקר אמהות נדרשות לבחור מבין מגוון אפשרויות את זו שהכי מתאימה להן. אמהות, כצפוי, שונות זו מזו ולפיכך הבחירות שלהן שונות. הנקה לעומת בקבוק, להישאר בבית או לצאת לעבוד, חופשת לידה של שלושה חודשים או חצי שנה או שנה שלמה, להביא ילד נוסף מיד או לחכות 3 שנים או 5 או לא להביא אותו בכלל.

 

עוד באון לייף:

 

ולא משנה כיצד אמהות בוחרות לגדל את ילדיהן, הן לעתים קרובות מתמודדות עם שיפוט הבחירה שלהן ועם אחרים ואחרות שגורמים להן לחוש בושה על "הבחירה הלא נכונה". בין המעמידים לדין ניתן לעתים קרובות למצוא נשים שהן אמהות בעצמן ושעוברות את אותו הדבר בדיוק עם "מאשימות" אחרות.

 

בסרטון בן 7 דקות שהופק עבור חברת סימילאק וזכה לשם "מלחמות של אמא" מספרות אמהות על על הדין שהן צריכות לספק, לעתים לאמא אחרת, על הבחירה שלהן. נראה שלא משנה מה החליטה האם, תמיד יהיה מי שתאמר שהיא מזיקה לילד ושכדאי לשקול את ההחלטה שנית.

 

 

"על הרבה בחירות שעשיתי עם התינוק שלי, נאלצתי להילחם, אז כשאני רואה מישהי עושה בדיוק ההפך ממני, אני בהחלט מוצאת את עצמי שופטת אותה", מודה אחת האמהות.

 

כמה אמהות הראו כיצד הן מנווטות בחיי היומיום שלהן מהעבודה לבית דרך שאיבת חלב במשרד ועד התחושות שעולות בהן כשהן משאירות את הילד עם משפחה או במעון על מנת ללכת לעבודה. אחרות סיפרו על איך הן שופטות את עצמן כל הזמן או איך הן נאלצות להגן על הבחירות שלהן בפני אחרים.

 

אליזבת, אם לשני ילדים מתחת לגיל שנתיים סיפרה שהיא נשאלת על ידי אנשים רבים על העיתוי הלידות שלה ועל הזמן המועט שחלף בין לידה ללידה. "אנשים באמת רוצים לדעת את ההיסטוריה המינית שלי עם בעלי", היא אומרת.

 

63% מהאמהות שהשתתפו בסקר שנערך לאחרונה טענו שהשיפוט הזה הוא בעיה אמיתית. ובכל זאת, כמעט שליש מהנשאלים בסקר שנערך בשנת 2013 טענו שהן היו עדות לסוג כזה של שיפוט במעגל החברתי הקרוב אליהן ורבות סיפרו שהן נשפטו באופן אישי על הבחירה להישאר בבית או לצאת לעבודה.

 

בכל מקרה, בין אם השיפוט הוא סביב תזונת התינוק או ההחלטה לגדל את הילד שלך מנקודת מבט ניטראלית מבחינה מגדרית,יש לעודד אמהות לא רק לא להתבייש בדרך בה הן עצמה בחרו אלא גם לא לשפוט אמהות אחרות שבחרו אחרת. בסופו של הווידאו, האמהות שהוצגו בנפרד פוגשות זו את זו ואחת מהן אף מודה ששפטה מהר מדי.

"אני מתביישת ששפטתי אותך במיוחד עכשיו כששמעתי את סיפור אובדן הריון שלך, כי למרות שאני לא יכול להבין איך אפשר להעדיף תחליף על חלב אם" היא אומרת, "אני כן מבינה מה זה לאבד תינוק ואיך חלק מהנשמה שלך תמיד יהיה חסר".