הקלישאה הכי עתיקה בספר החוקים של היחסים בין המינים, טוענת שנשים נמשכות לגברים חזקים, "ילדים רעים" או כל דרך מתוחכמת אחרת שבה תרצו לכנות את איש המערות, שמושך את האישה שלו בשיער, תוך שהוא נוהם "סקס, עכשיו!".

 

עוד ב- Onlife

 

הפמיניזם, לעומת זאת, טוען אחרת: נשים רוצות שיתייחסו אליהן כאל שוות. בעבודה, בחיים וכן, גם במיטה. אלא שספר חדש שראה אור בימים אלה בבריטניה, "A Billion Wicked Thoughts: What The World’s Largest Experiment Reveals About Human Desire" מעז להצהיר משהו חדש לגמרי.

 

על פי הרעיון המרכזי בספר, לא רק שהפמיניזם טועה, אלא ששוויון הזכויות המודרני בין הגברים והנשים למעשה פגם משמעותית בהנאה הנשית מסקס, בגלל שאף אחד כבר לא מושך אותן בשיער.

הפנטזיה הנשית האוליטמטיבית

הנוירולוגים אוגי אוגאס וסיי גדאם שחיברו את הספר, ערכו מחקר אינטרנטי מקיף בקרב חצי מיליארד נשים. הם ביקשו מהן לספר על הפנטזיות הכמוסות ביותר שלהן.

 

לאחר שניתחו את הממצאים והשוו את ההתנהגות האנושית להתנהגות מינית של בעלי חיים, הם הגיעו למסקנה שעם כל הכבוד לנשים חזקות ועצמאיות, רובן הגדול של אלה רוצות להיות כנועות במיטה ונמשכות לגברים חזקים שמחזרים אחריהן ולוקחים שליטה. אלא שלאור העובדה שהנשים של היום נמצאות בעמדות מפתח במשפחה ובמשק, האידיאל המיני הזה נהרס כליל.

 

כדי להמחיש את העניין, ה"דיילי מייל" הבריטי מביא את סיפורה של איימי, אשת עסקים ומנהלת מצליחה בת 38, שמחלקת הוראות לעשרות גברים מדי יום ומאוד נהנית מזה. אבל כשהיא מגיעה הביתה, לבעלה עקר הבית, היא רוצה להניח את התדמית החזקה  בצד ולהיות המאהבת הקטנה והשברירית של בעלה. אבל בגלל שהיא המפרנסת בבית, הוא לא מצליח למלא את התפקיד הגברי המתבקש ממנו, והקורבן העיקרי בסיפור הזה הם חיי המין של השניים. איימי פשוט לא נמשכת יותר לבעלה.

הנשים התקדמו, הגברים עדיין לא

"המהפכה הפמיניסטית, שקראה לסיומו של עידן פטריאכלי מתמשך שדיכא נשים וראה בהן אובייקט ולא סובייקט, הביאה להן את זכות הבחירה, את זכות ההנאה וזכות השליטה", מסבירה המטפלת המינית ומדריכת קבוצת "נשים מדברות מיניות", לי ראובני. "אבל הרבה שוכחים פרט אחד חשוב מאוד: גם נשים חזקות עדיין זקוקות לחום, לאינטימיות ולרכות של חדר המיטות. כלומר, נשים למדו להיות חזקות ועצמאיות בחוץ אבל עדיין עם תקווה להשען ולהיות מחובקת בספירה הביתית".

 

מצד שני, הגברים טרם חוו את אותה המהפכה. "לחלקם עדיין קשה לקבל את האישה המינית, המשוחררת והצפייה בפורנו, שמציג סקס המבזה נשים, מדברת אל רבים מהם ולא בכדי. שם בפורנו, הם יכולים לפנטז שהם הגבר החזק שאין עוררין על האיכויות שלו, על יכולות הביצוע שלו, על היותו עוצמתי, שולט וקובע.

 

"הרבה יותר קל להגיע לפורקן מול המסך מאשר לספק את האישה הדעתנית שנמצאת במיטה לידך. בהרבה מקרים, יש זוגות שמרימים ידיים מראש. הבעיה האמיתית לדעתי היא  של שני הצדדים: הגברים, שעוד לא הפנימו את הדואליות של הנשים ואת היכולת שלהן להיות חזקות בחוץ ורכות בפנים, והנשים שהרבה פעמים מתעקשות להוכיח שהן יכולות הכל, לבד, כל הזמן ולא מאפשרות לגבר שלידן לתת להן כתף רגשית ופיזית".

 

בניגוד לטענתם של צמד הנוירולוגים, הרבה נשים יטענו שהן דווקא נהנות להיות השולטות גם במיטה וממש לא צריכות גבר שיחלק להן הוראות. האמת, כנראה, נמצאת איפשהו באמצע. "המיטה לא צריכה להיות זירה למאבק אלא פלטפורמה של הידברות", מסכמת ראובני. "אפשר לתקשר בסקס, רק צריך לעזוב את טכניקות המשא ומתן של העולם העסקי ולדבר מהרגש ובגובה העיניים".