חברת פוקסמיינד, המייצרת ומשווקת מבחר גדול של משחקים לילדים בפיתוח ישראלי, משיקה לקראת החג ארבעה משחקים חדשים. שניים מהם מדליקים במיוחד:

 

פינגווינים: אתגר חשיבה מקפיא. מטרת המחשק היא לעזור לפינגווינים החכמים לבלות במסיבת הבריכה ולאתגר את החשיבה על ידי הקפת הפינגווינים בחלקי קרח שונים. המשחק מהנה ומאתגר בעל 60 חידות בדרגות קושי שונות (!), כך שגם ילד או ילדים נבונים במיוחד לא ישתעממו אחרי זמן קצר. ממקמים את הפינגווינים על גבי הלוח ובהתאם להוראות על גבי החוברת ומתחילים להרכיב את גושי הקרחונים כך שלא יישאר חלל ריק ללא קרחון על גבי המשטח. השחקן שמרכיב את כל החלקים השונים בצורה המושלמת הוא המנצח. מתאים לגילאי 6+.

שרלוק הוא משחק קלפים בלשי מאתגר ומשעשע, בו גם הילדים הקטנים יגלו כי הם יכולים לנצח את אמא ואבא. שרלוק הבלש הוא קלף חוקר במסלול קלפי רמזים המסודרים בהיפוך במעגל, והמטרה היא לאסוף הכי מהר שישה קלפים על ידי זיכרון של החפצים המסתתרים. מתאים לשניים-חמישה משתתפים, בני 5+.

 

בשבילים של סבא הוא מה שמוגדר משחק ערכי בעל ערך מוסף שמטרתו הוא לגלות את הטבע בארצנו. המשחק שפיתחה ענבל בן יעקב מבוסס על רביעיות עם צילומים יפים ומושקעים בנושאים שונים מנופי ארצנו. את האהבה לטבע ואת הרצון לאפשר לכולם להכיר וללמוד על החיות ופרחים של ארצנו ירשה ענבל מסבא גבריאלשביט ז"ל. כשנפטר פיתחה ענבל את משחק הקלפים המבוסס על אהבת הארץ דרך משחק משפחתי. המשחק קיים בגרסה עברית ואנגלית, ובחלק מהמשחקים באנגלית משולבים גםפסוקים מהתנ"ך,כך שזו גם מתנה לבני משפחה וחברים בחו"ל המחוברים לארץ מרחוק.

המשחקים נמכרים בחנויות רשות הטבע והגנים,בחנויות צעצועים פרטיות וכן במכירה ישירה.

 

קעקועי שיער הם הלהיט התורן של הקיץ הקרוב, שלא תאמרו שלא אמרנו לכם. קעקועי השיער הם להיט חדש מבית דיאמנט צעצועים, ולמעשה מדובר במדבקה זמנית בגוני זהב מנצנץ, כסף מטאלי וצבעים זוהרים בחשיכה המגיעים במארז של יותר מ-100 דוגמאות שונות להצמדה על השיער בעזרת מטלית לחה והידוק. הטוויסט הזוהר יחזיק מעמד ללא חפיפה כארבעה ימים. מתאים לבנות ולבנים.

צמידי צ'ארמרים הם עוד להיט בקרב הילדים הצעירים. מדובר בשלל ערכות בעזרתן מרכיבים הילדים צמידים אופנתיים בעיצוב אישי עם שלל חרוזים צבעוניים ותליונים המצורפים לכל אחת מהערכות. הערכות מגיעות לפי חלוקה לנושאים, בהם: חלומות קיץ, נערות רוק, פסטיבל צמידים ועוד. בכל ערכה 240-60 חרוזים, משמונה עד 14 תליונים וכרטיסיות הסבר המתאימים להכנת צמידים מקוריים ואישיים.

שירים יד הורה שלא מכיר את המושג "חרוזי איקאה". כמו ששיערנו, כמעט כל הילדים אוהבים להרכיב תמונות על גבי תבניות עם זיזים זעירים בעזרת החרוזים הצבעוניים הקטנטנים. החיסרון הוא הצורך לגהץ בסוף וחיסרון נוסף הוא התבנית המכתיבה את היצירה. עכשיו יש לדיאמנט צעצועים חידוש מדליק - חרוזי הקסם ליצירה חופשית בתלת  מימד באמצעות התזת ספרי מים ללא גיהוץ. מדובר בפיתוח מקורי, הכולל לוח, חרוזים ומגוון תמונות. הילדים מוזמנים לעצב כיד הדמיון דמויות וכל צורה שעולה בדעתם באמצעות חרוזי הקסם. הערכה מגיעה בשלושה גדלים: 400 חרוזים, 800 חרוזים ו-1,200 חרוזים. מתאים לבני 4 +.

פישר טכניק הוא צעצועי הרכבה והפעלה טכנולוגיים בבסיסם מסלולים ונתיבים, המבוססים על טכניקות שינוע של כדורים על גלגלי שיניים, מעבר ממסלול גבוה ונמוך על ידי מסוע, לולאות קפיצה, מעליות שרשרת ועוד. המשחק מודולרי ומאתגר.

פישר טיפס הם פיסות משחק גמישות וצבעוניות העשויות עמילן תפוח אדמה, צבעי מזון טבעיים וחומרים ידידותיים לסביבה ולילדים (ומתכלים). ה'טיפסים' מגבירים ומעודדים את היצירתיות בקרב ילדים מגיל שלוש, שיכולים לחבר בין החלקים על ידי הרטבה של קצותיהם במטלית לחה (או רוק) וחיבור לחיץ. החלקים ניתנים  לחיתוך בקלות וניתן ליצור עמם דמויות, כלי תחבורה, פרחים ועוד ללא שימוש בדבק. המשחק מיוצר בגרמניה וקטף פרסים יוקרתיים בתחרות מוצר השנה בתחום הצעצועים בגרמניה,

צילום: אלון גנון

 

חובבי הז'אנר ישמחו לגלות שלאחרונה הושקו ערכות LEGO באטמן של אילנית בעקבות ההקרנה של הסרט החדש בסדרה. ערכות הלגו הן מקור בלתי מוגבל של חיבורים וכיף, וגם ארבעת הערכות החדשות, הנושאות דמויות מסרטי באטמן (ומהקומיקס כמובן), מתחברות ללגו הרגיל המסורתי שיש בכמעט כל בית בעולם. באטמן, רובים, הג'וקר, הבאטמוביל ועוד עכשיוגם בגרסת לבני הפלסטיק הצבעוניות. 

 

מתנות לילדים שמבינים עניין ולמבוגרים עם נפש רומנטית: מותג הנייר YOOLETTAחוגג ארבע שנים ומציג קולקציות חדשות של מוצרים נייר שיקיים לקראת האביב והקיץ. ביום שישי הקרוב, 7.4, בשעות 16:00-9:00,תיערך מכירה מיוחדת עם הנחות שוות. בין היתר יימכרו בחנות (מסריק 19, תל אביב) ובאתר מחברות, פנקסים, כרטיסי ברכה, פוסטרים, סימניות, קלסרים, יומנים, ניירות עטיפה, מוצרי ל-DIY ויצירה, שקיות מתנה עם שלל הדפסים ועוד. 

 

צעצועי אספנות: מתנות ייחודיות לחג ערך סנטימנטלי אפשר למצוא בגלריה לצעצועים עתיקים בתל אביב. כל פריט בגלריה הוא מקורי ולא משופץ, ומתאים במיוחד למדף אוספים או לקישוט בעל אופי. בחנות-דלריה של ג'פרי, אסף וסוחר צעצועים ותיק ובינלאומי, יש אוסף גדול של צעצועים, חלקם ממש נדירים ויקרים וחלקם נגישים ויכולים להיות מתנה לילד שמעריך נוסטלגיה ועבודת יד מוקפדת. כך למשל דמויות מיניאטוריות תוצרת גרמניה משנת 1930 נמכרות ב-100 שקלים ליחידה, בובה (סוזי) מקפיצה כדור עם קופסא מקורית תוצרת יפן  משנת 1950 במחיר 450 שקלים. להשיג בגלריה לצעצועים עתיקים, ארלוזורוב 62, תל אביב. 

הבובה סוזי, הגלריה לצעצועים עתיקים בתל אביב