זה קורה לכל הורה – נכנסים לסופר עם הילדים (או לכל מקום ציבורי אחר – אבל לדברים האלו יש נטייה מוזרה לקרות דווקא בסופר), והכל הולך בסדר עד שברגע אחד הילד חוטף התקף זעם, בוכה, צועק ומשתטח על הרצפה, ושום דבר לא יזיז אותו משם. בעיה. כל הורה מגיב למצב הזה אחרת, אמנם רבים יתקשו להסתיר את המבוכה הרבה שנגרמת להם מהסיטואציה. אבל זה לא חייב להיות ככה.

 

כשהילדה משתטחת, בועטת וצורחת - אני נהנית

כשהילדה שלי בוכה בציבור, אני מביטה בה ומחייכת. כיף לי לראות את היצירה שלי מפתחת אופי משל עצמה

איך להתמודד עם התקפי זעם

לטור המלא של ורד טל

 

מי שמעביר מספיק שעות מול הקומדיות הרומנטיות הכי עדכניות כנראה יזהה את פניו של ג'סטין בלדוני – שחקן שמככב בשנים האחרונות כ"רפאל" בסדרה "ג'יין הבתולה". כשהוא לא מסתבך בטלנובלות מסחררות, בלדוני בן ה-33 מתפקד כאבא למאיה גרייס בת השנתיים (והשני/ה בדרך). בלדוני הגיע לסופר המקומי עם אביו, אשתו ובתם, כשהילדה נכנסה במלוא הכוח להתקף זעם, טנטרום אם תרצו, וסירבה לקום מהרצפה.

 

אולם בלדוני סירב לקחת את התקף הזעם של בתו במבוכה. הוא לא הגיב בפאניקה, בכעס או בתחנונים לבתו שתקום. מה הוא עשה? כלום. הוא פשוט עמד שם, מעל הבת הזועפת, והביט בה, יחד עם אביו. אשתו, אמילי, עמדה בצד וצילמה אותם.

 

 

האבא שמלמד את השיטה הכי טובה להתמודד עם התקפי זעם של ילדים

בלי מבוכה, בלי כעס. התמונה המדוברת מתוך עמוד האינסטגרם של ג'סטין בלדוני

 

"שני גברים, עומדים יחד בשתיקה, לנצח מחוברים באהבה חסרת תנאים גם זה לזה וגם לנשמה החדשה, הבלתי-מלוטשת והטהורה הזו, שבשבילה שנינו נלך עד סוף העולם", כתב בלדוני על התמונה, אותה הכתיר כאחת התמונות האהובות עליו שלו ושל אביו. "אני יכול רק לדמיין כמה פעמים אני עשיתי את זה כשהייתי בגילה. אבי לימד אותי כל כך הרבה על מה זה להיות גבר, אבל הפוסט הזה עוסק בדבר אחד בלבד – להרגיש נוח באי הנוחות. זה משהו שגדלתי לראות עושה איתי פעם אחר פעם".

 

"אין הורים מושלמים", המשיך האב הצעיר. "אבל דבר אחד שאבי לימד אותי הוא לא לגדל ילדים על סמך מה שכולם חושבים". את המשפט החכם הזה נמליץ להורים טריים לשנן היטב.

 

"אבי תמיד נתן לי להרגיש את מה שהייתי צריך להרגיש, אפילו אם זה היה בפומבי והיה מביך", נזכר בלדוני. "אני לא זוכר אותו אומר אי פעם 'אתה מביך אותי!', או 'אל תבכה!'. רק לאחרונה הבנתי כמה משמעותי זה היה להתפתחות הרגשית שלי. הילדים שלנו לומדים ומעכלים כל כך הרבה מידע, והם לא יודעים מה לעשות עם כל הרגשות שעולים בהם. אני מנסה לזכור לוודא שהבת שלי יודעת שזה בסדר שהיא מרגישה דברים לעומק. זה לא מביך אותי כשהיא נכנסת לטנטרום באמצע הסופר, או צועקת על מטוס. אני אבא שלה, לא שלכם".

 

ג'סטין בלדוני - שחקן מצליח וגם אבא טוב

מסתבר שמעבר לשחקן מצליח הוא גם הורה חכם במיוחד. מתוך האינסטגרם של ג'סטין בלדוני

 

"אז בואו לא נהיה נבוכים בגלל הילדים שלנו", סיכם בלדוני את דבריו. "זה לא משקף עלינו כלום. למעשה, אנחנו כנראה צריכים להיות יותר נדיבים וסבלנים גם כלפי עצמנו יותר. אם היינו מוציאים את כל מה שאנו מרגישים ומרשים לעצמנו להיכנס לטנטרומים ולבכות כשאנו מרגישים את הצורך, אז אולי היינו יכולים גם לאפשר לעצמנו להרגיש יותר מאושרים ושמחים. וזה משהו שלעולם הזה בהחלט לא יזיק עוד קצת ממנו".

 

בזכות הגישה המיוחדת הזו, שמשמיעה קול קצת יותר שפוי בטירוף הזה שהוא להיות הורה, התמונה של בלדוני, אביו ובתו הזועפת מוצפת כעת בכל רחבי הרשת. לא בגלל הפאדיחה של השחקן המפורסם שנאלץ להתמודד עם הילדה הבוכייה באמצע הסופר, וכל הצקצקנים שבטוח היה להם מה לומר – אלא בזכות הדברים החכמים שהיו לו לומר על המצב הזה, והתזכורת הבריאה שבסופו של דבר, זה באמת קורה לכולנו, וכולנו גם היינו ילדים כאלה פעם. אז מה כל כך מביך?