עוד כשהייתה ילדה קטנה קידר, נשואה פלוס שלושה (חייל ושני תאומים בני 17), השתעשעה בעיצוב בגדים לבובות שלה שהחל מסריגה והתפתח לתפירה של ממש כשכבר בכיתה ח' השתלטה על מכונת התפירה הישנה של סבתא ותפרה לעצמה שמלות מנקרות עיניים.

"בילדותי סרגתי לברביות שלי שמלות מצמר ובכיתה ח' תפרתי לעצמי שמלות על מכונת הזינגר של סבתא. בגיל 17 כבר התפרנסתי מהכנת סוודרים פסיכים עם רקמות ונוצצים לחברים ובעצם תמיד עסקתי בעיצוב בגדים וידעתי שזה מה שני רוצה. ב-1991 סיימתי את לימודי בביה"ס שנקר שהוא סיירת המטכ"ל של עולם העיצוב ובאמת היו לימודים קשים ומפרכים בהם את כל הזמן חשופה לביקורת ובודקת את עצמך 'האם אני טובה או לאו' , 'האם אני מוכשרת' , הביטחון העצמי נפגע מאוד ושיקמתי אותו רק כשהפכתי לעצמאית בעלת קולקציות משלי".

פזית קידר. צילום: אורלי בויום

בסיום לימודיה בשנקר קידר עבדה כמנהלת מותג ברשתות הלבשה שונות ומוכרות כמו מנגו, פול אנד בר ולאחר שנולדו התאומים יעל ויובל היא הפכה לעצמאית ועבדה מביתה בתור קניינית אקססוריז עבור רשתות מקומיות. קידר הרגישה שהיא מתרחקת מחלום חייה ליצור בגדים ותכשיטים משלה עד שיצרה את קולקציית התכשיטים הראשונה שלה לפני תשע שנים והציגה אותה בביתה שברמת חן. "אחרי הקולקציה הזו, לקח לי עוד כמה שנים טובות עד שהגעתי לבשלות פנימית ויצרתי את קולקציית הבגדים הראשונה שלי שנמכרו תחילה בחנות קטנה בשוק הפשפשים עד שלפני שנתיים הקמתי את הבייבי שלי הבוטיק שלי עברתי שבנווה צדק".

את העסק היא פתחה בסיוע בנק מזרחי טפחות. "העסק שלי אומנם קטן אבל בעל מורכבות עסקית, יש קונים בארץ בחו"ל באינטרנט ויש המון ספקים וצריך בנק טוב שייתן יחס אישי ומקצועי מבחינה עסקית.

ספרי קצת על הבוטיק.

"הבוטיק מגלם בתוכו את כל מה שחלמתי. הוא ממוקם ברחוב ציורי ומואר עם אנרגיות טובות וקהל אנשים שמתאים לקולקציות שלי וגם העיצוב הפנימי מאפשר לי להציג את הבגדים בדיוק כפי שדמיינתי. יש קומת כניסה לבגדים, קומה לתכשיטים ויש כאן צוות נהדר ותומך של שש עובדות שהן מעצבות בהכשרתן העובדות במשרה מלאה וגם צורפת, מנהלת סטודיו תדמיתנית ותופרת ויש גם את לולה כלבת הפודל שלי שמביאה לכאן קארמה טובה ואותי שאני כלבויניקית שמצד אחד מנהלת ומצד שני מעצבת תכשיטים ומעצבת בגדים".

קידר מעידה על עצמה שהיא מתקלטת בין שני כובעים, מצד אחד אומנית שחולמת בגדול ורוצה להגשים את כל הפנטזיות העיצוביות שלה ומצד שני אשת עסקים ממולחת עם רגליים על הקרקע שאוהבת לנהל ולדעת שהכל תחת שליטה "אני מודה שיש לי פיצול אישיות כי יש בי את שני הצדדים החלק העסקי, אני מאוד אוהבת לנהל ולכן גם למדתי שנתיים עריכת דין ובגיל 37 עשיתי תואר שני למנהל עסקים ומצד שני יש בי את האומן המיוסר הזה שרק רוצה ליצור בלי לחשוב על כלום. אבל אתה חייב שיהיה לך חלום שיתגבר על החוש העסקי כדי שהחוש העסקי ישרת אותו וככה אני פועלת בחיי היום יום כי בוער בתוכי החלום".

קידר שלובשת לעבודתה בכל בוקר פריט אחר מהקולקציה העכשווית שלה ממתגת עצמה כבוטיק אקסקלוסיבי המיועד לנשים המודעות לעצמן שרוצות לשדר יצוגיות ונשיות מבלי לוותר על תחושת הנוחות והנינוחות שבבגד: "יש לי קהל לקוחות מגוון רובן החל מהעשור השלישי לחייהן. אני פונה לנשים שצרכות להיות יצוגיות, מנהלות קרנות סיכון, רופאות, נשות עסקים, מנכ"ליות סמנ"ליות, מפיקות טלוויזיה וגם סלבס. העיצוב שלי נקי וגראפי ומאוד מעוצב כשהמטרה שלי היא לעצב לאישה בגדים שיעניקו לה תחושה של נינוחות וביטחון עצמי כי רק אם הבגד נוח ומתאים לגופך ולמי שאת אז את יכולה למצוא את האיזון והביטחון שלך".

מה היתרון של הבוטיק שלך על פני חנויות הלבשה?

"היתרון שלנו זה שיש כאן קולקציית בגדים ייחודית ואכותית שיכולה להתאים לכל אישה בכל מידה ותפקיד. כל הבגדים שכאן יכולים להראות קז'ואל אבל בעזרת סטיילינג נכון, בשניה שתוסיפי להם אקססוריז מתאימים הם יראו כמו בגדי ערב לכל דבר. עוד יתרון זה שאני לא מחזיקה ארסנל של מוכרים שבאים לשווק לנשים את המוצר אלא מוכרות אינטליגנטיות שמבינות אופנה ובאות להתאים את הבגדים לאישה שמולן ויש לקוחות שקונות כאן את כל הארון שלהן ואנחנו עוזרות להן לבנות את זה נכון".

בבוטיק של קידר ניתן למצוא קולקציה בגדים אופנתית המתחלפת פעמיים בשנה והכוללת בגדי עבודה ליום יום ובגדי ערב בטווח מחירים סביר, מחיר בגדי קז'ואל נע בין 350 ל- 900 ש"ח, בגדי ערב יעלו בין 1000-2000 ש"ח, התכשיטים בחנות עולים בין 200-900 ש"ח. את ההשראה לבגדים ולתכשיטים קידר מקבלת בזמן ריצת הבוקר שלה וסיעור המוחות עם צוות החנות: "אני מקבלת השראה בריצת הבוקר שלי שהיא כמו מדיטציה כי כשאני רצה אני מצליחה לפתח דגמים חדשים, לחשוב על טעויות, תיקונים, אני חוזרת הביתה ויודעת בדיוק מה אני צריכה לעשות. מקור השראה נוסף הן הבנות שעובדות איתי בחנות, אני מציגה להן רעיון ואז אנחנו מדברים עליו – מאיזה בד יהיה, מה צריך להוסיף לו".

כאמא לשלושה ילדים קידר מצאה עצמה נאבקת כדי לשלב בין קריירה תובענית של מעצבת אופנה עצמאית לבין אימהות כשהיא מנסה בכל יום מחדש למצוא את הנוסחה המנצחת. "הכי קשה לי עד היום זה לשלב בין קריירה לאימהות כי יש לי כמה כובעים בחיים שבכולם אני רוצה להיות הכי טובה שרק אפשר, אמא טובה, אשת עסקים טובה יוצרת טובה. רק לפני חמש שנים כשהתאומים הגיעו לגיל 13 העזתי לצאת מהבית ולעבוד ימים שלמים כי עד אז היה לי חשוב לאכול איתם צהריים על בסיס יומי, הייתי עובדת בבוקר עד שתיים וואז הינו אוכלים יחד. היה לי קשה לשחרר את האחיזה בהם ולהתפנות רק לעבודה למרות שהם תמכו ופרגנו ואמרו לי שהם מוכנים שאמא תגשים עצמה. זו תמיד הדילמה האם אני נותנת להם role model של אישה שהיא אמא ואשת קריירה או שאני נטו אשת קריירה שקורעת את העולם ומגשימה את עצמה".

בימים אלו קידר עובדת על המיתוג שלה ובכל יום מוסיפה ומשדרגת את הבוטיק שלה: "החלום הבא שלי הוא לשווק את עצמי בצורה בוטיקית בעולם, לשווק את הבגדים והתכשיטים בעולם כולו. אבל בינתיים אני עסוקה בחיזוק הבוטיק והמותג שלי שכאן ואת חנויות האונליין שלי והרשתות החברתיות ומקווה להגיע לכמה שיותר יעדים וארצות".