הטיפים שלי לבעלות העסקים להתנהלות נכונה מול הבנק שלנו יעזרו לכן ולנו ליצור יחסי אמון וצמיחה משותפת".

 

עוד באון לייף:

 

פגישת הכרות- טרם פתיחת החשבון מומלץ להגיע לפגישת היכרות משותפת עם הבנקאי בסניף. כדאי לתאם את הפגישה מראש וזאת על מנת לייצר פגישה אפקטיבית לתועלת שני הצדדים.  הבנקאי שתפגשו מתמחה בתחום העסקי על כל היבטיו הנדרשים. כך, למשל, ניהול תזרים עסקי שונה מהותית מחשבון פרטי המושתת על כניסת משכורת אחת בחודש ולכן בחשבון עסקי ניתנים פתרונות אשראי מגוונים תוך התחשבות בתזרים ובצרכים המשתנים מעסק לעסק.

 

הכנת תכנית עסקית– אני ממליצה להגיע לפגישה בצורה מסודרת לאחר שעשיתן שיעורי בית. כדאי להצטייד בתכנית עסקית קצרה (לא יותר מארבעה עמודים) אשר תעזור לבנקאי להכיר את העסק ולדעת מי עומדת מאחוריו. כדאי שהתוכנית תציג את מהות העסק, החזון , מי הספקים והלקוחות של העסק, במה העסק שונה ממתחריו בתחום ומה היתרון היחסי של העסק. אני גם ממליצה לרשום תחזית עתידית של הכנסות והוצאות ותקציב שיווק ולאן אתן שואפות להגיע.

רושם ראשוני - אחד הכללים במתן אשראי לעסקים הוא הערכת האדם העומד מול הבנקאי – ולכן לרושם הראשוני יש חשיבות רבה.  אתן מהוות את הפנים של העסק וצריכות לקחת זאת בחשבון בפגישה הראשונה ואף לאחריה. הכלל הראשון של כל בנקאי הוא קודם כל להבין למי נותנים את האשראי ולאחר מכן עבור מה. לכן כדאי לכן כבר בתוכנית העסקית לכתוב כמה מילים על עצמכן, על הרקע ממנו אתן מגיעות ומהו החזון האישי שלכן. למה העסק "בוער בעצמותיכן".

 

 

התנהלות מסודרת מול הבנק - התנהלות מסודרת מול הבנק חשובה ביותר. בכל מתן אשראי הבנק לוקח על עצמנו סיכון ולכן ברגע שהבנקאי חושב שבעלת העסק מנהלת נכון את העסק שלה – מבחינת הבנק הסיכון קטן בצורה משמעותית. חריגות לא מתואמות בחשבון והתנהלות רשלנית של בעלת העסק מדליקות נורה אדומה ומצביעות על כך שהעסק לא מנוהל אלא מתנהל מעצמו; לכן חובה על כל עסק לנהל תזרים מזומנים מסודר כדי לצפות חריגות עתידיות ולעדכן מראש את המערכת. ככל שנהיה יותר מעורבים במצב העסק שלכן, ככה נוכל להיערך מראש לכל תסריט אפשרי.

הגדרת דרכי התקשרות מול הבנקאי – חשוב מאוד כבר בתחילה לתאם צפיות מול הבנקאי באשר למידת זמינותו  ולהגדיר מראש דרכי התקשרות שלכן איתו – נייד, מייל וכדומה.

 

היחסים בינכן לבין הבנקאי הן למעשה לחוזה לכל דבר ועניין ולכן כדאי לעמוד בכל הבטחה שמסרתן לבנקאי. בצורה זו, הבנק ירגיש שבעלת העסק מחויבת לעסק וליחסים עם הבנק, חיה את העסק ושולטת בעניינים.