נתחיל בטיפ קטן: "כדי להפוך את עור הפנים לזוהר חשוב להשתמש בקרם לילה שמכיל חומצות רטינול. קרם הלילה גורם לעור להתחדש כשאנחנו במנוחה וגורם לו להראות זוהר ואחיד יותר בבוקר. בנוסף, חשוב להקפיד על שימוש במסכת פנים, זה לא רק פינוק אלא טיפול ממצק שאנחנו יכולות להעניק לעור בהשקעה של 5 דק? בלבד. התאימי לעצמך מסכה לא לפי סוג העור אלא לפני מה שמטריד אותך אם את רוצה עור זוהר, השתמשי במסכת לחות או מסכת אנטי אייג?ינג. אם העור שמן, כדי להפוך אותו לזוהר ובריא השתמשי במסכה מרעננת שמכילה מנטול/ קמפור".

מימי לוזון, 50, קוסמטיקאית רפואית, אמא לשניים (18,22) ונשואה לדני לוזון, משנה מנכ"ל סופר פארם, היא האחראית על עורן הזוהר והצעיר של עשרות סלבריטאים. דוגמניות צמרת רבות בארץ ובחו"ל המטופלות אצלה משתמשות במוצריה. עם ותק של למעלה מ-30 שנה לוזון מקדישה את חייה להענקת המראה האולטימטיבי לפנים של לקוחותיה ומאמינה שלכל אחת ואחד מגיע עור פנים מושלם.

"מגיעים אלי לקוחות עם בעיות בעור הפנים ואני מתקנת להם", היא אומרת, "הטיפול שלי משנה ללקוחות את החיים וגורם להם לתחושה טובה וביטחון עצמי כי אין מה לעשות הפנים שלנו זה כרטיס הביקור שלנו בעולם. את יכולה להחליף נעליים, בגדים ולשנות את השיער שלך מיליון פעם אבל את עור הפנים שלך את לא יכולה להחליף והוא הדבר הכי בולט בך. מגיעה אלי למשל נערה יפה ומיואשת שמספרת לי בבכי שהעור שלה עמוס בפצעי בגרות במצב לא טוב, והנה תוך עשרה טיפולים היא מקבלת עור פנים חלק, נקי בוהק ומעזה ללכת עם שיער אסוף. זו תחושה עילאית שאותה נערה מקבלת פנים חדשות ואוהבת להביט בעצמה בראי".

בסיוע בנק מזרחי- טפחות לוזון הקימה ב-2006 את המכון שלה בביתה הפרטי בפתח תקווה ומקבלת שם את מטופליה. "המכון מעניק מגוון של טיפולים לעור הפנים ולגוף כשיש כאן את כל סוגי טיפולי הפנים מפילינג עמוק לחידוש העור, לייזר פיקסל המסייע בהסרת כתמים קמטים וצלקות, חמצן לאנטי אייג'ינג והצערת העור, טיפול בעזרת גלי רדיו RFהמסייע למיצוק העור ומטפל בקמטים ורפיון העור. כמובן שאני מטפלת גם בהעלמת קמטים, קמטוטים, הבהרת כתמים והפיכת העור לצעיר חלק וזוהר" אומרת לוזון בזמן שהיא בוחנת את פני בקפידה ונותנת אבחנה מקצועית מהימנה שגורמת לי להתחרט על העובדה שפני מעולם לא ראו קוסמטיקאית.

"כל לקוחה צריכה לדעת את משולש הקסמים של עולם הקוסמטיקה- קוסמטיקאית טובה, מוצרים טובים ומכשור מקצועי. כשאחד מהם לא מתפקד אז הכל יקרוס. אם אני עובדת עם מכשור טוב ומוחקת לך את הכתם אבל עושה לך פולואפ לטיפול עם חומרים זולים התוצאה לא תהיה מושלמת. אז מה עשינו בזה?"

"קוסמטיקה היא חלק בלתי נפרד מהחיים"

לוזון החלה את דרכה כקוסמטיקאית ב1986 כשלמדה קוסמטיקה אצל אניטה בר לב ואח"כ במשך שלוש שנים רכשה את השכלתה בקוסמטיקה רפואית באוניברסיטת בר אילן. "כל השנים למדתי והתפתחתי בתחום ולקחתי קורסים רבים בארץ ובחו"ל עד שנשאבתי לתחום הזה והבנתי שלהיות קוסמטיקאית זה לא רק לעשות שפם ולהוציא שחורים זה הרבה מעבר לזה. הבנתי שקוסמטיקה זה כמו הייטק תחום שכל הזמן מתפתח וצועד קדימה במכשור, במוצרים בתובנות ולא יעזור מה יקרה בעולם הזה, לכולנו חשוב איך אנחנו נראים. זה לא הולך להיעלם מהעולם. אני מחנכת את הלקוחות שלי שקוסמטיקה היא חלק בלתי נפרד מהחיים".

מה כל כך חשוב בקוסמטיקה?

"אנשים משקיעים המון זמן וכסף בבגדים, נעליים, חדר כושר, ריצות וטיפוח השיער. מה שהם לא מבינים זה שפנים אי אפשר להחליף, זה מה שיש והפנים שלכן הם הדבר שמאפיין אתכן ולכן חשוב לדאוג לעור הפנים כבר מגיל צעיר. אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה, מי שרוצה עור פנים יפה בהתבגרותה חייבת לטפל בו בשלביו המוקדמים. רוב הלקוחות שמגיעים לכאן מוטרדים מזה שעור הפנים שלהם נראה עייף. הם רוצים עור חי זוהר וויטאלי וזה דורש השקעה רבה ומחויבות. לכן אני מחנכת את לקוחותיי שקוסמטיקה זה לא רק דבר חד פעמי ומי שרוצה עור פנים יפה וזוהר צריכה להכניס את הקומסטיקה לסדר היום. הרי בסופו של דבר כל אחת רוצה להראות 'וואו'. כדי להשיג את ה'וואו' הזה את צריכה לטפל בעור הפנים שלך כל הזמן ולא ללכת לקוסמטיקאית כשיש לך חתונה או בר מצווה או ברית לילד".

לוזון בנתה את האימפריה שלה בעשר אצבעות כשבתחילת דרכה עבדה כקוסמטיקאית בבית הוריה וכיועצת יופי בחברות קוסמטיקה מוכרות. "אין מוצר קוסמטיקה שאני לא מכירה שזה יתרון גדול שלי על פני קוסמטיקאים אחרים", היא אומרת, "אין מצב שלקוח יספר על חומר שהוא השתמש בו ולא אדע במה מדובר. בעיני קוסמטיקאית שלא מכירה את חומרי הקוסמטיקה זו תקלה חמורה" מספרת לוזון שב-2007 השיקה ליין מוצרי קוסמטיקה משלה הנמכרים כיום בארץ ובעולם כולל בכולבו הלונדוני היוקרתי סלפריג'ס.

חמושה בליין מוצרים משלה שנמכרים במקומות רבים בארץ לוזון החליטה שהגיע הזמן לפרוץ קדימה ולמנף את העסק העצמאי שלה כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות.  "יש כל כך הרבה קוסמטיקאיות בארץ, רק כאן ברחוב שלי יש לפחות שבע קוסמטיקאיות ולכן ניסיתי להבין איך השוק הזה עובד ואיך אוכל לבדל את עצמי מכל הקוסמטיקאים האחרים. גם אם יש לך את הידיים הכי טובות בעולם והמכשור הכי טוב עדיין צריך משהו אחר, משהו אקסטרא שבזכותו ובגללו יגיעו דווקא אליך" אומרת לוזון שמצאה את 'האקסטרא' דווקא בעולם הסלבס.

ואז הזמינו אותי לאוסקר

אז איך חדרת לעולם הסלבס הנכסף?

"החלטתי לפנות לעולם המפורסמים והייתי בין הראשונים שעשו קומסטיקה לכל מיני סלב כשהראשונה שלי הייתה הדוגמנית ואשת העסקים שלי גפני. באותה תקופה שלי פתחה את העסק שלה 'מאדינה מילאנו' והתחלנו לקיים הרצאות משותפות כשהיא המליצה עלי ואני עליה וככה פרגנו ועזרנו אחת לשנייה. היא המליצה עלי לחברות שלה והשמועה עלי עברה מפה לאוזן. טיפלתי ואני מטפלת כמעט בכל הסלבריטאים בארץ אילנית לוי, מירי בוהדנה, לירון ויצמן, מיכל הקטנה, מלי לוי, רותם סלע, אניה בוקשטיין, שירלי בוגנים, איתי תורג'מן ועוד רבים ומוכשרים. הגעתי למצב שצריך להזמין אצלי תור לפחות שלושה חודשים מראש אבל עדיין רציתי להגיע לידועונים מעבר לים".

והיא הגיעה.לאחר שכבשה את ידועני ארצנו לוזון החליטה שהגיע הזמן לפרוץ גם לחו"ל ולפני שלוש שנים היא טסה לפסטיבל הסרטים בוונציה. "הטעימה הראשונה שלי בטיפול קוסמטי בחו"ל הייתה בפסטיבל הסרטים בוונציה כשהסוכן האיטלקי השיג לי את מכשיר ה-harmony xl המטפל בכתמי שמש, קמטים, ומחדש את העור. ככה הוא אני והמכשיר שטנו על הגונדולה עד לוונציה, שם פגשתי את הדוגמניות של ויקטוריה סיקרט והענקתי להן טיפולי פנים כשביניהן הייתה הלקוחה הראשונה שלי מחו"ל- הדוגמנית אלסנדרה אמברוסיו. היא עד היום לקוחה שלי וקובעת איתי טיפול בכל פעם שאני בחו"ל. לאט לאט דוגמניות וסוכנים החלו להכיר אותי, טסתי לשבועות אופנה בעולם כדי להעניק טיפול קוסמטי לדוגמניות כמו נעמי קמפבל ואירנה שיי. הכרתי עורכי ועורכות עיתוני אופנה והתחילו להזמין אותי לכל מיני אירועים עד שהתגלגלתי לאוסקר".

איך זה מרגיש לכבוש את השטיח האדום?

"הגעתי ללוס אנג'לס ארבעה ימים לפני הטקס עצמו ובאמת בהתחלה היתי קצת בהלם. טיפלתי באלסנדרה אמברוסו וג'ולייט לואיס שקונות את מוצריי ובעוד במאים ושחקנים שאני לא מכירה את שמם ומוכרים בעיקר בארה"ב. אבל אני חיבת להדגיש שאני לא מתעסקת בטפיחה על השכם ב'כל הכבוד, מימי לאן הגעת'. אני אדם כזה שמחפש כל הזמן את הת'כלס, מה יוצא לך מזה. אני מנהלת עסק והעסק הזה צריך להרוויח אז עם כל הכבוד לאוסקר אני רואה בו בעיקר עוד אפיק פרסומי ליצירת קשרים לעתיד כקרקע למכירת המוצרים שלי בחו"ל וטיפולים בידוענים ששם".

פרסום זה חשוב, לא?

"כן ולא ותלוי באיזה דרך. אין לי שלטי חוצות ופרסומות עם השם והפנים שלי כי אני לא מאמינה בזה, זה לא אמין בעיני. אבל אם תפתחי עיתון ותקראי על דוגמנית שמתפרנסת במאות אלפי דולרים ומספרת על הטיפולים שהיא עושה אצלי ועל כמה שהיא מרוצה אז את תבואי אלי. ככה זה עובד כי הדרך הכי טובה למצוא קוסמטיקאית טובה זה המלצות ממקור ראשון".

טיפ לבחירת קוסמטיקאית טובה שלא תהרוס את פנייך:

"שוק הקוסמטיקה הוא תחום פרוץ לחלוטין ולכן כל מי שחפץ בטיפול קוסמטי חייב קודם כל לעשות תחקיר על המוצרים, התכשירים והמכשירים שהקוסמטיקאית שמולו עובדת איתם. לברר איתה עם אילו חברות ומוצרים היא עובדת, שהיא לא תיתן לך חומרים בתוך צנצנות מאולתרת אלא רק מוצרים סגורים מחברות ידועות ולוודא שיש לה מכשור רפואי חדשני ומתקדם. ברגע שיש לך רשימה של כל הדברים לגשת לגוגל ופשוט לבדוק ולחקור. אסור באיסור מוחלט לשכב על מיטת הטיפולים בשנייה שהגעתן ולתת לקוסמטיקאית לטפל בכן. היא צריכה להכיר את ההיסטוריה הרפואית והטיפולית שלכם ולבנות תכנית עבודה ויש להתעקש על כך ולצאת משם רק עם התכנית והמידע ביד ואז להחליט אם לחזור לשם או לא. חשוב להדגיש שטיפול קוסמטי לא מקצועי עשוי להזיק לעור הפנים לעתים לצמיתות".