הן עוסקות בתחום האפל של המשפט הפלילי, מסנגרות על רוצחים, ראשי משפחות פשע ואנסים, או דווקא מצליחות להרשיע את בכירי המדינה, כמו הנשיא לשעבר, משה קצב. יש עורכות דין רבות כאלה, שלא הייתם רוצים לפגוש מולכם במסדרונות בית המשפט, אבל יש כמה שבלי ספק צועדות בראש, עורכות הדין שמובילות בתחום המשפט הפלילי. שלי טימן, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, הוסיף מה באמת חושבים עליהן מצדו השני של הדוכן.

 

עוד ב Onlife:

 

 

עו"ד רויטל סוויד, 45

 

עו"ד רויטל סוויד (צילום: יח"צ)

 

רויטל סוויד פרצה לתודעת הציבור כסנגורית של משפחות המוגדרות כארגוני פשיעה במחצית שנות ה-90', לאחר שייסדה את משרדה העצמאי. עם לקוחותיה נמנים בעבר בני משפחת אבוטבול וגם אמה של הילדה רוז, מארי פיזםבראיונות שנתנה בעבר, הסבירה סוויד שכבר מכיתה ג' היה לה ברור שתהיה עורכת דין, ושההחלטה להיות סנגורית הגיעה מכיוון שהבינה שיותר קל ללמד זכות על אנשים מאשר לשלוח אותם למאסר. 

 

בכנס של עורכי דין צעירים שנערך בתחילת השנה התבדחה עו"ד רויטל סוויד לאחר שנשאלה בפאנל עורכי דין כיצד נגבה שכר עורכי הדין והיא השיבה בהומור ששכר הטרחה שלה נקבע על פי שלושה פרמטרים של הלקוח: סוג הנעליים שלו, השעון, ומחזיק המפתחות של רכבו. אם הלקוח לא נבהל מהסכום בו היא נוקבת היא מוסיפה את המילה "דולר". כשגם זה עובר בשקט, היא מוסיפה שזה לא כולל מע"מ. אם הכול ממשיך כשורה, היא מוסיפה שמדובר כמובן רק במקדמה.

 

דבר המומחה:

סוויד נחשבת לפיקחית ומאד מוכשרת. היא מתנסחת בצורה יוצאת מהכלל כשהיא צריכה להסביר דברים ולהגן על הלקוח שלה. הייחוד שלה הוא בכך שלמרות שהיא מייצגת את מי שנחשבים לראשי פשע מאורגן ובוחרת מקרים של פשיעה קשה מאד, דברים לא סימפטיים ומסוכנים, עבריינים קשים מאד נוהגים בה בכבוד וסומכים עליה. היא לעולם אינה צועקת, מקימה מהומות או רבה עם השופט. להיפך, היא מדברת בכבוד רב לשופטים.

 

היא נחשבת לאמינה מאד, ויש כבוד רב בינה לבין הפרקליטות ולבין בית המשפט. היא איננה חושש מהעבריינים, ויודעת להיחלץ משאלות מביכות ולהישאר ביחסים טובים עם התביעה כיוון שהיא יודעת מה שכל עורכי הדין הפליליים צריכים לדעת – שלדבר עם התביעה זה לא אומר למכור את הלקוח, אלא משהו שיכול לקדם אותו.

 

 

עו"ד תמי אולמן, 57

 

עו"ד תמי אולמן (צילום: יח"צ)

 

אומרים שבוורידיה של הסנגורית הדומיננטית עו"ד תמי אולמן זורמים מי קרח. בין שלל לקוחותיה נמנים חוה יערי וטל מור, נהג האופנוע שדרס את שניאור חשין – בנו של המשנה לנשיא בית המשפט העליון, מישאל חשין. זה לא הפריע לאולמן לכנות את מור "חמד של ילד" בראיון שנתנה לפני כשנה ל"גלובס". באותו ראיון היא גם סיפרה שכבר מגיל צעיר ידעה שהיא רוצה להגן על "הרעים" כי היא "סנגורית בנפש, סנגורית בדם", ושהיא מתייחסת לכל תיק כמו אל חידת בלשים שיש לפתור.

 

דבר המומחה:

להערכתי, מדובר בסנגורית מספר 1 במדינה משום הידע הרב, הניסיון, המקצועיות, והשקט הנפשי שהיא מביאה איתה. יש אצלה איזון נפלא בין נימוס ודרך ארץ, ניהול חקירות ללא השחרת פנים, יחס של כבוד לבית המשפט ובין עמידה איתנה, עיקשת ונחרצת על זכויות הלקוח שלה. הדברים אינם מתנגשים זה בזה והיא מוכיחה שזה רק מועיל להיות אופרטיבי עם הצד שכנגד, עם בית המשפט והעדים, ושלא מוכרחים לצעוק כדי להשיג משהו וכדי להוכיח ללקוח יחס של נאמנות.

 

אולמן מדברת בנחרצות, אבל לא בחוצפה. היא שואלת שאלות ענייניות ולא מתווכחת עם בית המשפט, ויחד עם זאת מייצגת נאמנה את הלקוח שלה ולא פועלת לרעתו. בנוסף, היא זוכה להערכה על כך שהיא מכירה ומכינה את התיק על בוריו. היא הולכת לזירת האירוע, והיא מכינה את השאלות כמו שצריך מראש. לא יעלה על הדעת שהיא תתרשל ולא תכיר את התיק שבו היא מטפלת.

 

 

עו"ד קרן נהרי, 41

 

עו"ד קרן נהרי (צילום: יח"צ)

 

בנוסף להיות פליליסטית מוערכת היא גם משתייכת לשושלת מכובדת של פרקליטים: אביה הוא העו"ד הפלילי הידוע בני נהרי, ובן דודה הוא עו"ד שרון נהרי, שבין לקוחותיו נמצא איציק אברג'יל.

 

בין לקוחותיה המתוקשרים אפשר למצוא יעדים מודיעיניים כמו זאב רוזנשטיין ויוסי אבוטבול, החוואי שי דרומי, שהואשם בהריגת אדם שפלש לשטחו ואת מאבטח הרמטכ"ל ארז אפרתי, שהואשם באונס. בשנה שעברה, אחרי ארבע שנים בהן פעלה לצידו של אביה, נהרי פתחה משרד עצמאי משלה בו היא ממשיכה לעסוק בייצוג בתחום הפלילי.

 

דבר המומחה:

בדומה לרויטל סוויד, גם קרן נהרי עוסקת במקרים של פשיעה קשה ביותר ובמובן זה היא ממשיכה את המשרד של אביה, שייצג גם הוא עבריינים כאלה. היא מאד מנומסת, אבל גם מחוספסת ותקיפה בטיעונים שלה. היא זוכה ליחס של כבוד גם מצד השופטים וגם מצד לקוחותיה.

 

 

עו"ד רונית עמיאל, 51

 

עו"ד רונית עמיאל (צילום: עמי שומן)

 

אף רשימה של עורכות דין מצטיינות בתחום הפלילים לא תהיה מלאה בלי ציון שמה של התובעת עו"ד רונית עמיאל. עמיאל עובדת בפרקליטות מאז 1985, ובמשך הזמן שעבר מאז היא ניהלה תיקים רבים בתחום עבירות רצח, מין ומרמה.

 

רונית עמיאל שימשה, בין היתר, כתובעת בפרשת רצח הנער טל רייכמן, אבל התיק המפורסם ביותר שלה הוא משפט קצב, שהסתיים בהרשעת נשיא המדינה לשעבר בעבירות אונס ובשליחתו לתקופת מאסר של שבע שנים. בתחילת השנה הנוכחית נבחרה עמיאל לכהן בתפקיד פרקליטת מחוז מרכז.

 

דבר המומחה:

רונית עמיאל מקצועית מאד ובעלת ניסיון אדיר וארוך שנים. למרות שהיא מייצגת את התביעה הכללית במשך כל כך הרבה שנים, מתקופת התמחותה ועד למינויה כפרקליטת מחוז מרכז, היא בשום אופן אינה "ציידת". כלומר, היא לא מחפשת להרשיע בכל מחיר. מנגד, גם כשהיא קיבלה פעם הוראה להופיע בתיק מסוים אחד, בו לא האמינה עד הסוף, היא עשתה את תפקידה בנאמנות, והופיעה בבית המשפט כאילו היא מאמינה בתיק לחלוטין.

 

רונית עמיאל עובדת על פי מצפונה ולפי הצד שהיא מייצגת והכול נעשה בנעימות אין קץ ובאופן שקט. אופן התבטאותה בעל פה ובכתב הוא מאד יפה וראוי, הכול מתבצע בעדינות ובנועם. הדבר הבולט ביותר שהיה לאחר הצלחתה הגדולה בתיק קצב הוא שהיא התבטאה באופן מאד ממלכתי וסולידי, ללא שום טיפה של שמחה או יוהרה.

 

 

עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, 56

האחרונה והחביבה היא עו"ד אריאלה סגל-אנטלר הידועה בעיקר בשל תיק הנשיקה של חיים רמון ופרשת האזנות הסתר שנחשפה בעקבותיו. סגל-אנטלר הייתה התובעת בתיק, שהסתיים בהרשעתו של שר המשפטים לשעבר בביצוע מעשה מגונה בקצינה ממשרד ראש הממשלה. היא אמנם ספגה ביקורת חריפה מצד מבקר המדינה על תפקודה בתיק בשל פרשת האזנות הסתר, אולם היא גברה עליה, קודמה וכיום מכהנת בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב.

 

דבר המומחה:

מדובר באישה אנרגטית, פלפלית מכל צדדיה. היא משפטנית בעלת חוש הומור, מתבטאת בבית המשפט חצי בקריצה, חצי ברצינות. היא מצליחה לשכנע סנגורים בתיקים מאד כבדים להגיש בהסכמה קלסרים שלמים של מסמכים כדי לא לבזבז את זמנו של בית המשפט לריק ולגרום לגרירה בדיונים.

 

אריאלה סגל-אנטלר יודעת איך לשכנע ויודעת גם להגיע להסדרי טיעון בלי לוותר על מה שהיא חושבת. היא קשוחה, יש שיאמרו שאולי אפילו אגרסיבית, אבל יש בה גם צד אמהי המגונן על הקורבנות. גם את החקירות הנגדיות היא מנהלת בהומור, בחצי קריצה ובתחבולה, אבל תמיד בגבול המותר.

 

____________________________________

הכנסי לפורום נשים ועסקים של Onlife