שוק העבודה והתעסוקה של נשים בישראל בשנת 2012 משתנה. אם בעבר היינו רואים נשים שכירות ב"עבודות מסודרות שנותנות בטחון", היום המציאות היא אחרת. אולי גם בשל הפער המגדרי שקיים עדיין, מכתיב התנהלות של מוסדות רבים ומשפיע בעיקר על נשים אחרי לידה, אבל העובדה היא שהחיים שלנו היום הם שונים ממה שהיו לפני עשור.

 

עוד ב Onlife:

 

בסופו של דבר – שוק העבודה היום פולט החוצה את מי שחצה את גיל 45, גברים ונשים כאחד, ולמעשה נוצר מצב בו אנחנו חייבים להמציא את עצמנו מחדש. ועדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.

 

יציאה לעצמאות היא הפתרון המושלם לשילוב בין חיים אישיים לקריירה, ובין קריירה לאימהות. זה מה שיאפשר לך להשתחרר מכבלי העבר ולהיות האישה "החדשה", ויחזיר לך את הזכות והחופש לבחור מתי להיות אוהבת, לוחמת, נאהבת  ומתי להרפות ופשוט ליהנות. כלל לא משנה אם את אם חד הורית או בזוגיות, אם את רווקה או בדרך לחופה, רק דבר אחד חשוב -  מה את בוחרת לעשות עם חייך.

 

להתגבר על הפחד

המעבר מסטטוס של עובדת שכירה לסטטוס של בעלת עסק עצמאית, הוא קשה מנטלית. את הופכת לאישה עצמאית ואחראית לגורלך, מה שעשוי להיתפס כדבר מפחיד ומלחיץ, ויש שיגידו שזאת מחשבה שמשתקת את מרבית האנשים בעולם, ללא הבדלי דת, גזע ומין. עלינו לשנות את זווית הראייה שלנו ב - 180 מעלות. איך עושים את זה?

 

רגע לפני שמתפטרים מעבודה, חושבים על הגרוע מכל; לא יהיה לי כסף, לא יהיה לי בית, לא יהיה לי מה לאכול ועוד. אלה מחשבות טבעיות שעולות כאשר שוקלים לערוך שינוי בחיים: תנו להן להתקיים. אך במקביל, נסו להפיג כל אחת מהמחשבות וכל אחד מהספקות האלה על ידי פעולות שתעשו, או הבטחות שתבטיחו לעצמכם: "אני מבטיחה לעצמי שתמיד יהיה לי כסף לשלם עבור כל מה שאני צריכה". אל תתמקדו באיך זה יקרה, את זה נדע רק לאחר מעשה.

 

לבחור את הצעד הבא

חישבו מה אתן רוצות לעשות. כדאי לערוך סקר שוק ולבדוק מה קיים, מה חסר ומה הערך המוסף שאתן יכולות להעניק לעולם.

 

בתחום בו בחרתן יש להתמקצע, ולהגיע אליו מוכנות (קורס קצר, למידה של ספרים, אינטרנט, הרצאות, ואולי יש לכן כבר את כל הידע הדרוש). ככל שתצברו יותר ידע וניסיון כך יהיה לכן יותר בטחון ואמונה בעצמכן. זו תהיה קפיצת המדרגה שלך בחיים, ומה שיעשה את ההבדל בין להיות רק "בסדר" למצליחה. וחשוב מכך – מסופקת.

 

לחלום, אבל להישאר ריאלית

היום בישראל נפתחים כ - 45,000 עסקים חדשים, אך במקביל כ - 35,000 עסקים נסגרים מדי שנה. אז לפני שאת רצה להיות מנכ"לית, יש לערוך תכנית עסקית שתתאים לך, לאופי שלך ולעסק שאת רוצה להקים.
 

חשוב לזכור שהשנים הראשונות הן שנים של בנייה. בדיוק כמו בתחילת דרכך בשוק העבודה, כשהתחלת את הקריירה והמשכורת נראתה בהתאם. לכן, חשוב להיערך כלכלית או לעשות עבודות זמניות במקביל, כדי שלטווח הארוך תוכלי להשיג את המטרה שלך - להיות עצמאית.

 

כשאנו הופכות להיות עצמאיות, אנחנו הופכות ל - One Woman Show, אנחנו צריכות להיות אקטיביות ופעילות על מנת לגרום לדברים לקרות. קחו בחשבון שבהתחלה אתן עושות את הכל - שיווק, אדמיניסטרציה, ניהול, ניקיון ומה לא. ככה זה כשהעסק הוא הבייבי שלכן.

 

ללמוד מכל מי שאפשר

אחד הדברים החשובים בתהליך הזה הוא להמשיך ללמוד ולשאוב מידע, תמיד. לכן, כדאי לצאת מעצמך ומלב מהסביבה המקיפה אותך, משום שלרוב היא פשוט תשקף את הפחדים שלך ברגע זה.

 

צאי והכירי אנשים חדשים: נשים וגברים שכבר עשו את זה, הפכי אותם להשראה שלך ולמדי מהם. היפגשי עם אנשי מקצוע מהתחום שלך והיפתחי לביקורת בונה. היא תעזור לך להתמקצע ולבדל את עצמך, להפוך לטובה יותר ובשאיפה – גם מצליחה יותר.

 

אמונה ובטחון הם אבני יסוד בדרך להפוך לבעלת עסק עצמאי משגשג. לכן, חשוב להתמיד וללמוד מהנסיונות, גם מהכישלונות. כי בהתחלה העולם בוחן אותנו עד כמה אנחנו מאמינות בעצמנו. ברגע שתעברי את מבחן האמונה בהצלחה, זה יהיה הרגע  בו תצליחי בכל אשר תעשי. כי כשמאמינים - השמיים אינם הגבול.

 

____________________________________________

לאתר של הילה סידי הכל ניתן לשינוי Simple as That

 

 

הכנסי לפורום נשים ועסקים של Onlife