לפני כשבע שנים בתקופה בה הסתיימו נישואיה, מצאה עצמה נעמי ויינשטיין לראשונה לבד כבעלת עסק עצמאית, מקצוענית מצד אחד, אך כפי שהיא מעידה על עצמה, ללא כל ידע שהוא בניהול עסקי ופיננסי. "הייתי נשואה עם 4 ילדים, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים מאוד מצליח בתחום העסקי והציבורי. לפני עשור, בגדול, חרב עליי עולמי, בתהליך שהסתיים לפני שבע וחצי שנים, כשנפרדתי מאב ילדיי". למרות שהעסק האדריכלי שלה הצליח מאוד, גילתה נעמי לבד שאין לה את הכלים הדרושים לניהול הקריירה והעסק בעצמה.

 

עוד באון לייף:

 

קונדיטוריה חדשה בעיצובה של ויינשטיין. צילום: אוסף פרטי

 

"הייתי צריכה להתחיל מחדש, והעוגן היחיד שהיה לי היו ארבעת הילדים ושני הנכדים שכבר נולדו אז. הייתי צריכה פשוט ללמוד להתנהל עסקית מחדש לגמרי, כמו אדם צעיר שמתחיל להתנהל בחיים הפיננסיים שלו לראשונה. אם זה אומר התנהלות עם חשבוניות ומול רו"ח, לפתוח חשבון בנק נפרד, כל הדברים הנלווים, להבין את כל מונחי הכלכלה האלה, שקודם לכן מעולם לא הייתי צריכה לעסוק בהם".

 

ויינשטיין, הנדסאית בוגרת הטכניון, מעידה שהיא בין הראשונים והראשונות בארץ שעברו לעבוד בתכנון מלא במחשב, מה שנתפס חדשני בזמנו. "היה לי מחשב Apple  מהעתיקים, כשזה עלה 27,000 ש"ח. הוא שווה הון ועד היום אני מצטערת שלא שמרתי עליו", היא מספרת על תחילת דרכה המקצועית. "מהר מאוד נכנסתי לתכנון הטכנולוגי החדיש, וזה עזר לי להיות מאוד אפקטיבית ולעבוד הרבה יותר מהר מאדריכלים אחרים, כך שיכולתי לספק תוצרת הרבה יותר זריזה ללקוחות שלי, מצד אחד ומצד שני, החופש הזה בזכות המחשב איפשר לי לחסוך צורך בבעלי מקצוע כמו שרטטים, ולבצע שינויים הרבה יותר בקלות לבקשות הלקוח בעצמי במקום. בזמנו זה מיצב אותי כמשהו שונה וחדש בקרב אדריכלים. עד היום אני עובדת לבד בדרך כלל, ומאוד בקיאה בטכנולוגיה בתחום".

 

בין הפרוייקטים שהרימה ויינשטיין בתחום העסקי והציבורי ניתן למנות עבודות עבור חברת אורביט, דלק, טאואר סמיקונדקטור ורבים אחרים. ענקית המחשוב Intel נעזרה בה כמה פעמים לעבודות ממוקדות, כמו המשרדים הראשיים שלהם בתל אביב. עוד בתיק העבודות של ויינשטיין תכנון ובניית מרכזי העשרה רב תחומיים, בבית יהושע ובאבן יהודה, שם עסקה באדריכלות פנים לצד חוץ.

 

ספריה, בית נוער ומשרדים בכפר נטר. הדמייה: נעמי ויינשטיין אדריכלות פנים

 

במקביל לניהול משרד אדריכלות פנים מצליח בתחום העסקי והציבורי, מחלקת ויינשטיין את חייה על הקו תל אביב לרמת הגולן – שם היא עוסקת כמנחת קבוצות להעצמה נשית והפקת סופי שבוע נשיים חוייתיים בגולן המשולבים במעגלי שיחה, יוגה ומדיטציה. 

 

לעלות במדרגות אל השלב הבא

 

איך הגעת בעצם מעיסוק בעולם האדריכלי, ההנדסי, המדוייק, המחושב, להנחיית קבוצות נשים שעוסקות בהעצמה רגשית והתפתחות אישית?

 

"כל השנים עסקתי בהתנדבות, במרכז לנפגעות תקיפה מינית. במשך 12 שנה איישתי את הקו הלילה מדי שבועיים. לאורך השנים גם לימודי מגדר, רייקי ועם הזמן מצאתי את עצמי מייעצת באופן טבעי ועוזרת לנשים, לחברות, וחברות של חברות שהפנו לעצה בזמן משבר. החלטתי ללכת ללמוד את זה באופן מסודר, כי מדובר בעניינים של הנפש וזה דורש ידע ואחריות מסויימת".

 

בסיום לימודי הנחיית הקבוצות בוינגייט החלה ויינשיין לבנות את הקבוצה הנקראת "במעלה המדרגות". "אלו נשים שנמצאות בשלב בחיים שבו הן מחפשות את הדרך לעלות 'עוד מדרגה' בפן המקצועי או ברמה האישית והפרטית, והקבוצה מאפשרת ומעודדות את זה תוך תמיכה והעצמה. זה מה שמשיק מבחינתי בין התחום האדריכלי שלי והתחום הרגשי – גם באדריכלות אתה בונה יסודות לבית או כשאתה בא לעצב חלל קיים, אתה בונה משהו חדש, משהו שונה, אחר, על בסיס אותן יסודות. כשאני עומדת מול נשים אני מגיעה לכאלו שאיפשהו, היסודות של החיים שלהם התערערו, ואני מנסה לעזור להם לייצב, לבנות מחדש, להתרומם מאותו מקום ובעצם – לעלות עוד מדרגה".

 

יוגה בבריכה בסדנת סוף שבוע‎ בגולן. צילום: אוסף פרטי

 

הקבוצות מתנהלות בנוכחות של עד 12 נשים ("כי יותר מזה אי אפשר להגיע לפרט בקבוצה"), והן נמשכות לרוב משך 8 מפגשים, ופעילותן מתחילה לרוב בחודש אוקטובר מדי שנה. "קיימנו גם כמה סדנאות סופי שבוע, מחמישי עד שבת, ברמת הגולן, בהם נערכו מפגשים לנשים בלבד. בעצם גרנו באותו בית, אכלנו יחד, חלקנו הכל, וכל הסדנה עסקה בהעצמה רגשית בשילוב עם יוגה ומדיטציות. זה התרחש כבר חמש פעמים וזה תמיד אירוע מאוד מרגש ומאוד מחבר".

 

"החלוקה הזו של השבוע, בין ת"א לרמת הגולן מדהימה ואני מאוד אוהבת אותה, כי אני מרגישה שהחיים שלי מתנהלים בשני מישורים: היותר מקצועיים ואדריכליים שלי הם בתל אביב, והיותר רגשיים, שקטים, החיים שסובבים סביב נתינה ואנשים – זה נמצא בגולן", היא אומרת.

 

כל עסק קטן מתחיל בחלום גדול

 

במקביל להמשך עיסוקה במשרד בתל אביב, שעובד כרגע על לא פחות מחמישה פרוייקטים שונים, מקדמת ויינשטיין כרגע פורמט תכנית טלוויזיה שיצרה, המשלבת את יכולות ההנחייה שרכשה עם את הידע המקצועי כאדריכלית. "חברת המדיה הגדולה בארץ רכשה את התכנית, ועכשיו זה בשלב מימוש הרעיון", היא מספרת. "אני מאמינה שהסיפור שלי מעיד שלשינוי בחיים ולהגשמת חלומות – אין מועד תפוגת תוקף".

 

גם לך יש עסק קטן שהתחיל מחלום גדול? היכנסי לעסקים משתפים ושתפי את הסיפור שלך.