כל עסק קטן מתחיל בחלום גדול. "אחרי שלוש שנים בתל אביב, אני מתחילה להרגיש שאני קוצרת את הפירות של העבודה הקשה של השנה-שנתיים הראשונות", מספרת אושרת לוי, בת 32, בעלת B.Ed בחינוך גופני ו-B.Sc במדעי התזונה, מומחית להרזיה ופעילות גופנית, מאמנת אישית וסטייליסטית. "השנה הראשונה הייתה לא פשוטה, כי בה בונים קהל לקוחות ויוצרים שם. זו שנה באמת לא קלה, אבל בשנתיים שאחר כך אתה מתחיל ליהנות מההשקעה שלך".

 

עוד באון לייף:

 

למרות שמעולם לא הייתה ילדה שמנה, לוי תמיד ידעה שתעסוק בתחום התזונה והכושר. כשהייתה בת 12-13 הגיעה למצבי הפרעות אכילה, שהלכו והתדרדרו עד שההורים התערבו. אחרי שעברה כמה אישפוזים, מפגשים עם נערות וההבנה לאן יכול המצב הזה להתדרדר, הביאו אותה להחליט שהיא לא מגיעה לשם, וכך בעצם בחרה בייעודה העתידי.

 

"גם כשעשיתי סטאז' ראיתי שוב את כל הבנות האלו", היא מספרת, "וכל פעם זה מחדש מחדד לך – שלשם אתה לא מגיע. אני חושבת שכל העניין הזה של גיל 12-13, שזה גיל שבו את מתחילה לגלות את הנשיות, הוא מאוד קריטי ומועד לפורענות. וצריך לנסות ולתפוס את עניין הפרעות האכילה בזמן לפני שזה מתדרדר לנקודת אל חזור. אני מקווה שהיום הורים יותר מודעים וכן מצליחים לתפוס את זה בזמן".

 

מאמינה בליווי מלא, מסביב לשעון אם צריך. צילום: אוסף פרטי

 

כיום מנהלת לוי עסק פרטי ועצמאי שהוא למעשה קליניקה שעובדת בשיטה בה מי שמגיעה מתחייבת ליעדים בצורה מלאה. הערך המוסף שמציעה לוי, לדבריה, הוא זמינות של 24 שעות, המאפשרת למתאמנות שלה ליווי צמוד במשך כל היום,לכל התייעצות. "אם הן הולכות למסעדה - הן מתיעצות ברמת התפריט, מה לקחת. אם לקוחה טסה לחו"ל אז ההתייעצות מתנהלת בסקייפ וואטסאפ.אני תמיד שם וזו ההצלחה של העסק. כשמתחילים תהליך של תזונה נכונה, שינוי אורח חיים, בדרך כללזה תהליך די בודד, מדי פעם אתה בא, נשקל, ונגמר הסיפור", מסבירה לוי "אני מאמינה שליווי מלא עוזר לאנשים להגיע להצלחות ומשם להמשיך בכוחות משלהם".

 

הקליניקה של אושרת לוי. צילום ביתי

 

 

קצת טיפים: תעמיסו פינוקים מהסוג המותר

 

2 טיפים חשובים שמספקת לוי:

 

1. בחודשי הקיץ אנו פעילים יותר, היום ארוך ואנחנו מתאמנים יותר ומזיעים יותר. מומלץ לצרוך אוכל עם מספיק אשלגן. כשאנחנו מזיעים הרבה, רמת המלח בגוף שלנו יורדת, וזה עשוי לגרום לבעיה בשרירים. לכן, מומלץ לאכול מאכלים עתירי אשלגן כגון: בוטנים, שקדים, קטניות, טונה, בננה, בכמויות מחושבות ולא בלי הגבלה. כמובן להקפיד על מים ולהמנע ממיצים עתירי סוכר.

 

2. התחילו קניות בסופר בבחירת פירות, קרטיבים דיאטטיים ושאר פינוקים מותרים, שיעזרו להתמודד עם הפיתויים האסורים שמחכים על המדף בהמשך, כי 'אנחנו מסודרים' מבחינת מתוק. כולם יודעים שמומלץ להגיע שבעים לסופר, אבל לא מודעים לכך שהעמסת שפע של פיתויים מהזן המותר יכול גם לעזור לנו להלחם בקנייה אימפולסיבית של חטיפים, ממתקים וכו'.

 

להוריד משקל ולהתלבש יפה

בנוסף לעיסוק התזונתי עוסקת לוי, כאמור, גם בסטיילינג. "אחרי שמתחילים לרדת במשקל, המידות מתחלפות במהירות והבגדים לא נראים על האדם אותו דבר. רוב הנשים המלאות לובשות בעיקר שחור ורחב, ואני אוהבת להראות להם שאפשר לשחק עם צבעים, עם עוד גזרות, אני אוהבת להציע להן תמיד הלבשה תחתונה מחמיאה. עבור רובן – זה משהו שהן בכלל לא נגעו בו".

 

בטחון הוא לא פחות חשוב מידע תזונתי ואימונים. צילום: Shutterstock

 

"אני מנסה לתת לכל הלקוחות שלי המון בטחון, כשאנחנו מציבות את היעד אני מבהירה להן שהוא בהחלט אפשרי עבורן, וגם אם יש איזושהי נפילה - אז קמים וממשיכים. הן לא לבד שם, וזה ההבדל, הן לא יכולות לוותר לעצמן ולהגיד, טוב נו, נתחיל מחר. אני לא נותנת להן להתייאש אפילו לא לרגע. אין אצלי דבר כזה להרים ידיים. הכוח הזה והבטחון הזה, הוא לא פחות חשוב מידע תזונתי ופעילות גופנית. זה לא בשמיים, הכל באמת אפשרי".

 

כיום, במקביל להמשך בניית והעצמת העסק הפרטי שלה, מתכננת לוי לפתוח מקום בסגנון הקליניקות המוכרות בארה"ב, שמיועד לטיפול באנשים שסובלים מהשמנה ואנשים עם הפרעות אכילה. "בארץ אין התייחסות בכלל להפרעות האלה בפני עצמן, אין מסגרת רפואית או ייעוצית תומכת, מי שסובל מבעיות כאלו מכניסים אותו ישר למקום של פסיכיאטריה וזו תכנית עתידית גדולה שאני כרגע מנסה לגייס עבורה מימון ולקדם", היא מספרת.

 

"זה בעצם אומר להקים כפר נופש או כפר החלמה, לכל מי שסובל גם מהשמנת יתר וגם מהפרעות אכילה, שהם ביטויים שונים של אותה בעיה בעצם. היום אנשים עם הפרעות אכילה בישראל נתפסים כבעלי הפרעה נפשית, וזה משהו שאסור שיימשך. במקום שאני שואפת לפתוח ישולבו רופאים ויועצים והגישה תהיה שונה לגמרי. היום למשל, לא מרשים לאנשים שסובלים מהפרעות אכילה בכלל להתאמן, וזה שינוי שחייב להעשות. צריך לחזק את האנשים האלה באמצעות למידה והבנה וגם אימונים גופניים. להוציא אותם לעולם האמיתי, אבל בצורה בריאה".

 

גם לך יש עסק קטן שהתחיל מחלום גדול? היכנסי לעסקים משתפים ושתפי את הסיפור שלך.