אתם מתרגזים מרעש פינוי האשפה בחמש בבוקר או כועסים מהפקקים שנוצרים ברחובות הפנימיים כשמפנים את האשפה באמצע היום? יכול להיות שאתם סובלים כשסוגרים את העיר לטובת מירוץ או רוצים עוד ועוד אירועי ספורט? או שאולי אתם רוצים שהעירייה תבנה חניונים נוספים או גינות חדשות?

 

עוד באון לייף

 

אפשר לנסח אינסוף שאלות כאלה, אבל היום ניתנת לכל אחד מאתנו הזדמנות להשיב עליהן. זו הזדמנות שאנחנו מקבלים אחת לחמש שנים, והיא חד פעמית, ותעלה לכם במאמץ בן חמש דקות בלבד.

 

בניגוד לדעה הרווחת, אני סבורה שהבחירות לרשויות המקומיות חשובות יותר מהבחירות לכנסת. זה נכון, הבחירות לכנסת חשובות מאוד – הרכב הכנסת והממשלה קובע איזו מדינה תהיה לנו ואיך היא תנוהל. אבל בהרבה מובנים, הבחירות לרשויות המקומיות ישפיעו על חיי היום יום שלנו הרבה יותר. חינוך ילדינו, ניקיון העיר, עולמות התרבות הספורט והאמנות, אופי הרחובות, השדרות והגינות, פתרונות הדיור, החנייה ושירותי העירייה השונים – על כל אלה אחראים האנשים שאנחנו בוחרים היום. הפתקים שתשלשלו לקלפי ישפיעו על האופן בו ינוהלו וייראו חייכם בחמש השנים הקרובות. לא כדאי לזלזל בפתק הזה.

 

החיים האמיתיים או אייפון 5?

תחשבו כמה זמן השקעתם בקניית המוצרים הקטנים בבית שלכם, הטלוויזיה החדשה או הטלפון הנייד. כמה ביררתם ובדקתם- מה הכי טוב או מה הכי זול. הבחירות המוניציפליות חשובות יותר. הן ישפיעו על חייכם הרבה יותר מכפי שתשפיע הבחירה לרכוש אייפון 5 או סמסונג גלקסי.

 

לא יודעים למי להצביע? סביר להניח שאין מועמד מושלם, כמו שאין רשימה שתענה על כל הציפיות. אבל שווה לשאול קצת, לחפש או לקרוא, להכיר את הכיוונים והמועמדים עד כמה שאפשר. חשוב לבוא בראש פתוח אבל לא לחסוך בביקורת. חשוב שתזכרו – המשקל היחסי של הקול שלכם משמעותי הרבה יותר בבחירות האלה מאשר בבחירות הכלליות – בהן משתתפים מיליוני מצביעים.

 

 

זה הזמן שלי לתרום

אחרי כל ההסבר הזה, אספר שאלה גם הסיבות לכך שהחלטתי להתמודד בבחירות למועצת עיריית ת"א-יפו, העיר בה אני מתגוררת בשנים האחרונות. לפני מספר חודשים החלטתי שאני רוצה לתרום – אז אם כבר לתרום – אז במקום שבו זה באמת משפיע על חיינו. בגלל ניסיוני – אני מהנדסת איכות הסביבה, בעלת תואר שני בהנדסת איכות הסביבה מהטכניון ותואר שני נוסף בממשל ומדיניות ציבורית, החלטתי לטפל בנושא של הפיכת העיר שלי לירוקה יותר  - כזו שדואגת לסביבה בה אנו גרים ומגדלים את ילדינו. המשימות שלי, כך אני מקווה, יתחילו ביום רביעי. קודם לכן – לכם יש משימה: לכו להצביע ולהשפיע.

* קרנית גולדווסר תשתתף ב"הייד פארק נשים" של און לייף, שיתקיים ב-31 באוקטובר במרכז "נא לגעת" ביפו - במסגרת כנס השקת תכנית הפעולה הכוללת ליישום החלטה 1325 בישראל בשיתוף מעל ל-35 ארגוני נשים בישראל ואון לייף.