כשקיבלתי וסת בפעם הראשונה, אמא שלי הציגה לי את מי שעכשיו ילוו אותי בכל חודש – התחבושות ההיגייניות. הן היו עבות, ארוכות, שאף פעם לא נשארות במקום ועם דבק שנדבק לכל דבר – חוץ מלתחתונים. מאז עברו התחבושות מספר גלגולים ומיליוני נשים ברחבי העולם יכולות היום להסתובב עם תחבושות הרבה יותר דקות והרבה יותר סופגות, אבל לא הרבה יותר נוחות. וכך, למרות שלכולנו יש טלפונים ניידים ולמרות שכבר אומרים לנו שאוטוטו ימצאו תרופה לאיידס, מחזור עדיין נשאר דבר מעיק ומעצבן.

 

אבל בזמן האחרון יש מי שעובדות קשה כדי להקל עלינו על החיים. מספר חברות, שבראשן כצפוי עומדות נשים, הוציאו בגדים בעלי טכנולוגיה מיוחדת ועיצוב נוח, שכולם אמורים להפוך את הימים האלו בחודש לכמה שפחות מטרידים. לפני כשנה סיפרנו לכם על תחתוני THINX שלהם ספיגה עצמית,ובחודשים האחרונים הצטרפו אליהם עוד כמה מיזמים:

 

הלנז'רי של  Dear Kate

 

Dear Kate היא אחת מחברות הלנז'רי הראשונות שהתעסקו בנושא. כבר ב-2012 היא השתמשה בבד שנוצר בטכנולוגיה מיוחדת, שלו יכולת ספיגה ועמידה בפני נוזלים וכתמים. אחרי שהחברה הוציאה מספר דגמים של תחתונים, היא הרחיבה לאחרונה את הליין גם למכנסי טייץ, קצרים או ארוכים. ומה שהכי טוב במכנסיים האלו - שהן מגיעות עד מידה XXXL. "לכל אישה יש סיפור זוועה, ויש כל כך הרבה חידושים בטקסטיל ובבדים, אז עדיין לא יצרו הלבשה תחתונה טובה יותר לנשים?", שאלה ג'ולי סייגל, המייסדת של Dear Kate, בראיון לאתר MIC.

 

הטייץ של  Dear Kate

 

ל-panty prop יש אופי קצת שונה. אמנם התחתונים שלהם עשויים מחומר מונע דליפות, אבל הם גם בנויים ככה שיש בהם רווח בו אפשר להכניס את הפד כדי למנוע תזוזה והחלקה שלו. התחתונים שלהם מגיעים בשתי גזרות ובשלל צבעים.

 

תחתונים של panty prop

 

FemmeCloths, לעומת זאת, היא חנות באטסי שמוכרת פדים רב-שימושים מעוצבים, שאפשר להניח היטב על התחתונים בעזרת טיקטקים מיוחדים. הפדים יפים במיוחד, והם מיועדים במיוחד לנערות שרוצות לשמור על הסטייל גם במקומות הכי אינטימיים.  

 

פדים של FemmeCloths

 

בנוסף לכל אלו, יש גם חברות שמייצרות בגדים מבדים נושמים במיוחד, שמנדפים זיעה ולכן גם את הלחות באזור המפשעה שמצטברת בזמן הווסת. בין אלו גם dish and duer. המייזם Gotta Go Running Skirt לקח את העניין אפילו צעד קדימה, ויצר חצאיות מיוחדות לאצניות, שמאפשרות לנשים להטיל את מימיהן בתוכן (כן, כן, לעשות פיפי) תוך ספיגה מלאה של הנוזלים.

 

כל המיזמים האלו קשורים גם למחאה ההולכת ומתרחבת, שבמסגרתה נשים מפסיקות לשתוק ולהתבייש בתופעה הטבעית הזו. רק לאחרונה, למשל, פרסומת של THINX הורדה משלטי הרכבת התחתית בלונדון משום שהיא כללה את המילה "מחזור". רק בעקבות המחאות הרבות, היא עלתה שוב. כמובן שהמחאה מצטרפת לעובדה שפשוט נמאס לנו להתפשר על הנוחות שלנו, ואנחנו יותר ויותר שואפות לבגדים שיתאימו לנו ולא כאלו שאנחנו נאלצות להתאים (בקושי) אליהם. אז אמנם כרגע מדובר במיזמים יקרים ושעדיין לא חפים מבעיות, אבל לפחות אנחנו יכולות להיות בטוחות שממש עוד כמה שנים הם ושכמותם יהיו חלק בלתי נפרד מהשגרה החודשית שלנו, ונערות צעירות יביטו על הפרסומות לתחבושות שרצות מולנו היום, עם השכבות הסופגות והנוזלים הכחולים, ויצחקו.