לפני כמה שבועות סיפרתי לכם על אוסנה אוניל, כוכבת רשת שהחליטה לירוק לבאר שהשקתה אותה מיליוני דולרים ולספר מדוע לא כל תמונה שמעלים לרשת, באמת משקפת את המציאות. בניגוד אליה, או אולי בסוג של המשך, מגיעה גם איסקרה לורנס, כוכבת רשת נוסף, שדוגלת להראות את החיים – או יותר נכון את עצמה – ללא פילטרים, ללא ריטושים וללא הצרות, וכל זה במטרה לקדם דימוי גוף חיובי לכל הנשים בעולם, ללא קשר למידה או משקל.

עוד באון לייף: 

6 הפגמים שמפריעים לנו לאהוב 

הדוגמנית שחושפת את השקר של הרשתות החברתיות

התמונות שהרתיחו את משטרת האינסטגרם

במשך שנים אמרו ללורנס היפהפייה שבמידה 14 היא גדולה מדי כדי להיות דוגמנית אבל רזה מדי כדי לדגמן למידות גדולות, עד שלבסוף היא מצאה סוכנות דוגמניות שאהבה אותה בדיוק כפי שהיא. העסקה השתלמה לשני הצדדים, ולורנס הפכה לאחת מהדוגמניות בעלות החמוקיים העסוקות ביותר בעולם.

כעת היא מנצלת את המעמד שלה, ואת 780 אלף העוקבים שלה בחשבון האינסטגרם, על מנת להראות שאת יכולה להיות מהממת גם אם את לא עונה לקריטריונים מסוימים וגם אם יש לך צלוליט. בנוסף, היא פועלת לקידום האג'נדה שלה גם דרך runwayriot.com, אתר אופנה ולייף סטייל שפונה במיוחד לנשים שלא מוצאות את עצמם במגזינים ובאתרים מהסוג הזה בגלל משקלן ומבנה גופן.

בעמוד האישי שלה, לורנס מעלה בעיקר תמונות בלבוש מינימלי, כאמור מבלי לנסות להסתיר או לטשטש את כל מה שבתעשיית האופנה נחשב לפגמים. למשל, לצד התמונה הזו היא כתבה: "ברור שזו תמונה של ישבן, אבל אתם יודעים למה העליתי אותה? בגלל שלא מחקתי את סימני המתיחה שלי או את כדורי הצלוליט שלי או את השומן בגב שלי, בגלל שזה הגוף שלי. אני אוהבת אותו והוא אמיתי ואני אוהבת לפרסם תמונות שמראות עד כמה הביטחון שלי גדול בגלל שהחברה לימדה אותנו שיש לנו 'פגמים', אבל אני אומרת לכם לשים ....על כולם, בגלל שאתם יותר מרק הגוף שלכם ואתם יכולים להחליט מה יפה ומה לא".

לצד התמונה הזו היא כתבה, בין השאר: "בלי פילטרים, בלי ריטושים, בגלל שמי אמר שצלוליט זה פגם?".

לורנס מצהירה שהיא לעולם לא תקדם תה לניקוי רעלים "או כל דבר שאני לא באמת משתמשת בו, או לובשת אותו, או מאמינה בו. אני לא עוד דוגמנית אינסטגרם ולא מרוויחה מזה את המשכורת שלי. אני מעלה תמונות כדי להרחיב את הפלטפורמה שלי ולשתף בניסיון שלי, בתקווה שזה יעזור לנשים אחרות שעוברות את מה שאני עברתי".

אין ספק שלצד שלל הסלבס ואלו שהפכו לכאלה שיש עכשיו ברשת, שכבר אי אפשר להאמין לאף תמונה שהם מעלים ושלרוב משקפת מציאות לא מציאותית, לורנס היא ממתק מרענן. גם אם באופן אישי נראה לי שאפשר לקדם את האג'נדות האלו מבלי להצטלם בביקיני, אין ספק שעבור נשים, ובעיקר צעירות, היא מהווה אלטרנטיבה לכל שאר התמונות שרואים במרחבים הווירטואלים, שמקדמות בעיקר את האידיאלים המוכרים להכאיב והבלתי אפשריים של תעשיית האופנה. לצד כל אלו, לורנס מתגלה כבחורה אמיצה במיוחד, שלשם שינוי מאמינה שטבעי לא בהכרח שווה לפגם, אלא אפילו להיפך.