בעשור האחרון הייתי עורכת וידאו. ישבתי בחדר עם מחשב וערכתי תכניות טלוויזיה וסרטים דוקומנטריים. די מהר אחרי שנולדה הבת שלי, אנה, הבנתי שמשהו חייב להשתנות לא רק בחיים הפרטיים שלי, אלא גם בתחום המקצועי - השעות הארוכות והאינטנסיביות של העבודה לא התאימו לי יותר, וכנראה שהלב כבר לא היה שם. התחלתי תהליך חיפוש ארוך כדי להבין מה אני רוצה לעשות בחיי. זה לקח לא מעט זמן, כמעט 4 שנים שבהן חפרתי בתוכי וניסיתי להבין מה אני באמת רוצה לעשות. אבל בסופו של התהליך הקמתי את MissAnnette, מותג בגדי ים פמיניסטי לילדות, שהאתר שלו עלה לאוויר השבוע, אחרי עבודה מאומצת של כחצי שנה.

 

עוד באון לייף: 

 

 

מאז ומתמיד המודעות הפמיניסטית שלי הייתה מפותחת, אבל מהרגע שהפכתי להיות אימא לילדה, היא התחדדה והפכה למשמעותית פי כמה. כשנולדת לך בת כבר אין לך את הפריווילגיה לחכות שמישהי אחרת תשנה את העולם בשבילך. זה התפקיד שלך עכשיו. אני מרגישה שאני חייבת לנסות בשבילה.

 

 

לפני חצי שנה עלה לי הרעיון להקים מותג של בגדי ים פמיניסטי לילדות ששוחות נגד הזרם, והקמתי את “MissAnnete”. המותג קרוי על שמה של אנט קלרמן, שחיינית אוסטרלית מתחילת המאה הקודמת, שהייתה הראשונה בהיסטוריה שהשתתפה בתחרות שחייה כשהיא לובשת בגד ים. עד אז היה מצופה מנשים להתחרות בשמלות מסורבלות בשילוב מכנסיים. אבל מיס אנט החליטה לפרוץ את הגבולות שנקבעו להן, והפכה מיד לאייקון פמיניסטי בינלאומי.

 

 

בגדי הים שאני מעצבת הם קודם כל נוחים, לא מתיילדים ולא מבגרים. לא תמצאו אצלי ביקיני קטנטן שהועתק מגזרה של אישה, או כל מיני גזרות מורכבות שבלתי אפשרי ללבוש ולהוריד בקלות. אני לרגע לא שוכחת שאני מעצבת לילדות ולא לנשים. אבל הכי חשוב מבחינתי זה שבגדי הים מעודדים שיחה בין אימהות ובנותיהן על פמיניזם ושוויון.

 

בגד הים הוא רק הפלטפורמה להעברת המסר. הוא מהווה הזדמנות מעולה לפתוח את הנושא עם הילדות ולהעמיק איתן יותר. ישנם מסרים שמתאימים לכל גיל, למשל בת הארבע שלי עוד לא מבינה בדיוק מה זאת המילה פמיניסטית, אבל היא כבר לגמרי יודעת שהיא יכולה להיות נשיאה אם היא תהיה מעוניינת בך, שלהיות חזקה זה יותר חשוב מלהיות יפה ושאם לא בא לה, היא לא חייבת לחייך ולהיות ילדה שקטה ומתוקה, כי היא יכולה להיות מי שהיא בכל רגע נתון.

 

 

מבחינתי, אחד הערכים הכי חשובים בפמיניזם וגם בחינוך שאני מעוניינת להעביר לביתי, זה סולידריות ולכן החלטתי שעשרה אחוז מהכנסות החברה יתרמו לעמותה פמיניסטית. בחרתי בעמותת "המכללה" של איריס שטרן לוי וטל גרנות. העמותה בונה ומפעילה הכשרות מקצועיות במגוון תחומים ויוצרת מרחב לימודי בטוח ונגיש המותאם לנשים היוצאות ממעגל הזנות.

 

 

אני בטוחה שאפשר וצריך לייצר שיח פמיניסטי בכל גיל ואני מקווה שדרך בגדי הים אוכל לעזור לאימהות להכניס את השיח הזה אליהן הביתה.

 

ואגב, בעונה הבאה אני מבטיחה שיהיו גם לפחות שני דגמים לבנים, כי אין ספק שגם הם חייבים להיות חלק מהשיח.