אופנה לילדים תמיד היתה חלק מהנוף, אך נראה שבשנים האחרונות מתפתחת לה נישה של פריטים מעוצבים במיוחד בשביל הקטנטנים. יותר ויותר מעצבים בוחרים לעצב בגדים מקוריים לתינוקות, פעוטות וילדים, וחלקם אף מעצבים קולקציה תואמת לאם ולילדים, טרנד שצבר תאוצה כבר לפני כמה שנים מעבר לים, בין השאר אצל דולצ'ה וגאבנה, גוצ'י, ברברי וויקטוריה בקהאם

 

עוד באון לייף: 

 

אז מה יש בפריטים של המעצבים שאין ברשתות? בעיקר גוונים נוספים מלבד התכלת הנצחי לבנים והוורוד החיוור לבנות, גזרות שהן יוניסקס והרבה גדש על האיכות. כצפוי, מרבית המעצבות בז'אנר הגיעו לבגדי ילדים אחרי שהן בעצמן הפכו לאימהות, וחשו שהרשתות לא מצליחות לענות על הצרכים שלהן. כך למשל אינה פלורנטין, בעלת המותג Ettel Bettel, שמספרת שכאשר התחילה לעצב לא היה מותגים לילדים כמו שיש היום והיא הרגישה כי ההיצע של הצבעים וייחוד הבגדים היה מאוד דל, מה שגרם לה לרצות לעצב בגדים לילדים עם ייחוד ואמירה.

 

Ettel Bettel (צילום: דנה קרן)

 

גם קתרין שיפר, בעלת המותג Petit Wild, מספרת שהעיצובים שלה הם לא בגדי ילדים 'רגילים'. "הם משלבים תחכום מינימליסטי ומודרני, ונוחים ללבישה. העיצובים הם time less ורובם בגזרת אוברסייז, כך שניתן ללבוש אותם כמה שנים. מכיוון שהם איכותיים גם מחזיקים הרבה זמן".

 

בשיחה עם אימהות, המושג "בזבוז כסף" חזר כמה פעמים. אולם בבדיקה, נראה שהמחירים לא לגמרי רחוקים מעלויות פריטים ברשתות המוכרות יותר. טווח המחירים אצל המעצבים הישראלים שבדקנו נע בין 220-75 שקל וברשתות בין 150-30 שקל. עם זאת, הרשתות מציעות יותר מבצעים, מה שיותר קורץ להורים לרכוש, שכן כאשר יש יותר מילד אחד, במצטבר זה יוצא אכן יותר זול.

 

מצד שני, רוב המעצבים מייצרים כאן בארץ, מקפידים על בדי כותנה איכותיים ועמידים, ואין חשש שאחרי שתי כביסות הפריט יתחיל להראות אותות מצוקה. אך נראה כי עדיין לא כולם ששים לרכוש פריטי מעצבים, אלא רוכשים בעיקר ברשתות מוכרות.

 

 

Petit Wild. צילום: קתרין שפיר

 

ליאת יקיר, בעלת המותג  ,Tuli Bert אותו הקימה בזמן שחיה בהודו והחליטה לתפור לבנה את הבגדים שילבש, מציגה קולקציית יוניסקס עשויה מבדי 'פרנץ' טרי' רכים. היא משלבת הדפסים סטייל גרפיטי, ואיורים ייחודיים של הבן עילאי, ששותף ליצירה. לטענתה "בסוף עונה כמעט כל המעצבות עושות הנחות שוות של עד 70%. אבל גם אם הפריט קצת יותר יקר, מניסיון, הוא נחרש ונלבש בלי הפסקה. הוא ייחודי ולא כמו של כולם. יש בו אנרגיה אחרת והילד עצמו רוצה ללבוש רק אותו. הבגד הייחודי נותן ביטחון, עצמאות, ואינדיבידואליות לילד שפתאום מבחינים בו ובסטייל שלו".

 

Tuli Bert . צילום: אורית פניני

 

גם המותג Mayaya, בבעלות מאיה פרידמן, מציג קולקציות עם גזרות יוניסקס נוחות, המיוצרות מ-100% כותנה באיכות מאוד גבוהה. לדבריה, המותג מתאים לא רק לאנשים עמידים כלכלית, אלא "לאוכלוסייה שאוהבת אופנה ואוהבת להלביש את הילדים בהתאם. אנחנו לא פונות דווקא לאנשי החברה הגבוהה. מאחר שהגזרות רחבות, ניתן לגדול עם הבגדים וליהנות מהם לפחות לשתי עונות, וכן בשל האיכות הגבוהה, גם לאחר כביסות רבות. ניתן להעביר את הבגדים בין האחים וזאת בין היתר מאחר שהגזרות ופלטת הצבעים אינה מגדרית".

 

מקובל לחשוב שרק בבועה התל אביבית, ילדים יתהדרו בפריטי מעצבים, אך נראה כי דווקא קיימת ורסטיליות בכל הנוגע למקום המגורים. לאט לאט, יותר ויותר אנשים רוכשים בגדי מעצבים לילדים, בעיקר מכיוון שהם ייחודיים ואיכותיים. אבל בינינו, האם לילד בן שנתיים באמת חשוב מה הוא לובש?

 

דפנה (שם בדוי) מקריית שמונה, אם לשניים, רוכשת פריטי מעצבים ישראלים באופן קבוע. היא מצהירה שהיא "אוהבת להלביש את הילדים בדברים מיוחדים, כאלה שלא רואים אצל כל אחד. מה גם שלא תמיד רכישה ממעצבים בהכרח עולה יותר מרכישה ברשתות אופנה. לעיתים המחירים הם זהים. ההבדל הוא שאצל מעצבים הפריטים הם בודדים. לילד זה לא משנה, אין ספק שזה יותר עבור האימהות, אבל לי זה עושה טוב וכיף להלביש את הילדים שיהיו אופנתיים".

 

Mayaya. צילום: עמיר מייבלט

 

עינב לוי מרעננה דווקא לא מסכימה איתה. לדבריה, לילד שלה, בן השנתיים, דווקא כן משנה מה הוא לובש. "הוא אוהב לבחור בעצמו את הבגדים, הוא אוהב בגדים מגניבים עם הדפסים מיוחדים וצבעוניים. מאוד חשוב לו שיהיה לו נוח ונעים עם הבגדים", היא אומרת.

 

אבל כמובן שלא כל ההורים אוחזים בגישה הזו. הגר חיות, למשל, רוכשת עבור עצמה פריטי מעצבים, אך עבור הילדים היא מעדיפה לרכוש ברשתות כמו גולף קידס, מנגו קידס ו-H&M. היא לא רוכשת עיצוב ישראלי מבחירה, משום ש"זו הוצאה כספית גדולה. הילדים הורסים די מהר את הבגדים וגדלים כל עונה, מה שאומר שכל כמה חודשים רוכשים חדש, כך שיותר משתלם לקנות שלושה פריטים במאה שקל ולא פריט באותו סכום. גם אף פעם לא קונים רק פריט אחד - קונים בתחילת עונה כמה פריטים ובמצטבר יותר זול לקנות ברשתות". 

 

דפנה לא מסכימה עם הגישה הזו, אך מאמינה שכל אחד יכול לעשות כרצונו עם הילדים שלו. "יש אנשים שזה פחות מדבר אליהם ויש אנשים שזה מאוד חשוב להם. לי חשוב לראות את הילדים שלי נראים טוב עם בגדים איכותיים. אנשים מדברים וידברו תמיד. זה הכיף שלי וההנאה שלי להשקיע בילדים שלי. הם כל עולמי ולכן לא רלוונטי מבחינתי שלעיתים מעקמים על כך את האף". 

Mayaya. צילום: עמיר מייבלט

 

Mayaya. צילום: עמיר מייבלט