בכל הנוגע לנעלי עקב נראה שנאמר כבר הכל: הן לא נוחות, הן לא בריאות, הן שוברות את הגב, את העקבים, את הקרסוליים, הן מעקמות את הגוף, הן עינוי מתמשך שהשתחל איכשהו לתעשיית היופי המערבית שמעריכה רגליים ארוכות, רצוי חטובות, אם לא אכפת לכם. יש נשים שמסתדרות היטב עם נעלי עקב - כאלה שנראה שכל העסק הזה כלל לא מפריע להן והן מסוגלות להתרוצץ יום שלם על עקבים דקים כאילו מדובר בכפכפי אצבע. הן לא נופלות, לא מועדות, לא מתקשות לעמוד ולא מתלוננות. לצד אלה יש את הנשים שוויתרו מזמן על עניין העקבים. הן לא מסוגלות ללכת על הדבר הזה יותר מעשר שניות ובמקום להמשיך לנסות הן מסתובבות בנעליים שטוחות בהשלמה. רוב הנשים הן איפשהו שם באמצע. האישה הממוצעת נועלת מפעם לפעם עקבים, בעיקר באירועים, ואחרי ערב שלם איתן, הדבר היחיד שהיא חולמת עליו הוא הרגע בו היא תגיע הביתה ותוכל להעיף אותן סוף סוף ולהשתרע על הספה בסלון.

נכון, תמיד אפשר להטיח בנו - לא רוצות? אז אל תלכו עם זה! מישהו הכריח אתכן? העניין הוא שאנחנו כן רוצות. מה שאנחנו פחות רוצות זה את תחושת חוסר הנוחות שמלווה את כל העסק הזה. ואם מישהו היה מציע לנשים עקבים גבוהים ונוחים נראה שרובן היו קופצות על ההצעה האטרקטיבית ומיד.

והנה, המישהו הזה הגיע. כלומר, מישהי.

הכירו את סנדרה גולט, המייסדת של 'טרו גולט' המייצרת עקבים גבוהים ונוחים שמתאימים לרגל כמו כפפה ליד, ללא כאבים או לחץ, כך לפחות מובטח באתר החברה.

'טרו גולט' מתכננת להשיג עבורנו את המיני-נס הזה באמצעות הטכנולוגיה: הלקוחות יידרשו להוריד אפליקציה לאייפון ולצלם את הרגל שלהן (האפליקציה זמינה נכון לעכשיו רק בסמארטפונים של אפל). האפליקציה יוצרת מודל תלת-ממדי של כף הרגל, ואלגוריתמים מפעילים "נוסחת התאמה" שמבוססת על אלפי סריקות של רגלי נשים, וקובעים את מידות הנעליים המדויקות שהרגליים הספציפיות האלה זקוקות להן.

נעלי עקב בהתאמה אישית

כל נעל היא ייחודית, כלומר אפילו אם רגל שמאל שונה מעט מרגל ימין, האלגוריתמים יזהו את זה ויתאימו את הנעליים לכל רגל ברמה מדויקת. לטענת 'טרו גולט', סריקות של אלפי רגליים שביצעה החברה העלו כי בקרב 97% מהאנשים רגל אחת גדולה בערך בחצי מידה מהרגל השנייה, ברוחב או באורך.

"אין באמת מידה מושלמת שמה בחוץ", אומרת גולט, ולכן החברה נוטשת את הרעיון של מידה אחת סטנדרטית לחלוטין. במקום זאת, כל לקוחה מקבלת מספר סידורי ייחודי משלה, שמאפשר לחברה לזהות את הקונה בהזמנות עתידיות.

לאחר שבוצעה הסריקה, את בוחרת את סגנון  הנעל שלך מתוך מבחר של 20 סגנונות שונים, סוג העור בו את מעוניינת מתוך מגוון של 40 כאלה וכמובן - את גובה העקב שאת מעדיפה. רוב העקבים של גולט מגיעים ב-5 ס"מ או 10 ס"מ. לחברה ייקח כחודש ימים לספק לך את העקבים החדשים שהזמנת. הייצור נעשה במפעל של 'טרו גולט' בספרד והמחיר מתחיל ב -250 דולר, בלי לעבור אצל קמעונאים שייגזרו גם הם קופון אלא ישירות לצרכן, כיאה למותג אינטרנטי.

נעלי עקב בהתאמה אישית

כאשר את מקבלת את הנעליים שלך, יש באפשרותך לכתוב משוב על מידת ההתאמה, המאפשר לחברה לדייק אפילו טוב יותר בזוג הנעליים הבא שלך. לדברי 'טרו גולט', כל זוג נעליים חדש שתרכשי יתאים לכף רגלך טיפה יותר מהזוג הקודם. זוהי טקטיקה חכמה לעידוד הזמנות חוזרות, ובחברה מספרים שבשלב זה יותר מ -30% מהלקוחות שלה שבו לקנייה חוזרת.

כרוניקה של סבל ידוע מראש

גורם הסבל העיקרי בעקבים גבוהים נעוץ בעובדה שהחלק הקדמי של הרגל נושא את רוב משקל הגוף באופן מאוד לא פרופורציונאלי. כדי להישאר זקופה, צריך איכשהו ללכת על קצה הבהונות וזה דורש ממך להתאים את כל יתר הגוף.

עקבים גבוהים משנים את היישור הטבעי של עמוד השדרה ומכניסים אותך לסיכון גבוה יותר לפתח כאבי גב. השימוש בהם דורש את מהשרירים בגב התחתון לעבוד קשה יותר.

בנוסף, הם עשויים להפעיל יותר לחץ על השוקיים, הברכיים והירכיים. מחקרים מראים כי עם הזמן השימוש שלהם יכול לגרום מה שנקרא swayback, תנוחה מאוד לא בריאה שבה הירכיים שלך תמיד דוחפים קדימה והגב התחתון שלך בקשת לא טבעית אחורה. מה שמייצב את הגוף במעין צורה S. ככל שהעקב גדול יותר כך האפקט גדול יותר.

בתנוחה הלא טבעית והלא נוחה הזו טמון גם סוד המשיכה של העקבים. הם גורמים לנועלות אותם לדחוף את החזה קדימה ולהרים את הישבן. במילים אחרות, הם מדגישים את ההבדלים בין המינים וגורמים לנשים "ללכת כמו נשים".

הנזקים לגב בעקבות נעלי עקב

את הנכונות לסבול פיזית עבור המטרה "הנעלה" הזו ניתן לראות בכל מחקר שבוצע אי פעם על עקבים. לדוגמא, בסקר משנת 2014 שבוצע ע"י איגוד הרפואה האמריקני בו נטלו חלק 1,000 נשים אמריקאיות, דורגן עקבים גבוהים כגורם מספר אחת לכאבי רגליים. באותו הסקר בדיוק נמצא כי אישה מחזיקה ב- 9 זוגות עקבים בממוצע.

מחברת המחקר בעצמה, ד"ר קונסטנס צ'ו, פרופסור לכירורגיה אורתופדית באוניברסיטת סטנפורד, הודתה כי "אפילו אני מתקשה לרכוש נעליים אטרקטיביות עם עקבים בגובה של פחות משלושה סנטימטרים".

ובדיוק את בעיות הבריאות האלו מתיימרים ב'טרו גולד' לפתור. מכיוון שכל נעל מותאמת לכל אחת מכפות הרגליים, בחברה מבטיחים שההתאמה והתחושה לא דומות לשום דבר אחר. "אנחנו עוקבים אחר הביומכניקה של רגל האדם, "אומרת גולט. "המשקל מחולק באופן שווה לאורך החלק התחתון של כף הרגל".