כולנו מכירות את המילה "NUDE" (עירום, צבע גוף) כבר שנים. היא אמנם נכנסה בצורה חזקה מאוד ללקסיקון העונה, אבל היא תמיד היתה איתנו, כשהשימוש הנפוץ ביותר שלה היה כמובן בהלבשה תחתונה, בה אנחנו רגילים ל-3 צבעים: לבן, שחור וצבע גוף.

 

עוד ב-Onlife:

 

לטרה ריינס, פסיכולוגית ממוצא אפרו-אמריקאי בת 31 מלוס אנג'לס, נמאס מההגדרה הכוללנית מדי של "צבע גוף". היא מספרת ש כבר שנים היא מחפשת חזיות שיתאימו לצבע העור הכהה שלה, והחזיות בגוון ניוד רגיל, פשוט לא עושות את העבודה. אחרי שגילתה שאמה וחברותיה צובעות חזיות חדשות לחלוטין כבר יותר מ-30 שנה, כדי שיתאימו לגוון העור שלהן, היא החליטה לעשות מעשה.

 

בתמונה: רק חלק מגווני הניוד הקיימים

 

ריינס פתחה בקמפיין בפייסבוק שנקרא “What’s Your Nude?” או בתירגום מילולי "מה העירום שלך?".

 

המחאה בפייסבוק לא דורשת מנשים להגיע לשום מקום ולמחות באופן פיזי, אלא מתרחשת מול מסך המחשב. ריינס מבקשת מכל אישה שמרגישה שצבע הניוד הכוללני של הלבשה תחתונה אינו מתאים לגוון העור שלה, לשלוח אי מייל ליצרן החזיות החביב עליה, ולבקש חזיה בצבע שיתאים לה.

 

בדיוק כמו שתעשיית הקוסמטיקה עברה טלטלה גדולה לפני כמה עשורים בעקבות הביקוש של נשים כהות עור למוצרים שיתאימו לגוון שלהן (כמו מייק-אפ ופודרה), כך גם המחאה של ריינס צפויה להתפשט כמו אש בשדה קוצים. מעניין מי חברת ההלבשה התחתונה הראשונה שתרים את הכפפה.


כל אחת והגוון שלה