כמה זמן לא ראינו יצירתיות אמיתית באופנה! כל מיני פאשניסטות ובלוגרים ומכתיבי דעה מטעם עצמם אוהבים להכתיר מעצבות ומעצבים כחדשניים ומהפכנים, אבל בסופו של דבר – זה הכל עוד מאותו הדבר. כמה זמן לא ראינו משהו מהפכני באמת. והנה מגיעה הבשורה המרהיבה הזאת: מונוקיני 2.0, בגד ים לשורדות סרטן השד שעברו כריתת שד.

 

עוד באון לייף:

 

"פרויקט בגדי הים מונוקיני 2.0" נולד בשבדיה, והוא פרי מוחה של אלינה האלטונן, שמגדירה את עצמה כאישה "עם שד אחד ותשוקה לשחיה". האלטונן, שורדת סרטן השד, לא הצליחה למצוא בגד ים שיכול לעבוד עם מבנה גופה החדש, אחרי שעברה כריתת שד. "מציאת ביקיני שיתאים לי הפכה למשימה בלתי אפשרית בגלל שיש לי שד אחד, לכן עיצבתי לעצמי מונוקיני", כותבת האלטונן באתר הפרויקט. "חשבתי לעצמי שאולי יש בחוץ עוד נשים כמוני, נשים שרוצות בגד ים שלא יגרום להן להרגיש שחסר להן שד אחד".

 

האלטונן שילבה כוחות עם צמד מעצבות שבדיות, וילמה וקטרינה, שהתלהבו מהרעיון והתגייסו לביצוע שלו מיד. "אין דבר מעניין יותר מלחפור עמוק בתוך הנורמות התרבותיות שלנו, ומה הן מגדירות כשיפה ומקובל ומה לא", כתבו השתיים באתר.

 

מעוצב במיוחד לנשים שעברו כריתת שד (צילום מתוך אתר הפרויקט)

 

הקולקציה שעיצבו, שתתחיל בסוף החודש מסע מימון המונים בקיקסטארטר, נראית מדהים על הנשים שמדגמנות אותה, שורדות סרטן השד שעברו כריתה. שום פשרה של מי שנאלצת להשלים עם העובדה שהיא "פגומה", שום דבר מטשטש או מסתיר, שום דבר מתנצל. קולקציה יפהפיה ומגניבה ביותר של בגדי ים מעוצבים היטב למבנה אחר של גוף נשי, מבנה עם שד אחד, או בלי שדיים בכלל, מבנה גוף שבעצם הוא די נפוץ. 

 

נותר רק לקוות שהרעיון הנפלא הזה ימריא, ויעניק השראה למעצבים ומעצבות נוספות, ואפשר יהיה לראות באופן קבוע על המדפים, לצד הביקיני ובגד הים השלם, גם מונוקיני. איך שלא יהיה, לזה אני קוראת יצירתיות.

 

צילומים נוספים מאתר הפרויקט: