אם יש מקום שבו קל ללכת לאיבוד (אפילו עוד יותר מקניון) הוא עולם הקניות ברשת. אתרי האופנה צצים במהירות גדולה יותר מאשר בתי קפה בתל אביב, ולכולם מטרה אחת: לזכות בכסף שלך. פאשניסטיות ותיקות הרשת יעידו כי עבור הרוכשת המתחילה מדובר במשחק הימורים, ועד שתמצאי את האתר המתאים לך, סביר להניח שתבלי שעות בתורי הדואר רק כדי להחזיר חבילות מאכזבות. אז כדי לצמצם לך את הנזקים הצפויים, קבלי את המדריך שישווה בין אתרי האופנה המובילים.

 

על מנת לעשות את זה בצורה ההוגנת ביותר, בחרנו סל קניות אחיד המכיל שמלה שחורה, טי שירט, מגפונים ומעיל. הסל הזה נבדק במגוון אתרי קניות בולטים, ישראליים ובינלאומיים, על פי הסגנון, האיכות, השירות והמחירים. והנה התוצאות:

 

 ME.SHE

תעודת זהות:

אתר ססגוני ומרענן, המציע פריטי אופנה ואקססוריז ובעיקר מאוד קל ונוח לתפעול. ביכולתו לספק את האאוטפיט המושלם לכל שעות היום- החל מקז'ואל לייט ועד לטוטאל לוק לשעות הערב הקסומות. מאחורי האתר עומדות נירית לוי שנידמן (31) בוגרת שנקר במגמת אופנה עם התמחות בתקשורת. לצידה, ליהי סבר (28) בוגרת החוג לעיצוב פנים ב"מכללה למנהל", שעבדה כמעצבת פנים בתחום הפרטי והמסחרי, והתמחתה בעיצוב חנויות ורשתות אופנה.

 

מה מחכה לך:

חליפות טרנינג ועליונות צבעוניות, שילובי בדים והדפסים אקלקטיים, חצאיות ומעילים דמויי פרווה ועור, חליפות פפיטה ומשבצות, שמלות ארוכות ועוד. לצד הביגוד, אוסף מגוון של פריטי אקססוריז משובחים, החל מתיקי יום וערב ועד לצמידים ושרשראות אוברסייז.

 

למי מתאים:

שלושים הוא העשרים החדש. האתר מתאים לנשים חובבות אופנה מתוחכמת, ולשם שינוי פחות פונה לנערות.

 

טווח מידות:

פה הבעיה - הרבה מן המוצרים מגיעים במידהone size , שאוטומטית מוציא את רוב הנשים (שלא נראות כמו הדוגמנית) מהמערכת. חבל.

 

טווח מחירים:

מחירים סבירים ביותר: 399-59 שקל.

 

תנאי משלוח:

האתר מציע משלוחים חינם בקניה מעל 149 שקל בדואר רשום (בהתאם לזמני דואר ישראל) ושליח עד הבית בעלות של 25 שקל בקניה מעל 149 שקל. במקרה כזה זמן ההגעה הוא בין יום לשלושה ימים.

 

סל הקניות שלנו:

טי שירט, 99; שמלה שחורה, 189 שקל; מעיל, 269 שקל; מגפונים, 299 שקל. סה"כ: 856 שקל. 

 

ME.SHE

 

 

LEGALOUTFIT

תעודת זהות:

האתר מציג ארבע קטגוריות עיקריות הכוללות בגדים, אקססוריז, NEW וקטגוריית Sale, בה הפריטים מתחדשים מדי חודש. הוא נוסד על ידי סוזן אובריין ומיה דיאדיוק, חובבות אופנה מושבעות, אשר במהלך עבודתן כדוגמניות ברחבי העולם נחשפו לאופנה הפריזאית האיכותית. הן חברו במטרה להביא את הבשורה לארץ, וכך הולידו את הרעיון להקים חנות מקוונת שתספק לישראליות הלא מתפשרות אופנה אירופאית, ייחודית, שלא ניתן להשיג היום ברשתות הגדולות.

 

מה מחכה לך:

הפריטים המיובאים מפריז עשויים מבדים איכותיים, כאשר רובם בדי אל-קמט, שלא דורשים גיהוץ לאחר הכביסה, בדיוק כמו שאנחנו אוהבות. בקולקציה מצאנו טוניקות אוברסייז מיוחדות, סריגים קלילים ושלל חולצות מכופתרות בפרינטים מעניינים. למעוניינות במכנסיים, הקולקציה מתהדרת בג'ינסים בגזרת בויפרנד מדליקים ובטייצים בהדפסים שיקיים ביותר. אבל השוס היה קולקציית הקפסולה של הבנות, המורכבת מפריטים חלומיים ממשי טהור.

 

למי מתאים:

נשים שמעריכות איכות ומוכנות לשלם עליה יותר.

 

טווח מידות:

ברוב הפריטים S-L, לא מגוון מאוד רחב.

 

טווח מחירים:

החל מ-49 שקל לפריטים בסייל ועד ל-599 שקל.

 

תנאי משלוח:  

משלוח בשרות מהיר אקספרס מגיע לרוב חלקי ישראל עד שלושה ימי עסקים מיום ההזמנה. משלוח בדואר רשום מגיע לסניף הדואר הקרוב לבית הלקוחה עד 14 ימים מיום ההזמנה.

 

סל הקניות שלנו:

שמלה, 349 שקל; טי שירט, 149 שקל; מעיל, 549 שקל; סה"כ: 1,047 שקל, לא כולל נעליים. 

 

LEGALOUTFIT

 

1item

תעודת זהות:

אתר האופנה שהוקם על ידי שתי נשים צעירות - רוני כהן, יזמית בתחום האופנה ונועה שגב תכניתנית המגיעה ממחוזות ההיי-טק. מאחורי השם 1item  יש כמובן סיפור: כשהאתר הוקם, הייתה החלטה ברורה להפוך אותו לנגיש, מזמין ואפשרי לכל כיס, ולכן המחיר המקסימלי לכל פריט באתר הוגבל ל- 100 שקל בלבד, כך שכל לקוחה שמגיעה לאתר תוכל למצוא לעצמה לפחות אייטם אחד שהיא תוכל לרכוש לעצמה, בלי רגשות אשמה (באתר נמכרים פריטים החל מ-10 שקל).

 

מה מחכה לך:

בגדים טרנדיים לנשים צעירות שאוהבות לקנות ברשתות אופנה זולות וממש לא מתכננות שהבגד יחזיק יותר מעונה או שתיים.

 

למי מתאים:

מושלם לחיילות או סטודנטיות תפרניות.

 

טווח מידות:

המידות נעות בין 34-40 וחלקן הגדול של החולצות מגיע במידה ONE SIZE. בקטגוריית המידות הגדולות תמצאי בגדים במידות 46-42, כאשר הדוגמנית המייצגת את מחלקת ה"בודילישס" לובשת מידה 44.

 

טווח מחירים:

זול עד זול מאוד. ובמילים אחרות: גרושים.

 

תנאי משלוח:

פה תאלצי להתאמן על שריר דחיית הסיפוקים שלך, כי המשלוח מתבצע בדואר ישראל ולוקח בין 4-14 ימי עסקים. עלות המשלוח הינה 10 שקל לכל סכום של הזמנה. עבור הזמנה מעל 200 שקל המשלוח חינם.

 

סל הקניות שלנו:

שמלה, 79 שקל; טי שירט, 25 שקל; מעיל, 79 שקל; מגפונים, 79 שקל; סה"כ: 262 שקל

 

1item

 

ASOS

תעודת זהות:

 ASOS הוא ללא ספק המלך של אתרי האופנה. באתר נמכרים מעל 75,000 מוצרים, המתחלקים ל-50 אחוז פריטי מותגים ו- 50 אחוז פרטים של מעצבי החברה.  

 

מה מחכה לך:

הכל! קולקציות בגדי ערב, בגדים ליום-יום, ליין שלם למידות גדולות, בגדי מעצבים ועוד ועוד.

 

למי מתאים:

ממש לכולן. את רק צריכה למצוא את הקטגוריה אליה את מתאימה. 

 

טווח מידות:

מגוון מאוד – החל מליין לנשים קטנות במיוחד, דרך נשים גבוהות ועד לנשים מלאות ולנשים בהריון. 

 

טווח מחירים:

סביר ומעלה. תלוי בליין ובמעצב.

 

תנאי משלוח:

המשלוח הוא חינם מעל סכום קנייה של 15 פאונד (כ-75שקל). מתחת לכך, המשלוח עולה 3 פאונד (כ-18 שקל). זמן ההגעה הוא עד 9 ימי עסקים, אם כי כבר קרה שמשלוחים התעכבו בדרכם לארץ. משלוח אקספרס עולה 10 פאונד (כ-60 שקל) וזמן ההגעה הוא עד שלושה ימי עסקים.

 

סל הקניות שלנו:

שמלה שחורה, 216.5  שקל; טי שירט, 101 שקל; מעיל, 613 שקל; מגפונים, 325 שקל; סה"כ: 1,315.5 שקל

 

ASOS

 

Rockglam

תעודת זהות:

אתר אופנה ישראלי שהוקם בסוף שנת 2012 על ידי האחיות סתיו ואלכסה תמרי. הפריטים באתר נבחרים בקפידה על ידי האחיות, ולעיתים קרובות מתחדשת הקולקציה ומוצעים פריטים חדשים בכל קטגוריה, העונים לטרנדים הכי חמים בעולם האופנה.

 

 מה מחכה לך:

מגוון רחב של בגדי נשים, נעליים, אקססוריז ובגדי ילדות, בהתאם לטרנדים העונתיים ובמחירים נוחים לכל כיס. בעונת הקיץ האחרונה החלה להימכר באתר קולקציית Rockglam Extra במידות 40-44.

 

למי מתאים:

לנערות צעירות.

 

טווח מידות:

מאוד מצומצם וידידותי לרזות בלבד.

 

טווח מחירים:

סביר ביותר ואפילו זול – 299-29 שקל.

 

תנאי משלוח:

משלוח חינם בדואר רשום בהזמנה מעל 149 שקל, מתחת לזה משלוח בעלות של 10 שקל. שליח עד הבית חינם בהזמנה מעל 299 שקל וב-10 שקל בהזמנה מעל ל-60 שקל.  

 

סל הקניות שלנו:

שמלה, 249 שקל; טי שירט, 99 שקל, מעיל, 249 שקל; מגפונים, 249 שקל. סה"כ 846 שקל. 

 

Rockglam
 
 
 
תעודת זהות:
אומנם לא מדובר באתר אופנה, אבל הרי אי אפשר להתעלם מ- eBay. אתר המכירות עלה בשנת 1995 כתחביב של היזם פייר אומידיאר, כדי לאפשר לצרכנים לבצע מכירות פומביות של חפצי אספנות שונים. עם השנים הוא הפך לפלטפורמת מסחר עולמית מובילה, שבה כל אחד יכול לסחור בכל דבר. 
 
מה מחכה לך:
כל מה שתרצי מכל מקום שתרצי. הכל מהכל ובמחירים הזויים. לגבי האיכות – תנמיכי ציפיות.
 
למי מתאים:
לכולם כולל כולם, ובעיקר לאלו עם הסבלנות והזמן לגלות מציאות. 
 
טווח מידות:
הכל. 
 
טווח מחירים:
הכל ואפשר למצוא פריטים במחירים באמת מגוחכים. 
 
תנאי משלוח:
תלוי בהזמנה, אבל לרוב תצטרכי לחכות בסבלנות אפילו למעלה מחודש. 
 
סל הקניות שלנו:
שמלה, 26 שקל + דמי משלוח של 34 שקל; טי שירט, 26.5 שקל; מעיל, 80 שקל; מגפונים, 86. סה"כ: 218.5 שקל (לא כולל דמי משלוח). 
 
eBay
 
 

MyUrbanRunway

תעודת זהות:
האתר שבבעלותה של סיון פניני, החל כבלוג אופנה ולפני כשנה השתדרג לבוטיק אונליין בעקבות דרישת הקהל לבגדים ולסטייל של פניני עצמה. אתר סופר אישי ואופייה הפאשניסטי של פניני ניכר בכל פריט. בנוסף, פניני כותבת תיאורים מדליקים לפריטים, שעושים חשק לרוץ ולקנות כל מה שהיא מוכרת. מניסיון אישי, תוכלי לקבל יעוץ סטיילינג מסיון, שתעזור לך לבחור את המידה והגזרה המושלמת בשבילך. תחושה של בוטיק משפחתי חם ואוהב, ולא של קניה ברשת.
 
מה מחכה לך:
קולקציות מיוחדות מהשואו רומים הכי חמים במנהטן, כולל ייבוא בלעדי של ליין התכשיטים של האוס אוף הארלו של ניקול ריצ?י והמעצבת ליהלנה, שכל הסלבס בניו יורק מאוהבות בה. בנוסף לבגדים, תיקים, תכשיטים, משקפי שמש, חזיות ואקססוריז, הושק לכבוד החגים קו חדש של מוצרי הום-דקור לבית, הכולל לוח שנה אייקוני של נעליים (יש כזה לאנה וינטור על השולחן) מחברות, נרות וקנבסים.  
 
למי מתאים:
כל מי שחולמת ניו יורק ולא יכולה לעלות על המטוס ולבחורות שאוהבות להביע עצמן באופנה.
 
 
טווח מידות:
XS-L. חלק מהפריטים יש גם ב-XL. 
 
מחירים:
540-90 שקל. 
 
תנאי משלוח:
דואר רשום ללא תשלום ושליח עד הבית בעלות של 10 שקל. זמן השליחות עד כשני ימי עסקים, לרוב מגיע ביום שלמחרת. 
 
סל הקניות שלנו:
שמלה, 380 שקל; חולצה, 280 שקל; מעיל 520 שקל; סה"כ: 1,200 שקל. 
 
MyUrbanRunway
 
 
תעודת זהות:
Adika הוא אתר שופינג האופנה המוביל בישראל, כשהוא עומד על כ-25,000 מבקרות ביום. הוא הוקם ב 2012 על ידי דדי שוורצברג, אנליסט שמגיע מעולם הכלכלה ועדי רונן, פשניסטה מוכרת בביצה המקומית. מבחינת שירות לקוחות, עדיקא עומד בסטנדרט בינלאומי שלאתרים ישראליים יש המון מה ללמוד ממנו. ומניסיון אישי, חווית החזרת פריט מעולם לא הייתה ידידותית יותר, מה שבסופו של דבר רק עשה לי חשק להזמין עוד. זה עצוב שזה לא מובן מאליו, אבל בחיי שהתרגשתי מאיכות השירות.
 
 מה מחכה לך:
 טרנדים, טרנדים, טרנדים. כל מה שחם לעונה (וכנראה לא יהיה רלוונטי בשנה הבאה). היתרון הוא המבחר העצום והקצב המהיר של הוספת פריטים חדשים.
 
למי מתאים:
קורבנות אופנה (במובן המחמיא של המושג). 
 
טווח מידות:
סטנדרטי, אבל יש גם קטגוריית מידות גדולות. 
 
טווח מחירים:
סבירים ואולי לעיתים קצת יקרים לרמת האיכות שתקבלי. אבל יש סיילים שווים.
 
תנאי משלוח:
דואר רשום לסניף הקרוב לביתך בחינם. שליח עד הבית (שבדרך כלל מגיע ביום למחרת) ב- 9 שקל. 
 
סל הקניות שלנו:
שמלה, 219 שקל; טי שירט, 99 שקל; מעיל 279 שקל, מגפונים, 299 שקל. סה"כ: 896 שקל
 
Adika
 
 
תעודת זהות:
אתר האופנה הישראלי הראשון המציע אופנה סקנדינבית למידות 42-56, לאתר יש שואו-רום ברעננה, מה שמאפשר ללקוחה למדוד את הפריטים ולקנות אותם במקום. בכל חודש יש קולקציה חדשה והפריטים נמצאים בתחלופה גבוהה.
 
מה מחכה לך:
בעיקר אושר גדול לכל מי שמתוסכלת ממבחר המידות המצומצם באתרים השונים וברשתות האופנה. הם ידועים בג'ינסים המחטבים שלהם, שמגיעים גם הם במידות 42-56 ולפני כמה חודשים עלו לאתר גם נעלי נשים במידות 40-46, באיכות מעולה וחלקן אורטופדיות.
 
למי מתאים:
נשים מלאות אבל לא רק.
 
טווח מידות:
כאמור, טווח המידות רחב ונדיר מאוד בישראל.  
 
טווח מחירים:
זולים מאוד ביחס למחירי מותגים למידת גדולות. בנעליים יש קפיצת מחיר, אבל האיכות מצדיקה.
 
תנאי משלוח:
ההזמנה נשלחת ללקוחה באותו היום אם היא התבצעה עד השעה 13:00, ולמחרת אם הזמינה אחרי השעה הזו. משלוח חינם בדואר רשום שמגיע עד שלושה ימי עסקים, ומשלוח עם שליח בעלות 19 שקל שמגיע עד 48 שעות.
 
 
סל הקניות שלנו:
שמלה, 249 שקל; טי שירט, 189 שקל; מעיל, 329 שקל; מגפונים, 650 שקל (בהנחה). סה"כ: 1,417 שקל
 
PIPA FASHION
 
 
תעודת זהות:
חנות המציעה פריטי עיצוב ולבוש שמיובאים באופן בלעדי ממדינות סקנדינביה. היא הוקמה לפני שנה על ידי קארין רגב, מנהלת שיווק בהיי-טק, עם חיבה גדולה לאופנה הסקנדינבית. לאחר שנים ארוכות בהן למדה ועקבה מקרוב אחר סצנת העיצוב והאופנה הסקנדינבית, החליטה רגב, יחד עם חברה סקנדינבית העונה לשם סוזן, לפתוח חנות שתיוחד כולה לפריטים שבחרו שתיהן.
 
מה  מחכה לך:
שיק היסטרי והכי לא ישראלי (בלי להעליב). 
 
למי מתאים:
לפאשניסטות מתקדמות ולא מתלהבות. לא לקורבנות אופנה.
 
טווח מידות:
 S - L (לא מאוד נדיב). 
 
טווח מחירים:
יקר אך איכותי. 
 
תנאי משלוח:
חינם דרך דואר ישראל ועם שליח עד הבית בעלות של 30 שקל. 
 
סל הקניות שלנו:
שמלה, 790 שקל; טי שירט, 220 שקל; מגפונים, 900 שקל. סה"כ 1,910 שקל
 
לודוויג
 
 
תעודת זהות:
אתר קונספט ראשון מסוגו המוקדש כולו לתרבות רחוב, אופנה אורבנית וכל מה שחי ונושם בין אספלט לבטון. BawaKawa הוא פרויקט אינטרנטי שמשלב בין חנות אופנה לבין בלוג. הרעיון שמאחוריו הוא לרכז אופנת בוטיק ותרבות אלטרנטיבית, וליצור אתר לייף סטייל עירוני וצעיר, שיש בו גם כתבות על אופנה, אמנות, מוזיקה, קעקועים, סקייטבורד ועוד. מאחורי הקלעים עומדים תומר פיירשטיין, בעלי סטודיו DEZION שעוסקת במיתוג אינטרנטי, תכנון ועיצוב אתרים, ושחם זגורי, צלם אופנה ובעל ניסיון בינלאומי בתחום האופנה ברשת.
 
מה מחכה לך:
החל מטישרטים ועד שמלות ערב (טוב, אולי לא שמלות ערב, אבל בהחלט שמלות שאפשר ללבוש בערב), נעליים, תיקים, משקפי שמש, מצלמות לומו ושאר אביזרים ממגוון מותגים ישראלים ומיובאים על ידי ישראלים. חלקם מותגים מחו"ל, כמו Insight, Cheap Monday Element ו-Stussy ואחרים מותגי רחוב בוטיקיים