שבוע האופנה הישראלי במוזיאון לעיצוב חולון, שנערך לפני מספר שבועות, מהווה מעין נקודת עצירה לתעשייה המקומית ואפשרות להסתכל לאחור בסיפוק. אבל בין כל קסטרו, רנואר, גוטקס ודורית בר אור שכבר זוכים להכרת ואהדת הקהל, מסתובבים גם מעצבים ומעצבות ישראלים שעדיין אלמונים לציבור הרחב - וחבל. כדי שתוכלו לחגוג את האופנה הישראלית כיאות, אספנו עבורכן חמישה פריטים שווים ממעצבים מקומיים ובעלי פונטציאל שאנו חושבים שכדאי להשקיע בהם. מחירי הפריטים שלהם אינם זולים, אך אנו מאמינים שבאופנה איכותית מקומית שוה להשקיע:

 

1. וסט עור ברכיסת צד, בלינקי, מחיר: 990 שקל

בית האופנה בלינקי החל בכלל כקאופרטיב של שלושה מעצבים (אדית ואור בליניקי וקרן אטון) לפני כעשור, אשר התמקד בתיקים איכותיים שקנו להם מעריצים. בשנה האחרונה החלו לייצר במותג גם קו בגדים מובחן בגוונים מונוכרמטיים, שמרפרפים לאישה האורבנית בקו ישיר. בקולקציה תוכלו למצוא שמלות שחורות וגזורות היטב, חולצות בדיגום חופשי ואובר סייז מחמיא.

 

פריט לקחת הביתה: וסט משולב עם עור ברכיסת צד ובמראה לוחמני משהו, שיכול ללוות אותך מבוקר ועד ערב, בתוספות הנכונות. מומלץ לשלב עם קוקו גבוה וגישה נמרצת.

כתובת: מתחם התחנה, רוטשילד 1, דיזינגוף 238, תל אביב. קניון רננים, גלריית המעצבים, רעננה; הרצל 22, רחובות; טיילת המלך שלמה, אילת.  

 

 

2. אוברול אפור או שחור, סטודיו KAV, מחיר: 780 שקל

סטודיו לעיצוב שחרט על דגלו קווים ישירים וצבעים מצומצמים, בהירים ורכים. השיטוט בין העיצובים של KAV מזכיר מקומות אחרים, שרחוקים מאד מהקהילה המיוזעת של התעשייה המקומית. כל פריט עיצוב – מהקטלוג ועד לחלוק קימונו לבן לבנה פשוטה – נראים בעלי קשר קוהרנטי וגם אם לא תקנו כלום, מומלץ לעשות סיבוב שבועי בחנות המעוצבת במתחם נגה שביפו, כדי להרגיע את הנפש.

 

 

פריט לקחת הביתה: אוברול אפור עם שרוולים ארוכים ומחשוף גזור ומאופק, הנקשר סביב המותניים ויטשטש את מה שתרצי, בתנאי שתרצי.

כתובת: רחוב רוחמה 9, מתחם נגה, יפו.

 

 

3. קולקטיב קולקשיין, שמלת ונציה, מחיר: 500 שקל

קולקטיב קולקשיין, שמתקצר בקלות ל"קוקו", הוא מיזם אופנתי יוצא דופן. לצד פרטי בייסיק ופריטים על עונתיים באיכות גבוהה, הם מציעים גם אג'נדה חברתית של קניית שותפות בעסק, הנחה קבועה וערבי העשרה בנושאים שונים אצלן ב"סלון". אבל אם נניח בצד את האג'נדה הראויה להערכה, נקבל גזרות מחמיאות למגוון מבני גוף והקפדה על מבחר דגמים ראוי שירגיש בנוח בכל ארון ו(כמעט) לכל גיל.

 

 

פריט לקחת הביתה: שמלת ונציה – שמלה קצרה בגווני כחול או שחור עם מפתח וי ותכשוט במרכז, מה שהופך אותה אוטומטית לשמלת האירועים הבאה שלנו.  

כתובת: קהילת סלוניקי 7, תל אביב. 

 

 

4. שמלת משולשים עם כיסים, Honey B, מחיר: 440 שקל

ענבל מימרן עבדה בהייטק והרגישה אבודה, עד שעשתה הסבת מקצוע והחלה לעצב בגדים שהיא הייתה רוצה ללבוש: שמחים, צבעוניים, מחמיאים וכיפים. מתוך הסטודיו שלה בדרום תל אביב היא מנפיקה יצירות אמנות משובבות נפש, שבניגוד לסטנדרט התעשייתי מתאימות עד למידה 52. קולקציית החורף עדיין מתגבשת, אבל תמונות של חלק מהדגמים שנתפרו ועלו לפייסבוק המותג מסמנות אותה כדבר הכי משמח שיקרה למלתחה שלכן בחורף הקרוב.

 

 

פריט לקחת הביתה: שמלה בהדפס צבאי ובגזרה מחמיאה במיוחד, עם כיסים שיקרצו לאוהבות הז'אנר ובאורך סלחני גם לנשים נמוכות. צרפי נעליים בסגנון צבאי ואת פנויה לכבוש את העולם.

 

 

5. תיק Ellepi, ענבל יצחקי, 580 שקל (ב-20 אחוז הנחה לרגל הפתיחה)

ענבל יצחקי היא בוגרת שנקר במחלקה לעיצוב תכשיטים שהתמחתה במוצרי עור וטקסטיל ומנפיקה כעת את קולקציית התיקים הראשונה שלה באופן עצמאי, תחת קטגורית Home Work. הקולקציה עצמה מראה כי פניה של המעצבת הצעירה לעיצוב פוקציונאלי, נקי שמבוחר עבודת יד וטכניקות מסורתיות על פני עיצוב תעשייתי מסחרי.

 

 

פריט לקחת הביתה: דגםEllepi  מלבני בצבעי צהוב ושחור, שנוח לסחוב איתו חצי בית ועדיין להישאר אלגנטית.

להשיג ברחוב יהודה הלוי 39 תל אביב.