בטוח גם לכם זה קרה – ראיתם תמונה של בגד באחד מאתרי הקניות (במיוחד האסייתיים שבהם), הוא היה נראה לכם מהמם, המחיר היה מצחיק, החלטתם להזמין - ואז קיבלתם בעיקר מפח נפש עם חותמת של דואר ישראל. הרבה פעמים, פריטים הנמכרים באתרים רחוקים שנות אור מכפי שהם נראים במציאות: המידה לא מתאימה, הגזרה לא נכונה, הבד זול, הגוון לא זהה - ואלו רק חלק מהאכזבות שיכולות להגיע בתום הציפיה הארוכה. לומר את האמת, גם לרוכשים המקצוענים ביותר קשה להימנע לחלוטין מטעויות ואכזבות בהזמנה, ולרוב מדובר בהימור. אך בשביל להפוך את ההימור שלכם לכמה שיותר בטוח, קבלו 10 טיפים לרכישה מוצלחת ברשת:
 
עוד באון לייף:
 
 
1. בדקו היטב את המידות
הטעות הנפוצה ביותר היא שהקהל הישראלי לא תמיד שם לב למידות, כי מדובר במידות השונות מאלו שמקובלות בישראל. כך יוצא שמידת הנעליים רחוקה מלהתאים ושלא נדבר על חולצות שהסיכוי שלהן להיסגר הוא אפסי. הטיפ שלנו: מומלץ להתאמץ ולמדוד את עצמכם, ורצוי לפי המפרט הבא: 
חזה - למדוד באזור הרחב ביותר (בערך מעל הפטמה).
מותניים - מדדו באזור הצר ביותר (איפה שאתם מניחים את הידיים לנוח על המותניים). 
ירכיים - בחלק הרחב ביותר של הירכיים כשהן צמודות.  
 
2. אשליות אופטיות - לא בבית ספרנו
אף פעם אל תיקחו את התמונות כמובנות מאליהן. בדקו מה גובה הדוגמנית ומה מידותיה ונסו לתאר את הפריט על הפרופורציות שלכם. זכרו כי הדוגמניות האסייתיות לרוב נמוכות ושטוחות יחסית באזור החזה, ולכן הפריט שנראה טוב עליהן, יתאים על הבת שלכם בת השמונה (במקרה הטוב).
 
3. מבחן המישוש מבלי לגעת
קראו טוב את הרכב הבד, כיוון שבצילום השתמשו בתאורה מחמיאה במיוחד ובפועל אתם עלולים לקבל מוצר שנראה זול ולא יהיה שווה גם את הפרוטות ששילמתם עליו.
 
4. תמיד לחכות לסיילים
כשאתם נכנסים לאתר אופנה, חפשו את קטגוריית הסיילים (שנמצאת לרוב גם באתרים ישראלים). חבל לשלם מחיר מלא למוצר שאולי נמכר או ימכר במחירים מיוחדים.
 
 
קנו באתרים אמינים. צילום: Shutterstock
 
 
5. היזהרו ממחיר זול מדי
בעיקר במוצרי איפור וקוסמטיקה, קחו בחשבון שאם המוצרים זולים בצורה משמעותית וחשודה מהשוק, כנראה שמדובר בחיקוי או במוצר שפג תוקפו ואתם ממש לא רוצים לנסות אותו על העור שלכם. בקיצור, אם המחיר מצחיק מדי, אולי כדאי לוותר. גם במקרה של נעליים ומותגים אחרים, נסו לבדוק האם האריזה זהה לזו של המוצר המקורי וחפשו את הפרטים הקטנים שמבדילים בין מוצר אמתי לחיקוי.
 
6. לפעמים הגודל כן קובע
תמיד בדקו את גודל המיכל במידה ואתם מזמינים מוצרי קוסמטיקה. לפעמים שמים תמונה של מוצר בגודל רגיל, אבל מציעים למכירה גודל מוקטן, ואז זה עלול להסביר את המחיר הנמוך. 
 
7. שמרו על עצמכם
קנו באתרים אמינים, ועדיף מוכרים. ואם אין לכם מושג לגבי אתרים, תשאלו חברים וחפשו עליהם מידע בפורומים. מי שמיודד עם השפה האנגלית, תמיד יכול לקרוא תגובות של גולשים על אתרים.
 
8. תמיד טוב לנקוט באקסטרה ביטחון
מומלץ לצלם את המסך ולשמור את קבלת הרכישה או אישור העסק. לייתר ביטחון וכדי "שלא יעבדו עליכם!".
 
9. זמן זה כסף
תמיד בדקו מה זמן האספקה. בעיקר אם אתם מזמינים פריט לאירוע מיוחד. ובאופן כללי, חבל שתזמינו מעיל שיואיל בטובו להגיע רק בקיץ.   
 
10. שימרו על נאמנות
במקרה ומצאת את ה"אחד" שלך - האתר בו כמעט ואין לך טעויות, הגזרות מתאימות לנתונים שלך, הבד סביר, הסגנון לטעמך ותנאי השירות מספקים אותך - מומלץ לשמור לו נאמנות ולא להסתכן באכזבות מיותרות באתרים מזדמנים.