האופנה הישראלית, אם נהיה רגע כנים עם עצמנו, מתנהלת לרוב כמו בזאר גדול ומבולגן שבו כל הדוכנים מחזיקים את אותה סחורה ומתעקשים ששלהם הכי מיוחדת, בלעדית ושווה את המשכורת שלכם. את הסחרור של פריטים-טרנדים-באיכות-בינונית שאליו נקלעו רשתות האופנה המקומיות ניתן לתלות בכניסתן המאסיבית של הרשתות הזרות, שהגדירו מחדש את תנאי המשחק והפנייה הישירה לקהל יעד צעיר ומכור לחידושים, שמאמין כי בגד מתאים לעונה אחת ותו לאו.

 

עוד באון לייף: 

 

אבל אם את מאלו שלא מעוניינות לרדוף אחרי טרנדים, אלא לאמץ לך קו אופנתי מקורי ומובהק, אספנו עבורך ארבעה מעצבים מקומיים בעלי קו עיצובי בולט ומובחן ויבואנית אחת עם עין חדה ויד בוטחת בליקוטים. עכשיו רק נשאר לך להציץ במה שהם מביאים עימם ולהחליט מה הכי מתאים לך:

 

מדברים נשים

מה את עושה על בסיס יומיומי: עורכת דין ממולחת, מעצבת פנים עם חיבה לגיאומטרי או עורכת לשונית עם אוסף משקפי ראייה מפואר.

שיא השבוע שלך: פתיחת הפסטיבל הצרפתי בסינמטק המקומי פלוס בילוי בבר היין הקרוב.  

לחפש בקניון: רונן חן. מעצב ישראלי שמדברר את גוף האישה כבר יותר מעשור ומצליח להמציא גזרות מז'אנר המטשטשות-מחמיאות ללא הפסקה.

מה תמצאי שם: בצד אחד של החנות יש את המלאי הרגיל של חן – חיתוכים גיאומטריים עם בדים נופלים ובדים מנחמים (כולל קרדיגנים שישתקעו בארון שלך), אבל אם יש לך אומץ חפשי את קולקציית הלימיטיד שמותחת את גבולות הגזרה ומציאה גם שמלות משי נפלאות, שכמיות בחיתוכים חד פעמיים וז'קטים שכולם ירצו לדעת מאיפה.

נמצאים ליד: בלינקי נעים באותה קשת צבעים ובפריטים מנחמים באיכות מעולה, האקססוריז של דניאלה להבי יתיישבו בול על הקולקציה ויש גם גלביות נהדרות של אלמביקה שילכו נהדר עם הלך הרוח.

 

 

פוש ספייס
מה את עושה על בסיס יומיומי: ספרנית עם תואר במידענות שמחלטרת בהייטק, מרצה למגדר עם חוש הומור או מומחית למדיה חברתית שמחפשת אהבה.

שיא השבוע שלך: מכירת וינטג' בקיבוץ גבעת חיים איחוד.  

לחפש בקניון: נעמה בצלאל. מעצבת בלתי מתפשרת שהצליחה ליצור לעצמה אי קטן של שפיות (ויציבות כלכלית) בעולם גועש ורועש. בצלאל מרפרפת לשנות ה-60 לאורך כל שנות עבודתה, אבל מצליחה ליצור כל עונה קולקציה חדשה ומרעננת.

מה תמצאי שם: קולקציית החורף הנוכחית קורצת ללונדון ומנוקדת בהומור דק (ובריטי?) כמו קנקני תה ולבבות שהודפסו על סריגים נעימים. עצה שלנו? לכי על המעילים, במיוחד במחירי נמצאים ליד: בגולף הבליחו העונה עם כמה פריטים מוצלחים בגזרת הסריגים והחצאיות שיתאימו היטב לבחורה הרומנטית וגם בזיפ יש סריגים מצוינים שירוממו את הנפש.

 

נעמה בצאלאל. ממחזרת ומחדשת בו זמנית

 

לדבר על זה

מה את עושה על בסיס יומיומי: פסיכולוגית פרטית עם רזומה מצוין, מנהלת תיכון מצליח בדרום או סטודנטית במגמת אמנות עם חיבה לשמלות אוברסייז מחמיאות.

שיא השבוע שלך: השקת ספרו של א' שהוא במקרה גם ידידך הטוב מהפקולטה.  

לחפש בקניון: דורין פרנקפורט. מעצבת תל אביבית במלוא מובן המילה, שמחדדת את כתב היד שלה כל עונה ולא מפסיקה לנפק פריטים שירגישו בנוח במגוון רחב של ארונות ברחבי העיר.

מה תמצאי שם: טוניקות וחולצות מחויטות בלבן שישתלבו נהדר גם באווירה חגיגית וגם בעוד יום במשרד, לצד ז'קטים ומעילים מחויטים שיכניסו אותך למדור המתלבשות של ה"ארץ".

נמצאים ליד: מקסימו דוטי תמיד ידעו לייצר פריטים מחויטים מדויקים (ויקרים) ששווים את ההשקעה. ואם את מוכנה לפתוח את הראש ולהרחיב את מנעד האפשרויות שלך, מוטב לך לצעוד להוניגמן שערכו השנה קפיצה ענקית מבחינת עיצוב ורמת החומרים ויצרו קולקציית שמלות בוגרת ואיכותית.

 

דורין פרנקפורט. בין חגיגית לבין עוד יום במשרד

 

דיאטה זה פאסה

מה את עושה על בסיס יומיומי: קניינית של ציוד רפואי שמבלה את רוב זמנה בטיסות, פסיכולוגית בשירות הציבורי או שפית שבדיוק מתחילה קריירה שנייה.

שיא השבוע שלך: כורסה, ספר טוב והפוך חלש בלי קצף, בבקשה.

לחפש בקניון: אפרתה. המעצבת שהצליחה לפענח את הגנום הישראלי בזכות בדים נעימים, גזרות סלחניות ושילוב מושכל בצווארונים וחצאיות שיחמיאו למבחר גזרות גוף ים תיכוניות בטווח רחב של גילאים.

מה תמצאי שם: שמלות חולצה בגווני נייבי וגזרת אובר סייז, שמלת מעטפת שתחמיא לחזה גדול וטופים שקטים וסולידיים שישתלבו בכל מלתחה קיימת.

נמצאים ליד: שמלות אובר סייז מוצלחות ממשי ניתן למצוא גם בסאקס ובגוונים שעושים כיף בעיניים. אם את הולכת על בייסיק בסיסי, כדאי גם לעיין במדפים של קסטרו, היינס והודיס שמייצרים חולצות נהדרות.

 

אפרתה. הצליחה לפענח את הגנום הישראלי

 

בראיה אמנותית

מה את עושה על בסיס יומיומי: פליטת ריאליטי מהצד המתחכם, די.ג'י\צלמת\סטודנטית לפסיכולוגיה או אסיסטנטית של צלם אופנה.

שיא השבוע שלך: מסיבה מחתרתית על גג בניין בתל אביב.  

לחפש בקניון: קאלה החלה כיבואנית מוצלחת של פריטים חד פעמיים (ומתומחרים בכבדות) מהמזרח הרחוק ששינתה את הסגנון המקומי. בשנה האחרונה חלה התמתנות במחירים וההיצע האומנותי התכווץ לטובת פריטים פרקטיים ששומרים על ייחודם על רקע הייבוא המקביל.

מה תמצאי שם: ז'קט מנומר עם אדג' יחודי, תיקי קלאץ' שהורסים את הבריאות, שמלות קטנות למסיבת קוקטייל והדפסי אוברסייז מעוררי אפילפסיה.

נמצאים ליד: מתחרים בנישה לא חסרות. הבנות של אמה עורכות קניינות שמשתבחת מעונה לעונה, ביאנגה ניתן למצוא תחליפים לא רעים בכלל ובחפירה ממושכת, כל אתר און ליין ישראלי יוכל להציע לך אלטרנטיבה ראויה. 

 

קאלה. תיקי קלאץ' שהורסים את הבריאות