כשתבני בית, לפני שתבחרי צבע לקירות, כנראה שתדאגי שהיסודות יהיו חזקים, כי הרי מה יהיו שווים הוילונות ביבוא אישי מאיטליה אם הרצפה תתמוטט? אז כך גם כשאת מתלבשת. לפני שאת בוחרת אילו מכנסיים יתאימו לחולצה החדשה, הקפידי שהבסיס של מערכת הלבוש שלך יהיה מונח בצורה מושלמת על הגוף, באופן שיחמיא לו, ידגיש את החוזקות שלו וכמובן יהיה נוח. אין חשיבות רבה יותר מהלבשה תחתונה נכונה ותומכת ולא תאמיני איזה הבדל את תרגישי גם אם אף אחד לא באמת יראה את חזיית התחרה היפיפייה שלך. 
 

גם כשאחרים לא רואים, את מרגישה את ההבדל. צילום: Shutterstock

 
בגלל שהנושא כל כך חשוב, החלטתי לרכז עבורך את הטיפים הכי הכרחיים, שיכולים להנחות אותך בכל פעם שתתחדשי בהלבשה תחתונה:
 
בחירת החזיה המושלמת
 
1. קונים חזיה שנסגרת על הסגירה הגדולה ביותר - אחד הטיפים לאריכות ימים של חזיה היא לקנות אותה בעודה טובה על הסגירה הגדולה ביותר, מפני שתמיד עייפות החומר עושה את שלה והיקף החזיה מתרחב. וכשזה יקרה - תמיד תוכלי להקטין אותה.   
 
2. חזיה צריכה לשבת במרכז הגב- סגרי את החזיה על הסגירה הגדולה ביותר, הקטיני את הכתפיות עד למצב בו הפטמה היא בגובה אמצע החלק העליון של הזרוע ואז בדקי שגב החזיה לא התרומם אל-על. החזיה חייבת להיות ממוקמת במרכז הגב ולא לברוח למעלה. 
 
3. מלאי את הקאפ, אבל לא יותר מידיי- ישנם המון פרטים קטנים וחשובים שעלינו לשים לב אליהם בעת שאנו בתוך תא המדידה, ולפעמים בגלל הלחץ, בגלל שהמוכרת לא מפסיקה לנדנד, או סתם בגלל שהתא כבר מלא בחזיות ואת מבולבלת לגמרי, את לא מצליחה להתרכז בכל הפרטים. עם זאת, אחת הנקודות שעליך לבדוק היטב היא שהחזה יושב בתוך הקאפ בצורה מושלמת, וממלא אותו לגמרי. כלומר, אם הקאפ מעט באוויר זה לא טוב. בעניין הזה אסור לך לוותר, אלא פשוט לחפש חזיה אחרת- המבחר עצום ואת תמצאי. 
מצד שני, אם החזה ממלא את הקאפ יותר מידיי- כלומר הקאפ חותך את החזה, זה גם סימן גדול להמשיך לחפש חזיה אחרת. במקרה כזה, רצוי לחפש חזיה שמבנה הקאפ שלה הוא יותר שלם ולא חתוך באלכסון.
 
חזיית פמינה עם קאפ שלם, 298 שקל. צילום ישראל כהן 
 
4. לשם שינוי, צריך להרים ידיים - עוד בדיקה חשובה שעליך לבצע לפני שאת מחליטה סופית, היא להרים ידיים כדי לבדוק שהחזה לא בורח מלמטה אלא נשאר מוחזק בשלמותו בתוך הקאפ.
 
 
5. כתפיות נשלפות או לא להיות- אחת מנקודות הטורפה של חזיות היא הכתפיות המשחירות, כשזה קורה, אין מה לעשות עם זה. לכן רצוי מאוד לקנות חזיה שהכתפיות שלה נשלפות, כי במקרה והכתפיות נשחקות, תמיד תוכלי לקנות ב-20 שקל כתפיות חדשות, ועל ידי כך להאריך את ימיי החזיה האהובה עליך. 
 
חזיית Glam Curves Forever של טריומף, 280 שקל. צילום פמלה הנסון
 
6. אם החזיה מחזיקה ללא כתפיות שיחקת אותה, מצאת קלף מנצח - אם את רוצה לעשות לחזיה שלך את מבחן הסיירת מטכ"ל, הורידי לה את הכתפיות ונסי לבחון האם היא עדיין נוחה לך. אם כן - אין ספק שמצאת לך דגם שאליו תוכלי לחזור בכל פעם מחדש, וכדאי לך לקנות אותו בעוד צבעים. הרעיון בחזיה איכותית הוא שהתמיכה מגיעה מהחזיה עצמה ולא מהכתפיות. אחד הסימנים לכך שחזיה היא אינה טובה ואינה בריאה הם הסימנים האדומים על הכתפיים. אם יש לך חזיות כאלה – שלחי אותן ישר לפח!
 
חזיית סטרפלס מבית פמינה, 258 שקל. צילום: דן לב
 
7. למדוד גם עם חולצה מעל- לפני שאת מכריזה כי מצאת את החזיה המושלמת, בדיקה חשובה שעליך לבצע היא ללבוש מעליה את החולצה. אם יש חולצה מסוימת, או שמלה שבמיוחד עבורה את קונה את חזיה, הביאי אותן איתך בשקית ולבשי אותן. כל חזיה תיראה אחרת, תיצור מבנה מעט שונה לחזה, תהיה יותר גבוהה או פחות גבוהה במחשוף, ואלו הם דברים שרצוי לבדוק בעת הקניה. 
 
8. צבע לבן- אאוט!. אחד המיתוסים שאני נהנית לנפץ בכל פעם מחדש הוא על חשיבות הצבע הלבן בהלבשה תחתונה. בעיני הוא פשוט מיותר - לבן מתחת ללבן תמיד יבלוט, אך לעומת זאת, פריט בצבע גוף מתחת ללבן יהיה בלתי נראה (וכמובן שגם מתחת לשחור).  
 
חזיית BMU Magic של טריומף,290 שקל. צילום: פמלה הנסון
 
9. קאפ קשיח או חזיה מבד? היתרונות בחזיה מבד הם שצורת החזה נשארת בצורתה הטבעית, מה שיוצר מראה מאוד סקסי וטבעי. מה גם שהתחרה לפעמים נראית מתחת לבגד באופן יותר בולט והרבה פעמים המראה של התחרה מתחת לחולצה הוא מאוד שיקי (אך ורק במידה ואת מאזנת עם חולצה גברית, או אובר סייז). החסרונות בחזיה כזו היא שעלולים לראות דרכה יותר מידיי, היא לא תטשטש פטמות זקורות ופחות תרים את החזה. לכן שוב, דעי בדיוק לאיזו מטרה את מייעדת חזיה כזו.
 
חזיית H&M, מחיר: 119 ש"ח. צילום: הנס מוריץ
 
10. ושלושה כללים חיוניים לבעלות חזה גדול:  
‏א. בחרי חזיה שחגורת ההיקף שלה רחבה, כך שתתן תמיכה מלאה יותר לחזה.
‏ב. העדיפי חזיות שהן לא בעלות כתפיות מתחרה.
‏ג. לכי על קאפ שלם, שלא יחתוך את החזה.
 
 
חזיית תחרה מעוצבת של H&M, מחיר: 179 שקל. צילום: הנס מוריץ
 
 
בחירת התחתונים הכי נכונים
 
11. בד התחתונים הוא קריטי- כשאת קונה תחתונים בכל גזרה שהיא, נסי להימנע מחוטים דקיקים ולייקרה שחותכת. אחד הדגמים הנותנים מענה מעולה לצורך הזה הם תחתונים ללא תפר והיום כל חברה מייצרת אותם, קני לך כמה כאלה טובים. עוד סוג מומלץ הוא תחתוני תחרה. תחרה יושבת מאוד חלק על הגוף, לא חותכת אותו, וזה מה שאנחנו צריכות. 
בנוסף, כווני יותר לתחתונים בעלי מבנה רחב שוליים, כזה שמתלבש על הגוף באופן חלק לגמרי.
 
תחתון תחרה פמינה, 99 שקל. צילום: ישראל כהן
 
 
12. קני מידה אחת מעל בתחתונים- גם בגלל שתחתונים כמעט תמיד מתכווצים וגם בגלל שבמקרה כזה כמעט בטוח שמנעת את הסיכון שהתחתונים יחתכו את הגוף.
 
תחתונים פרחוניים מבית H&M, מחיר: 40 שקל. צילום: הנס מוריץ
 
בהצלחה.