אם יכולנו להגדיר רק שלושה דברים שבזכותם חג שבועות הוא החג האהוב עלינו ביותר יהיו אלו השמלות הלבנות, הנעליים הנוחות (שהדודה מהמושב תעלה על עקבים?) ומאכלי גבינה משובחים. לכבוד החג שהגיע והקיץ שבפתח, בחרנו עבורכן עשר מערכות לבוש שיוכלו ללוות אתכן גם לאירועי העונה פלוס המלצות למאכלי ועוגות גבינה סופר מוצלחים, שתדעו מה להביא לחגיגה.

 

הקלאסית

השמלה שמלת צווארון מדויקת מהקולקציה החדשה של גולף (400 שקל) עם צווארון אלגנטי, גימורי פליסה בצדדים ואורך שיחשוף רגליים שזופות ומחוטבות.

הנעלים: כפכפים מטאליים שהם הפתעה משמחת מהקולקציה של קסטרו (199 שקל). נכון, הם טרנדים להחריד, אבל ילוו אתכן בכיף עד אוקטובר במחיר סביר פלוס פלוס.

העוגה: ריקוטה גבינת קרם לוז, ואגוזי נוצ'ולה שכבת חמאה, עוגיות של בסיס נוצ'ולה- ריקוטה וציפוי שטרוייזל פריך מבית ביסקוטי (158 שקל לעוגה בקוטר 26 ס"מ, 58 שקל לפס). נכון, היא יקרה מאוד, אבל כל ביס ממנה הוא פיסת גן עדן מוצפת עונג שתהדהד הרבה אחרי שהיא תיגמר (במהירות). או כמו שאחד הטועמים שלנו הגדיר זאת "חבל שלא כל יום שבועות".

 

 

 

 

הרומנטית

השמלה: שמלת תחרה לבנה מהאגדות של המעצבת הכל-ישראלית דורין פרנקפורט (1,790 שקל) שעולה כמו שליש משכורת מצד אחד, אבל סוגרת לך את שמלת החתונה מצד שני. אז תעשי את החשבון.

הנעלים: סנדלים מטאליות וסופר נוחות מבית ליידי קומפורט (195 שקל),שיישאו אותך לחגיגות בגורן עד חצות ולהליכות בטלות בשעות הפנאי במחיר שעושה חשק לעוד.

העוגה: עוגת צ'יזקייק קינמון עם גבינת שמנת ניו-יורקית קלאסית, שכבת אגוזים גרוסים וציפוי קרם שנטיל וקינמון של ביסקוטי (158 שקל לעוגה בקוטר 26 ס"מ, 58 שקל לפס). מודים, המחשבה לערבב קינמון, גבינה ואגוזים נשמע לנו קצת מוגזם, שלא לומר מושחת, אבל כל הטועמים הסכימו כי מדובר בהברקה ממכרת ועשירה שחבל לפספס. המלצה שלנו? עם כוס קפה חזק ומרפסת פתוחה.

 

 

 

הקריצה לסבנטיז

השמלה: שמלת מקסי תחרה של קאלה (190 שקל), אות ומופת לקניינות נכונה שיודעת לקרוא את הטעם המקומי, אבל גם לאתגר אותו. השמלה מרפרפת לגמרי לטרנד שנות השבעים הנוכחי ומתיישבת בנינוחות גם על גוף שלא השתעבד לדיאטת עוגות גבינה. המחיר, שמראה כי בקאלה הפנימו את רוחות השינוי, לגמרי הגיוני.

הנעלים: אם טרם סרתם לקניון הקרוב כדי לרכוש את זוג הכפכפים הכי מוצלח של הרשת השוודית, מוטב שתעשו זאת במהירות, לפני שיגמר. צבע אביבי ומשמח, גזרה שמזמינה התרגעות ושיק אינסופי. H&M (מחיר: 149 שקל), הצליח לכם.

העוגה: טריפל אביב של מאפיית לחמים (140 שקל). תמצאו מישהו שאתם אוהבים מאוד ותארגנו לו כבר עכשיו משלוח של טריפל האביב של לחמים. נכון, לא מדובר בעוגת גבינה קלאסית ויש פה יותר קצפת, פירות ושואו מגבינה איכותית. אבל איזה שואו ואיזו קצפת! מדובר באחד הפינוקים המשמחים של החג שבוודאי יתחסל עוד לפני שראשון האורחים יעבור בדלת.

 

 

 

 

הוויטג'ית

השמלה: שמלה סרוגה של מנגו (270 שקל) שמתרפקת כולה על דור הפרחים, פסטיבלי מוזיקה ואווירה מוזיקלית ומשוחררת. יש סיכוי שהיא תהיה קצת כבדה לליל קיץ חם, אבל אם הוזמנתם למקום עם מזגן מתפקד, כדאי לאמץ אותה אליכם ומיד.

הנעלים:shoe  (מחיר: 950 שקל) חוללו מהפכה ברכישת נעליים און ליין וממשיכים להשפיע על שוק הנעליים המקומי בזכות בחירה מושכלת של פריטים אופנתיים אבל לא שחוקים. המחיר קצת כואב, נכון, אבל מצד שני מבטיח בלעדיות יחסית בקרב החברות. 

העוגה: מאפה מעטפה בטטה של לחמים (55 שקל) – על פניו מדובר בפחמימות שעטופות בפחמימות, אבל כשניגשים ללב העניין מגלים מאפה שישמח לבב אנוש ויחריב את זיכרונות הדיאטה. מדובר בקומבינציה פריכה, עשירה וצבעונית שתתחסל משולחן החג במהירות שיא. בקיצור, תקנו שניים לפחות.

 

 

 

הגלביה

השמלה: בשלב מסוים, כנראה בקיץ הבא, ימאס לנו מהגלביה. אבל עד שזה יקרה אפשר להתאהב בגלביה המוצלחת של סאקס (790 שקל) שקורצת לימים אחרים ותמימים יותר, אבל מגיעה עם מחיר שהוא לגמרי מפה. נו מילא, נחסוך בחג הבא.

הנעלים:MISTA  לסטורי (849 שקל), אם כבר לבזבז, אז על הטוב ביותר. על הקניינות המוצלחת של רשת הבוטיקים סטורי כבר שפכנו מספיק מילים ועכשיו רק נותר להנהן בהערצה מול הסנדלים הצבעוניות שלהם ולקוות שגם השנה סבתא נותנת דמי שבועות.

העוגה: מיני עוגת גבינה של גבינה עם מרמלדת לימון של מתוקה (168 שקל ל-24 יחידות) – לימון וגבינה הם סטייה אישית שלנו וכל מפגש בין השניים מסתיים (כמעט) תמיד בחדשות משמחות. גם במתוקה הוציאו תחת ידיהם יצירה משמחת, שמשלבת בחוכמה בין מתוק לחמוץ ושומרת על בסיס יבש וחמאתי שנגמר במהירות.

 

 

 

האובר סייז

השמלה: הגר אלמביק, המעצבת הראשית של אלמביקה (989 שקל), יודעת לחתוך יצירות חלומיות מחתיכות בד ענקיות ולהפוך אותן לפריט אייקוני שיישאר איתך בארון גם שנים קדימה. גם השמלה הלבנה מהקולקציה החדשה שלה מתווספת לקטגוריה הזו ועל המחיר הגבוה שלה מחפה העובדה שהיא על-זמנית מבטיח איכות לטווח ארוך בתמורה למחיר מהסקאלה העליונה. הסנדלים החדשים נוחים להפליא, קורצים לאישה המעודכנת ואפילו מגיעים עם עקב קטן ושובב.

העוגה: עוגת טירמיסו קלאסית של מתוקה (65 שקל לפס) – ברור שלעוגה היו כוונות טובות וטרימיסו אהוב מאד על הטעם הישראלי ובכל זאת משהו התפקשש בין הכוונות לביצוע. העוגה הייתה מתוקה ותעשייתית והזכירה טעמים מהאייטיז ולא בצורה מחמיאה. מצד שני, אם כבר הגעתם למתוקה, תשאלו על כדורי הגבינה המופלאים שממולאים בריבת פירות יער, שחייבים להפוך להגשת חובה בכל שולחן חג שמכבד את עצמו.

 

 

 

השימושית

השמלה: השמלה של טלי וויאג'י (259 שקל) יכולה להחליף את שמלת האובר-סייז השחורה שאת תמיד שולפת במקרי חירום ולתפקד כאבן דרך במלתחה העירונית הממוצעת. היא באורך הנכון, עם הצווארון הנכון ובעיקר – במחיר הנכון. נשים עם חזה גדול אולי ירגישו בה קצת חנוקות, אבל כל השאר יכולות לאמץ אותה בשמחה לארון.

הנעלים: סנדלים שחורים במאה שקלים ובעיצוב מוצלח? לקחנו. אתרי האון ליין כמו me-she שקל (99 שקל) שברו את השוק המקומי בזכות מבחר מסחרר של פריטים במחירי רצפה. את האיכות לא בדקנו, אבל בינתיים מדובר בהברקה.

העוגה: עוגת גבינה שוויצרית של ברמן בציפוי שוקולד לבן (40 שקל) – עוגה לחובבי המתוק שמתגעגעים לטעם של עוגת גבינה קלאסית. בכנות אפשר להגיד שהשוקולד  למעלה קצת מיותר ועדיף לברמן להתרכז בעוגה עצמה, שנתנה תמורה מעולה למחיר וסחטה מחמאות כמו "פשוט עוגת גבינה טעימה, בלי כל הקשקושים מסביב".  

 

 

 

השובבה

השמלה: שמלה קצרה בסגנון שנות העשרים של twentyfourseven (מחיר: 150 שקל) תתאים בעיקר לצעירות בחבורה, שלא מפחדות לחשוף רגליים או מאיכות בינונית של פריט טרנדי שממילא לא ישרוד אופנתית עד החורף הבא.

הנעלים: בירקנשטוק (239 שקל) ממשיכים להמציא את עצמם מחדש והפכו את נעלי הנוחות שלהן לסמן שיקי לעונה החמה. העובדה שצבעו אותם בכחול מלכותי רק הופך אותן לפריט הכי נדרש בחוף הקרוב.

העוגה: עוגת שמרים של מיקי שמו במילוי ריקוטה וצימוקים לבנים (45 שקל) – עוגת גבינה כמו שעוגה צריכה להיות – גבוהה, מלאה בגבינה משובחת עם נגיעה עדכנית של ריקוטה וצימוקים. הטועמים הגדירו אותה כעוגה "ביתית מאוד, כמו זו שהיינו מכינים פעם בבית" וחיסלו כל פירור.

 

 

 

האיכותית

השמלה: אח, אם רק היה לנו את הגזרה, הגובה והתקציב להתלבש כל יום בבגדים של עלמה, זה כנראה מה שהיינו עושות. עד שזה יקרה, נוכל להתנחם באאוטפיט מהמם הכולל חצאית (1,260 שקל) וגופיה (690 שקל), עם דוגמת עיגולי-תחרה נהדרת ושיק נונשלנטי ששמור לאתרי נופש בריביירה הצרפתית.

הנעלים: יש שמלות שלא כדאי להאפיל עליהן וכפכפי הנוחות של סקופ (200 שקל) עושות את העבודה מצוין. הן בצבע ניוד קלאסי, מראה אלגנטי ובעיקר נוחות מאד מה שמאפשר להסתובב איתן בכיף 24 שעות.

העוגה: טארט  מסקרפונה ואפרסקים- בצק פריך מתוק עם קרם עשיר של גבינת מסקרפונה ואפרסקים של ביסטרו לחם יין ביהוד (88 שקל לעוגה בקוטר 22 ס"מ). לאוהבי עוגות הגבינה מומלץ להמתין בצד, זו לא העוגה בשבילם. הבצק פריך ומעולה, האפרסקים מוסיפים חמצמצות מבורכת אבל גבינת המסקרפונה פוזרה מעט בקמצנות וחבל. עוד שתי כפות נדיבות למריחה והיינו סופר מרוצים ושבעים.

 

 

 

הנוסטלגית

השמלה: והנה, מלוות ברוח הפרידה מאחת הסדרות הפופולריות לתקופה ("מד מן", כמובן) חוזרות שמלות הקרושה לסיבוב נוסף עם תוספת נוסטלגיה מעל. שמלת הקרושה של טופ שופ (549 שקל) דורשת רוח נעורים עם מודעות היסטוריות והלבשה תחתונה בצבעי גוף. מפה, תוכלי להסתדר לבד.

הנעלים: הסנדלים של ליבסקינד ברלין (455 שקל) עשו לנו נחת בארון הנעליים. הן סופר איכותיות ומגיעות במשלב צבעים משמח שיאפשר לכל אחת למצוא את הסנדל האידיאלי עבורה ועבור המלתחה הקבועה שלה. הידיעה כי מדובר בקולקציה מצומצמת יחסית מבטיחה גם בלעדיות במסיבת השבועות המשפחתית. 

העוגה: קרקרי גבינת פרמזן של מיקי שמו (35 שקל לקופסה) – הוראות הפעלה: שבו מול הטלוויזיה, פתחו את הקופסא. תודו לנו אחר כך. קרקרים שמתחסלים במהירות עם ארומה גבינתית ראויה וטעם מעולה וממכר. היינו מציעים להוסיף לזה עוד איזה מטבל טעים, אבל למה לקלקל?