דרך ארוכה עשו תיקי הגב ממתחמי בתי הספר, חדרי הכושר והטיולים למדבר עד שהפכו לחלק לגיטימי ואף פופולרי במלתחה העירונית. כיום אין כמעט מעצב או רשת אופנה שלא מציעה אופציה מלבבת של תיק גב, שיכולה להתאים לכל סיטואציה אופנתית, מבלי לחטוא בהתיילדות. כמו הסניקרס ונעלי הספורט, שהחלו כמגמת נגד נוחה לסטילטו המעיקות, כך גם תיקי הגב מבקשים לתת אלטרנטיבה לאובר סייז המסורבל, הקלאץ' הלא נוח או תיקי הכתף שהורסים את היציבה. לך רק נשאר להחליט איזה תיק מתאים לך:

 

1. סטלה מקרטני לאדידס, 250 שקל

 

 

הולך עם: הנערה הנכונה. זו שמצליחה לנעול כפכפים מטאליים, שמלת אוברסייז כחולה ושרשרת זהב ועדיין להיראות כאילו כרגע התגלגלה מדפיו של מגזין אופנה פריזאי. התיק שעיצבה סטלה מקרטני לאדידס יושב בדיוק על הקו הדק שמפריד בין פרקטיות ליופי ומצליח ליהנות משני העולמות. בקיצור, ליום ההולדת.  

ולאן את תלכי איתו? לישיבה עם לקוח חדש ומרגש שצריך עוד אישור אחד קטן שאת האדם הנכון לתפקיד.

 

 

2. ריפליי, 700 שקל

 

 

הולך עם: פאשניסטות אדוקות שמאמינות בפריטים ארוכי טווח ובמיוחד כאלו שיודעות ששחור הוא תמיד השחור החדש. התיק של ריפליי מזכיר שמלת ערב אייקונית שלובשים לשטיח האדום, עם טוויסט משופשף שהופך אותו לרוקנרולי להחריד. תוסיפי זוג מגפוני ניטים ואת מעיל העור המשופשף שאת סוחבת מהאייטיז ואת מוכנה.

ולאן את תלכי אתו? לדייט חמישי עם בחור חמוד. לשניכם ברור שתסיימי את הערב אצלו, אז כדאי להוסיף גם זוג תחתונים, מברשת שיניים ומסרק. למזל.

 

 

3. TOUS, מחיר: 665 שקל

 

 

הולך עם: האמא המגניבה הזו, שיש בכל גן ילדים פרטי. היא קצת בלונדינית עם פסים כחולים, יש לה את משקפי השמש שכולן רוצות ואי אפשר להשיג והכי חשוב – היא לא מתחרפנת כשהילדה שלה מחבקת את רצפת הקניון בצעקות. היא פשוט מתנערת מהסיטואציה בנונשלנטיות וממשיכה הלאה. הילדה כבר תלך אחריה.

ולאן את תלכי איתו: אם התמזל מזלך ואת אכן האמא הזו, תדעי לך שאנחנו מתות מקנאה ורוצות לאמץ את הפאסון. בינתיים את יכולה להוציא לנו את העיניים בגן הציבורי בשכונה כשאת שולפת מהתיק הקולי ביקום במבה טבעונית ומיץ סחוט טרי מהמעדנייה החדשה שטרם ניסינו, אבל רצינו.

 

 

4. Twentyfourseven, מחיר: 150 שקל

הולך עם: התיכוניסטית הנצחית, גם אם הפעם האחרונה שהיא ראתה מבחן בגרות היה בתחילת הנייטיז. התיק הזה מגלם בתוכו היטב את התקופה ההיא, לא משנה באיזו שנה סיימת ללמוד. הוא קליל, מתכתב ישירות עם טרנד הג'ינס המתחדש ומאפשר להעיף אליו חצי בית מבלי להתרגש.

ולאן את תלכי איתו: לקורסים שלקחת בפתוחה אחר הצהרים לקראת התואר השני. נכון, הדרך ארוכה עד התזה, אבל זה לא אומר שאת לא יכולה ללכת בה בסטייל.

 

 

5. BAGGO, מחיר: 265 שקל

 

הולך עם: נערות צרפתיות תמירות ודקיקות, שנראות יותר טוב בגיל 45 מאשר בגיל 18. יחידות הסגולה שיודעות בדיוק איזה יין להזמין במסעדה, מתנהלות כל החיים בנעלי בלרינה שטוחות וכמובן, מחבבות פסים. בקיצור, ההיא ברמזור שמולך. BAGGO היא חברה צעירה מברוקלין הבתיקים מבד שמחזיקים מעמד שנים והפכו לחותם השיקיות הרשמי של נשות התעשייה.

ולאן את תלכי איתו: בואי נגיד ככה, אם יש לך אופני וינטג' וחצאית קלוש כחולה – עכשיו זה הזמן לחבר ביניהם ולצאת לרכוב בשדרה המרכזית. אם את קצרה בזמן ובחצאיות לכי עם התיק והילדים לסידורי שישי אחר הצהרים ועטי את הגישה הנכונה: שיק, שיק שיק!

 

 

6. יפו תל אביב, 50 שקל

 

הולך עם: נשים מעודכנות, חובבות טרנדים חולפים, שמסרבות להשחית משכורת על פריט שממילא לא יהיה רלוונטי בעונה הבאה. תיק הניטים המלבב של יפו תל אביב קרץ בגלל המחיר, התחבב עלינו בגלל הפרנזים וכנראה יישאר בזכות צבע שהולך עם הכל.

ולאן את תלכי איתו: לביקור השבועי אצל סבתא/אמא/דודה שגידלה אותך בילדותך ועכשיו את חשה מעין חוב מוסרי לא רציונאלי למסור לך כל שבוע שעה וחצי מזמנך לריכולים משעממים. זה בסדר, תשוויצי במחיר של התיק והנה, העברת עוד חמש דקות.

 

 

7. כיסים, 499 שקל

 

 

הולך עם: נשים שיודעות מה הן רוצות, איך הן רוצות את זה ולא מפחדות לשים עוד קצת כסף כדי להיות היחידות שיש להן את זה. תיק האונו של כיסים הדליק אותנו עוד בעונה הקודמת והוא מציע חוויה חושית של צבע, טקסטורה ופוזה אליטיסטית שקשה למצוא במקום אחר. קחי אותו לסיבוב של אחר הצהרים ותראי כמה נשים עוצרות לשאול אותך "מאיפה?"

ולאן את תלכי איתו: מכירה את החברה ה"טובה" שלך, שאתן נפגשות רק כדי להשוות מי יותר מצליחה בחיים? כן, אנחנו מסכימות עם הפסיכולוגית שלך. את חייבת להפסיק להיפגש איתה. אבל עד שזה יקרה, תקבעי איתה לקפה וקחי איתך את התיק. שתקנא קצת, מה יש?

 

 

8. טופ טן, 140 שקל

 

 

הולך עם: לכאורה, תיק קונבנציונלי, פרקטי וחסר ריגושים, אבל בפועל מדובר במוצר (כמעט) מושלם. מהכיסים הקדמיים שאפשר להטמין בהם אוצרות שנדרשת אליהם גישה מהירה (כלומר – סלולר ומפתחות) ועד הצבע התכלכל שהולך להיות הטרנד הכי נכון לקיץ הקרוב. המחיר שלו פשוט הופך את כל הסיטואציה לחגיגה.  

ולאן את תלכי איתו: לאסיפת הורים, אחרי יום עבודה מפרך ושתי שיחות ועידה. ושם, בתחתית, את תגלי סוכריה על מקל ששמרת לשעת חירום. זה בסדר, השעה הגיעה.

 

 

9. ספרינגפילד, 160 שקל

הולך עם: גישה נאיבית ורומנטית, מהסוג שמתכסה בשמלות פרחוניות עם הנץ האביב וממשיך משם לשמלות מקסי וז'קט ג'ינס בסתיו. התיק של ספרינגפילד הוא כולו שיר הלל לנעורים שאולי היו לנו פעם והוא יזכיר לך היטב מהיכן באת ולאן את הולכת.

ולאן את הולכת: לסייל היסטרי שעורכים בקניון הקרוב למקום מגורייך. את צריכה שתי ידיים חופשיות לליקוט, ואיסוף ומספיק מקום לדחוף אליו את כל הבגדים החדשים שקנית. קאצ'ינג!

 

 

10. לונגשאמפ, 2,340 שקל

 

 

הולך עם: משכורת בהייטק, או ניהול מדינה קטנה במזרח התיכון, או פשוט אירוע מאוד מיוחד שמשיק ליום הולדת עגול, פרישה מצה"ל והולדת נכד ראשון. התיק של לונגשאמפ יקר למשכורת שכיר ממוצעת, אבל לזכותו יאמר שהוא נותן תמורה מלאה בעד האגרה, עם אפיל על-זמני, עיצוב מדויק ובעיקר לוק כל כך נכון ועכשווי, שזה כמעט פשע להשאיר אותו בחנות.

ולאן את תלכי איתו: במחיר הזה? לכל מקום. לעבודה, לפגישות, לדייטים, לסידורים. מצידנו אפילו תשני איתו. הוא מריח כל כך טוב והוא רך להחריד, שזה אפילו מומלץ על ידנו. לילה טוב!